• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VTR1000F jakopäänketjujen kiristin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jleino
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisko kellään faktatietoa noista automaatti kiristimistä, toimiiko kuten rivinelosissa että alkaa pikkuhiljaa rallattamaan vai kilahtaako ne kerrasta sököksi sekottaen jaon??

Siksi kyselen kun netissä liikkuu kummankinlaista mutuilua, omalla veturilla ajettu jo 54 000 ja suunnittelin lähteväni yksin kohtuullisen pitkälle reissulle pohjoiseen.

Olisin tästä tiedosta erittäin kiitollinen!!
062802jumpie_prv.gif
Niinhän sitä sanotaan että ehjää ei kannata korjata mutta, jos se on tyyliin kerrasta jako sekasi niin "ehjän korjaaminen" tässä tapauksessa kyllä kannattaa
062802moto_prv.gif

Itsellä alkoi rällätys 60000 kohdalla. Ajoin lenkin loppuun, alle 100 km, ja sitten peräkärryllä huoltoon. Huoltomies sanoi että olisi voinut ajaakin..

Jousi katkeaa varoittamatta ja käyntiääneen tulee semmoset rahinat, että ei voi olla huomaamatta. Näin ainakin mulla meni ja jako pomppas vasta kun koneen sammutti (ajoin rauhassa parempaan paikkaan parkkiin). Rapiat viitisen kymppiä maksoi marmoritiskillä kiristäjä kappaleelta.

Eli vaikuttasi olevan eri systeemin kuin esim cebareissa, jos jakokin hyppää sammuttaessa, onko näin?

Onko tuo helppovaihtaa, tyyliin vanha pois ja uusi tilalle, vai tarviiko lukita ja jotain muita varotoimenpiteitä ketjulle tehdä? Ainakin takimmaisen sylinterin kiristäjä suorastaan hyppää silmille ja olis helppo irrottaa.

Meikäläisellä taas piti kolkotusta toi etummainen kiristin... ajelin sillä pari viikkoa kunnes vaihdoin niin taas kehtas seistä liikennevaloissa... Eli ilmeisesti jousi ei ollut poikki vaan pikkuusen kuoleentunut tai jotain, koska jako ei ainakaan pompannut...

sanoi:
Meikäläisellä taas piti kolkotusta toi etummainen kiristin... ajelin sillä pari viikkoa kunnes vaihdoin niin taas kehtas seistä liikennevaloissa... Eli ilmeisesti jousi ei ollut poikki vaan pikkuusen kuoleentunut tai jotain, koska jako ei ainakaan pompannut...

Huh, enpä itse uskaltaisi noin kokeilla vaan samantein remonttiin. Vaihdoitko itse, oliko paha rasti?

Tilasin äsken noi Hondalta, maksoi melkein 90€/kpl. Melko kalliita. Sain eräältä tietäjältä hyvät ohjeet vaihtoon mutta mukava kuunnella muittenkin kokemuksia jos niitä on. Ajattelin ettei ole paha hinta siitä mielenrauhasta kuitenkaan kun kauemmas lähtee pörräämään
062802moto_prv.gif

Samoilla lämpimillä oli tarkotus laittaa tuplakupla sekä takalaukku niin sais jottain mukkaankin muuta kuin kuivat sukat=)

sanoi:

Huh, enpä itse uskaltaisi noin kokeilla vaan samantein remonttiin. Vaihdoitko itse, oliko paha rasti?

Tilasin äsken noi Hondalta, maksoi melkein 90€/kpl. Melko kalliita. Sain eräältä tietäjältä hyvät ohjeet vaihtoon mutta mukava kuunnella muittenkin kokemuksia jos niitä on. Ajattelin ettei ole paha hinta siitä mielenrauhasta kuitenkaan kun kauemmas lähtee pörräämään
062802moto_prv.gif

Samoilla lämpimillä oli tarkotus laittaa tuplakupla sekä takalaukku niin sais jottain mukkaankin muuta kuin kuivat sukat=)
Mä oon vaihtanut itse tos syksyllä, ei paha homma ja hvät ohjeet löytyy kun meet hondan merkkikohtaisen keskustelun alta vtr1000- keskusteluun. Itse maksoin maahantuojalle 50e kappaleelta eli kuullostaa sun maksaa aika suolaselta... muista ostaa myös tiivisteet.

sanoi:
Nevalan Tiikeri Lähetetty Touko. 30 2011,13:38Tässä on vaihto-ohje:
http://sahkourakka.com/vtr_kiri.html
RBA Lähetetty Touko. 30 2011,13:32
Lainaa (jleino @ Touko. 30 2011,13:06)
Lainaa

062802moto_prv.gif

Mä oon vaihtanut itse tos syksyllä, ei paha homma ja hvät ohjeet löytyy kun meet hondan merkkikohtaisen keskustelun alta vtr1000- keskusteluun. Itse maksoin maahantuojalle 50e kappaleelta eli kuullostaa sun maksaa aika suolaselta... muista ostaa myös tiivisteet.

Onpa hyvät ohjeet! Tilasin noi NKK:t Kajaanin Motomaxista joka on valtuutettu Honda jm. Olen ymmärtänyt ettei maahantuoja mielellään ala lähetellä noita yksityishenkilöille suoraan jotenka siksi näin. Kalliilta hieman tuntui, kun itsekin olen luullut että ne ovat sen 55€/kpl.

Noh, niitä odotellessa
smile_org.gif

Omista tekosistaan kannattaa ollakin ylypee!
idea3.gif

Korjatkaa jos näin ei voi tehdä, mutta ajattelin vaihtaa nämä ihan bolt and pray-tyyliin kansia ja ylimääräsiä irrotuksia tekemättä alottaen tosta takimmaisesta. Otan irti ja tökkään uuden tilalle. Visusti kuitenkin varoen etten pyöräytä konetta siita vasemman posken reiästä enkä työntämälläkään kun kiristintä ei ole paikallaan, silloin kuulema hyppää justiinsa, mutta oman järkeilyni mukaan tuon pitäisi onnistua myös noinkin?!

Mitä sanoo Nevalan tiikeri ja muut tähän, vai tarviiko nöyrtyä ja tehdä tiikerin ohojeiden mukaan alunkin pittäen.

Milläköhän momentilla toi nkk pitäis kiinnittää? Vähän vuotaa öljyy tiivisteen välistä... muuten nevalan tiikerin ohjeiden avulla homma oli helpoo ku... no oli helppoo :-) Eli kiitos niistä!

Vuotavaa tiivistettä harvoin saa kiristämällä pitämään, särkyy vaan jengat, tai vääntyy toi kaulus (kahdella pultillahan tämä varmaan on kiinni?).
Uusithan myös tiivisteen, ja putsasit tiivistepinnan sieltä lohkosta? Ohut (huom. ohut) kerros tiivistesilikonia tai lakkaa voisi sen tiivistää ylikiristämättä.
Jos et uusinut tiivistettä, niin mars, mars tiivistekauppaan.

Uusin tiivisteen ja putsasin pinnan... ja laitoin ihan kunnon rannemomenttiin, mut vähän oli vieläkin tullut läikkää pyörän alle... noo kai se pitää ottaa auki ja kokeilla uudestaan tiivistellä. Ei jaksais vaan enää venttiilikoppaa irrottaa...

Hemmetti kun ei oikein osaa suhteuttaa mekaanisten äänien määrää oikein...Nääs kun edellinen pyörä oli KTM niin täähän on joka tapauksessa lähes äänetön  
tounge.gif

Mut jonkin verran tuo kai ääntelee kunnossa ollessaankin?

Se venttiilikopan irrottaminen ei oo mikään homma jos miettii et jako voi mennä jos niin ei tee... välttämättä ei mene, mut aina on se mahdollisuus... ei siihen kauaa mennyt vaikka tein projektin ekaa kertaa...

sanoi:
Se venttiilikopan irrottaminen ei oo mikään homma jos miettii et jako voi mennä jos niin ei tee... välttämättä ei mene, mut aina on se mahdollisuus... ei siihen kauaa mennyt vaikka tein projektin ekaa kertaa...

Kiitos ja aamen
bowdown.gif
Kerrotko vielä että riittääkö sen takimmaisen irrotus vai täytyykö se etummainenkin ottaa samalla tavalla?

Back