• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

WD 40 syövyttää renkaan tubeless venttiilin ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TROIJAS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
B12 sanoi:
Koko kumiventtiilihelamentti maksaa reilu 0,1€/kpl 100kpl erissä, joten ei ainakaan hinnasta jää liikkeessä kiinni. Vaihtotyö on ehkä 10s homma kun vanne on paljaana. Vanhasta kanta puukolla poikki ja uusi vedetään läpi.
rockettiin tais olla 10e venttiili . Biketeamilla vaihdatin takarenkaan ja niillä ei ollut hyllyssä sopivaa venttiiliä vaikka olin tilannut renkaan ja venttiilin. Vaihtoivat sitten ensin renkaan ja viikon päästä venttiilin :D

En usko myöskään, että WD40 olisi tässä syypää ja tuotahan kehutaan kovasti hyväksi mm. ketjujen pesuun eli ei luulisi syövyttävän O- tai X renkaitakaan sen enempää kuin venttiilinvarsia. Kovasti kehutaan myös vanteiden pesuun eli tällä otannalla ei usko vahvistu.

Totta toki se, että suorat kumiset venttiilinvarret kannattaa vaihtaa metallisiin kulmamallisiin jo ihan käyttöhelppouden takia jos ei muuten. Vaihdatin takakumin ja siinä yhteydessä asennettiin kulmamallinen venttiilinvarsi. Edessä vielä vanha suora (lue hankala).

Mä allekirjoitan tämän. Oon pessyt ketjut joko öljyllä tai WD40:llä ja vanteet jälkimmäisellä jo vuosia ei mitään ongelmia. Duken ketjussa käytössä pääosin WD40 sekä pesuun että voiteluun ja mitähän siinä on 25t mittarissa ja on muuten saanut sikaa. Sisäänajoasettumisen jälkeen en ole tainnut edes säätää ketjua, lenkit liikkuu kivasti, renkaat on kunnossa eikä muitakaan murheita. Ulkomaan foorumeilla kitisevät, että orggisketju on paska, mutta mulla ei ole siitä mitään pahaa sanottavaa. Eikä venttiilitkään ole tykänneet huonoa.

Suzu-ukko sanoi:
Kopio "alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa" Niikö miks ei muka muka? Mulla ollut jo pitkään joka vempeleessä alumiiniset kulmat ja ilma on sisään mennyt.
Ainakin Motonetin myymissä kulmaventtiileissä venttiilinhatun kierreosa on lyhyt, kierteen jälkeen on vielä olake jossa venttiilin varsi paksunee. Jotkut täyttöpistoolin suuttimet pohjaavat tuohon olakkeeseen ennen kuin edes painavat sielua auki, eli ilmaa ei renkaaseen saa. Ainakin Shellien käyttämät Eurodainun pistoolien suuttimet ovat sellaisia jotka pohjaavat, jotkin toisenmalliset toimivat ongelmitta.

Vähän eri laite, mutta mulla on ollut ongelmaa painevesiautomaattien venttiilien kanssa. Ruostuvat/hapettuvat juuresta vuodessa-parissa puhki. Jostain kumman syystä tämä tapahtuu myös alumiinisille venttiilinrungoille.

Traktorin messinkiventtiilit ovat olleet se ratkaisu, jolla tuo ongelma on poistunut.

Ainahan siellä renkaan sisällä on kosteutta, joka ainakin teräsventtiilin runkoa nakertaa.

Back