Vastaan vaikka minulta ei kysytty:Minkä verran olet ajanut 2000-luvun vakioalustaisella r/rr-kyykyllä radalla?Niin mutta onhan tässä iskareita tullu kyllä muuteltu sopiviksi motocrossiin, jääradalle ja supermotoon. Tai että sitä on tullu tehtyä jo se vähän reilu 10-vuotta...
Se nyt on vain fakta, että bulkki iskari vs. tunnetun valmistajan ns. kisaiskari on aivan eri luokkaa
Monelle vaimennus on ihan ok vakioiskarissa, ei edes osaa vaatia muuta. Mutta kyllä se kun vähän ajaa ja radalle pääsee niin alkaa mieli muuttumaan.
Entä sellaisella jossa jouset on vaihdettu sinulle sopiviksi?
Ja sitten vielä sellanen jossa on keulakitti ja kisaiskari?
Eli ootsä koskaan päässy vertailemaan r/rr-mopoa motocrossi/jäärata/supermoto:n eroja silleen, ett mikä alustamuutos missäkin lajissa merkitsee kuinka paljon? Ett mistä on eniten hyötyä missäkin?
Ja missä vehkeissä on millanen vakioalusta vs kisa-alusta? Eli kuinka paljon niillä on käytännössä eroa?
Kokemusta on 1000RR:stä seuraavilla kombinaatioilla:
-06 mallisella
Kadulla+ radalla
Vakio keula+ vakio takaiskari
Matris kartridge-kit + vakio takaiskari
-04 mallisella:
Radalla:
Vakio keula S/O productsin sisuskaluilla ja omalla painolle sovitetuilla jousilla + WP takaiskari omalle painolle sopivalla jousilla.
Kaikilla noilla painumat säädetty kohdille sikäli kun (vakiojousilla minun painolla onnistui).
Kommentit:
-06 malli:
Kadulla tuota Matriksen keulan tuomaa hyötyä ei oikeastaan huomannut. Radalla uskoisin että suurin hyöty oli sopivilla jousilla. Minun painolleni vakkari takajousi oli liian pehmeä. Mun vauhdeilla ainoa ongelma oli takarenkaan kuluminen (ilmeisesti johtuen pehmeästä takajousesta).
-04 malli:
Takaiskarin säätöihin en ole koskenut vaan ovat huollon jäljiltä suositusarvoissa. Keulassa olen säätänyt sisäänmenovaimennusta nipparin mukaan + sateella esijännitystä pois molemmista päistä. Pyörä kulkee juin juna.
Kerros Scuuba missä vaiheessa mun pitää opetella säätämään tuota alustaa jotta saan lisää vauhtia (laita vaikka aikoja suomen radoille)? Ja kumpaan kannattaa keskittyä; säätämiseen vai ajamiseen? Paljonko olet itse saanut lisävauhtia alustaa säätämällä?