Tuosta voxittomasta ominaisuudesta minä itse pidin eniten wingin intercomissa. Se toimi erittäin hyvin eivätkä sivuäänet mielestäni koskaan häirinneet. Aivan ykkösjuttu verrattuna voxillisiin vehkeisiin ja radiouhelinsysteemeihin. Muuten en osaa ylistää gw:n intercomia sen enempää.
Enkä koskaan ollut oikein tyytyväinen LT:n radioonkaan kuuluvuuden osalta. Edes silloin kun se oli saanut vettä...
t. Repa
Olen kyllä samoilla linjoilla Repan kanssa tuosta voxittomuuden paremmuudesta. Ei minulla ainakaan kiertänyt intercom päällä mitkään ylimääräiset mikin äänet kypärässä. Ajoin koko kesän vielä avo potalla. Se BMW:n omalla nimellä myyty lisävaruste intercom oli ihan persiistä, ainakin minulla ( taidettiin vaihtaakin pari kertaa ). Autocomit, yms. varmasti on perempi ratkaisu LT:n intercom sydeemeiksi. Pozolla vaan on kaikki viritelty niin moneen kertaan ettei se muista minkälainen alkuperäinen LT on
No en minä nyt mihinkään suureen otsaanlyöntikilpailuun halua tästä voxittomuudesta ryhtyä...
Kerroinpahan vain omani (ja neljän muun LT-ukon, joista kolmella myös Baehr ja yhdellä Autocom) vaikutelmia Wingin audiosta.
Meistä kolme ajoi soolona koko reissun, jolloin koko mikrofonia ja sen VOX-säätöä ei edes tarvittu, semminkin kun niitä PMR-puhelimiakaan ei saatu pelittämään. (Niitä kokeiltaessa kyllä kerittiin ihmetellä oman puheen kiertoa kypärään, mutta kun tangentin alkuräpsäystä ei saatu yhdestä poistetuksi ja kun meikäläinen ajoi Finfoniceilla, niin tärykalvojen säästämiseksi unohdettiin ne vempeleet.) Soolokuskit tyytyivät vaan ihmettelemään cruisen kytkemisestä seuraavaan ininää kypärässään, jolla ei tietysti ole mitään tekemistä VOXin kanssa...
Itse ajoin repsikan kanssa yhden puoli päivää ja meillä oli Wingin intercomin kannalta pahin yhdistelmä eli kuskilla Finfonicit ja repsikalla normaalit kypäräkajarit.
OK, ehkä sitä sitten ollaan poispilattuja Baehrin tarjoaman kuskin ja repsikan erillisten volyymi- ja balanssisäätöjen, automaattivoxin (säätää siis mikrofonin herkkyyttä kypärämelun mukaan) ja ylipäänsä mikrofonin kiertämättömyyden kanssa, että me ajelimme sinänsä viehättävän repsikan kanssa ihan hiljaisuudessa vaan...
Repsikan vakikyydistijällä sen sijaan oli tavalliset kypäräkajarit, joten Wingin tarjoama yhteinen volyymisäätö pelitti miten kuten, mutta kyllä heilläkin oli intercom normaalisti kytketty pois ja jos tuli asiaa niin se avattiin ja huudettiin sanomiset ja sitten taas intercomi suljettiin.
Kun kävi selväksi, että automaattivoxia ei ollut, niin sitten koetettiin matkan varrella etsiä manuaalista eri asiantuntijoiden toimesta. Kotona Arekaan PMR-kilkkeitä palautetaessa sitten varmistui, että turhaan etsittiin kun ei sitä ole lainkaan...
Voipi olla, että emme osanneet sitten loppujen lopuksi säätää kapinetta oikein.
MItä LoTjan radion herkkyyteen tulee, niin pitää paikkansa, että ei se herkimmästä päästä todellakaan ole. Ei sitä taannoisella vuoden 2006 jenkkireissulla huomannut, kun aina jokin asema sentään kuului, mutta täällä kotimaassa huomaa eron kotteron radioon, jolla pystyy kuuntelemaan semmoisiakin kanavia, joista LT:n radio ei tiedä mitään.
t. pozo