• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

wr250R 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mammutti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
yammun sivuilla esitelty tollanen ja ymmärsin että peli on maastokelpoinen ja rekisteröitynä sen alle yhdeksän tonnia. onko kellään lisätietoa tästä, onko koeajoja jossain, mikä huoltoväli? vaikuttaa tosi hauskalta... josko pitäis seiskapuolikas vaihtaa tohon niin ainakin maantiekaahailu loppuis...

250cc nelitahtienska joka on laimennettu täyttämään tuoreimmat saastemääräykset...

Huoltoväli on varmaan pidempi kuin kisapeleissä, olettaisin olevan 5000km luokkaa. Hauskuuskerroin saattaa jäädä vaatimattomaksi lussun koneen takia, viritysmahdolisuudetkin ainakin alkuun rajalliset. En ostaisi.

Tällä ainakin kaahailu loppuisi
biggrin.gif

yammun sivuilla esitelty tollanen ja ymmärsin että peli on maastokelpoinen ja rekisteröitynä sen alle yhdeksän tonnia. onko kellään lisätietoa tästä, onko koeajoja jossain, mikä huoltoväli? vaikuttaa tosi hauskalta... josko pitäis seiskapuolikas vaihtaa tohon niin ainakin maantiekaahailu loppuis...
Tarkoitatko mönkkäriä, YZM250R?
joo en tarkoita mönkkäriä vaan tota kaksipyöräistä enduropeliä jota jo yllä kommentoitiin...

kawasaki muuten lähetti mainoskirjeen sähköpostissa, esitteli uuden ninja250:n, siinäpä olis kans kiva peli :-) mahtaako päästä suomeen asti kun ostajakunta tyypillisesti havittelee vain niitä isompia mummontappajia...

joo en tarkoita mönkkäriä vaan tota kaksipyöräistä enduropeliä jota jo yllä kommentoitiin...

kawasaki muuten lähetti mainoskirjeen sähköpostissa, esitteli uuden ninja250:n, siinäpä olis kans kiva peli :-) mahtaako päästä suomeen asti kun ostajakunta tyypillisesti havittelee vain niitä isompia mummontappajia...
Tarkoitat siis tuota: http://www.yamaha-motor.fi/products/motorcycles/competition/wr250f.jsp

Tuollainen kun olis itsellänikin kiikarissa niin kiinnostaisi kommentit ja mahdolliset vertailut WR450F:ään. Hinta-eroa noilla kun ei näytä paljoa olevan.

Tarkoitat siis tuota: http://www.yamaha-motor.fi/products/motorcycles/competition/wr250f.jsp

Tuollainen kun olis itsellänikin kiikarissa niin kiinnostaisi kommentit ja mahdolliset vertailut WR450F:ään. Hinta-eroa noilla kun ei näytä paljoa olevan.
Tuo R-malli on aika paljon erilainen pyörä kuin F. Kone on eri (mm. neliventtiilinen, märkäsumppu, ruisku), ja selvästi vähemmän kisamainen. Adventure-osastollehan tuo yamahakin sen luokittelee. http://www.yamaha-motor.fi/products/motorcycles/adventure/wr250r.jsp

Tuo R-malli on aika paljon erilainen pyörä kuin F. Kone on eri (mm. neliventtiilinen, märkäsumppu, ruisku), ja selvästi vähemmän kisamainen. Adventure-osastollehan tuo yamahakin sen luokittelee. http://www.yamaha-motor.fi/products/motorcycles/adventure/wr250r.jsp
No katohan kehveliä, enhän mä osannut tuolta osastolta sitä menopeliä katsella ollenkaan...

hmm.. kun Raisu ei kuje tarpeeksi kovaa ja R-vehkeet on vähän liukkaita talviajoon..

" voima ja teho selviävät kovassakin maastossa, mutta vievät sinut myös turvallisesti töihin maanantaiaamuisin. "
- vaan kulkeeko tarpeeksi kovaa "tilapäiseen" moottoritieajoon ?

- kurkistus lompakkoon -  
bawling.gif

Numeroiden mukaan WR250R vaikuttaa lussulta peliltä. En itse viitsisi ajaa sillä metsässä tai maantiellä metriäkään. Tehoa 31 hv ja painoa 126 kg. Itse olen ajanut metsässä WR250F:llä, jossa tehoa taitaa olla samat 31 hv, mutta painoa vain 106 kg. WR450F on tehokkaampi ja painavampi verrattuna WR250F:ään, ja vääntöä siitä löytyy jälkimmäistä enemmän. Olen pärjännyt mukavasti puolikkaalla, joka on kevyempi käsitellä ja se kulkee kierroksia koneesta kaivamalla hyvin maastossa. Jos tahtoo enemmän tehoa ja vääntöä, silloin toki kannattaa hankkia WR250F:n asemesta WR450F.

Numeroiden mukaan WR250R vaikuttaa lussulta peliltä. En itse viitsisi ajaa sillä metsässä tai maantiellä metriäkään. Tehoa 31 hv ja painoa 126 kg. Itse olen ajanut metsässä WR250F:llä, jossa tehoa taitaa olla samat 31 hv, mutta painoa vain 106 kg. WR450F on tehokkaampi ja painavampi verrattuna WR250F:ään, ja vääntöä siitä löytyy jälkimmäistä enemmän.  Olen pärjännyt mukavasti puolikkaalla, joka on kevyempi käsitellä ja se kulkee kierroksia koneesta kaivamalla hyvin maastossa. Jos tahtoo enemmän tehoa ja vääntöä, silloin toki kannattaa hankkia WR250F:n asemesta WR450F.
Kiitokset näistä infoista.

Omalla kohdallani kävi niin että tallinperukoille tuli YZ250F, WR:n olis saanut vasta tammikuussa ja eihän sitä poltteissaan jaksa odottaa.

Pakko sanoa että hauskaa touhua se oli tuollakin ajella pitkin enskapolkua, vaikkei sitäkään osaa kunnolla tehdä. Tosin sähköstarttia tuli ikävä, kun ei osaa polkea käyntiin tuollaista nelaria. WR:ssähän tuo sähköstartti olisi ollut.

Kyllä tuollaisessa 250:ssa nelarissa on menohaluja ihan riittävästi ja kohtuullisen kevyt vielä liikutellakin. Enemmän siinä menohaluja tuntui olevan kuin ukossa. Onnekseni en hölmöyksissä ahnehtinyt sinne 450:aan kokoluokkaan. Itse yllätyin erittäin positiivisesti. Pari kertaa joskus 2003 / 2004 kokeillut nelaria ja silloin olin hiukan eri mieltä. Vaikka tuollaisen crossin alusta on liian jäykkä enskaränniin niin kyllä silläkin tällainen aloittelija makuun pääsee. Hienoa touhua kaikenkaikkiaan.

Yllättävän kovaa kuntoilua se vaan on.
thumbs-up.gif

Back