• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse vaihdoin ihan nuo "automaattiset" kun jaksanut ulkomailta tilailla ja hyvähän se on aika ajoin verestää taitoja  
wink.gif

jokaiseen kapistukseen minkä omistan olen ostanut "huoltokäsikirjan"..ei maksa liikoja ja sieltä löytää perus asiat..tietty täältä foorumilta löytyy "super-ammattilaiset"

Itse pitäisin ongelmana noissa maunaalisissa tuon "ylikiristyksen" ..myönnän että tulee väännettyä kaikki "maata" vasten kiinni  
biggrin.gif
biggrin.gif
Miten sais kätevästi kurkattua et onko automaattinen vaiko manualisen kiristin asennettu pyörään?

Manuaalinen on tämän näköinen:
tensioner.jpg

ja automaattinen näyttää tältä:
140.jpg

Etummaisen sylinterin kiristin näkyy rungon välistä vasemmalta puolelta ja taaempi läytyy oikealta puolelta heti takajarrusylkän takaa.

Etummaisen sylinterin kiristin näkyy rungon välistä vasemmalta puolelta ja taaempi läytyy oikealta puolelta heti takajarrusylkän takaa.
No perkele....Kuinka paljon on vaaraa että jako pomppaa kun noi vaihtaa??? Vaihtohan on muuten heleppo...

Niissä nokkien rattaissahan on ikään kuin reijitys. Kun omaani kiristimet uusin, niin pyöritin pytyn ylä-kuolokohtaan ja lukitsin varalta jakoketjun noihin nokan rattaisiin ihan vaan ohuilla nippusiteillä, ennen kuin irroittelin / asensin kiristimiä. Samalla on kyllä nätti kattoa venttiili välykset. Kun vaihto tehty, niin nipparit vaan pois ja pyörittää konetta yhden kierroksen, jolloin näkee sitten että jako on pysynyt kohdallaan. Kansi päälle ja seuraavan pytyn kimppuun.

Mielenkiinnosta kysäisen jotka katsoneet venttiilit samalla kun vaihtaneet kiristimet,että onko ollut korjattavaa kenelläkään ?? paloillahan nuo taisivat olla.

Kuinka olette mekaanisia kiristimiä asentaessa todenneet oikean kireyden? Sormituntuma vastaus ei nyt riitä, kun sitä jo kokeiltiin ja toinen kansi venttiileineen menossa!

Oolrait. VTR on ollut pari viikkoa ja tuli tuossa laitettua vakioputket paikalleen, kun ei oikein korvat kestä noita MIGin slipareita. MIGeillä ei allamainittua jostain syystä havainnut...

Koneesta kuuluu mielenkiintoinen naputus tyhjäkäynnillä joka varmaan kuuluu asiaan, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin kuuluuko samanlaista muilla.
En ole päässyt vertailemaan kun en ole tällä perällä vastaavaan vielä törmannyt. Ohessa ääninäyte.

VTR naputtaa
Ongelma ratkaistu. Metsästelin naputuksen lähdettä aikani, kunnes jenkkifoorumilla joku totesi poistaneen omastaan vastaavanlaisen äänen.
Vikana oli väärin asennettu ensiövedon vaimenninratas, joka on ensiövedon rattaan ja sytytyspyörän välissä. Joku oli aikanaan laittanut vain sen hampaille ajattelematta mitään. Oikein asennettuna vaimenninratas tulee vääntää enskavedon rattaan ulkokehällä olevia kolmea jousta vasten, jotta se poistaa välykset kytkinkorin ja ensiövedon rattaan väliltä.

Korjaus onnistuu ilman kytkimen irroitusta, toisin kuin oppaissa väitetään.

Vihellys tuli kolinan tilalle.
smile_org.gif

VTR viheltelee

Mä kanssa tota viheltämistä pelkäsin ku olin ihan varma et joku nokan laakeri laukeemassa.no vein sit maahantuojalle näytille ja ne sano et kauniistihan tää käy... eli ominaisuus.

Back