• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites muilla on tuon keulimisen kanssa??? Saatteko te veturia keulimaan helposti??? Ykkösellä kyllä jaksaa mut kakkosella ei kirveelläkään  :vi**ttaa:
kyllä se tais tänäänkin viellä kakkosellakin olla etu tennari ylöskytkettynä vaikka ei tarkoituksena ollutkaan kytkeä rengasta ilmaan. oisko vaihteen vaihdon aikana päässy rengas maahan ja siitä pompulla takaisin ilmaan. en tiiä mutta kiva oli veturia taas ulkoiluttaa reippaammin.

Olisko kellään kuvaa ja paikkaa tarvikeosasta VTR 2002 takalokarin tilalle. Eli kyseessä on takakatteen alapuolelle tuleva osa. Itsellä on tarvikeosa sillä ollut mutta kate hajosi ja nyt pitää saada uusi tilalle.

Undertray VTR1000F, punainen

...vaikkei mulla honraa olekaan
tounge.gif

Moikka,

Ootteko mitä öljyjä käyttäneet vetrurissa? Tuntuu nykyisillä vähän kytkin luistavan...

Moikka,

Ootteko mitä öljyjä käyttäneet vetrurissa? Tuntuu nykyisillä vähän kytkin luistavan...
Meikä vaihto kytkimen jouset niin alko pelittää!! Stormilla oli sillo n.7€/kpl ja o helppo homma. Tosin luisto ei ollu ihan vähästä et oli aika kuoleentuneet jouset.
Kiitos vinkistä!. Ei luista vielä pahasti mut aina se on parempi mitä aikasemmin sille jotain tekee. Ajatuksena kyllä oli laittaa ens kesänä levyt uusiks, mut jos toi pelkkä jousien uusiminen auttaa, ni aina parempi.

oisko kellään tietoa et miten tuo kappan perälaukku teline tulee 1000F:ään kiinni.kun ei oikein löydy mitään ruuvin paikkoja mihin nuo raudat sais kiinni.

Telineen etupuolella tulee kiinni samoin pultteihin johon takajalkatapit ovat kiinni runkoon, pidemmät pulttit tuli telineen mukaan. Perässä tulee U -tyyppiset kiiinikkeet joka laitetaan rungon ympäri kiinni ja teräspala jolla on reikä tulee katteen alapuolella. Mun telineen mukan oli kanss suht. hyvät kuvat mukaan.. eikä ollut muutenkaan mitään vaikea asentaa, mutta takakate piti vissiin irrottaa.

Toivottavasti saat jotain selvää mun tekstistä.  
tounge.gif

laitan varmuuden vuoksi muutaman kuvan..

Katteen%20alapuolella.JPG

tohon yhteen pulttin se kiinnitetään..
Jalkatapit.JPG

tämä on se U - mallinen kiinnikke
Katteen%20sis%c3%a4puolella.JPG

Ahaa eli noin sen kuuluisi olla  
biggrin.gif

omassa veturissa aiempi omistaja oli tehnyt hmm hieman "raaemman" kiinnityksen  
sad_orig.gif

no joo ilmankos en niitä saanutkaan sopimaan, mulla ei ole kuin nuo raudat vain,tuli mopon mukana viimekesänä joten kaikki kiinitykseen tarvittavat osat on jossakin ja mitään ohjeitakaan ei tullut rautojen asennukseen. täytyypä käydä asioimassa kappaa myyvässä liikkeessä ja kysästä olisko myydä pelkät kiinnitys tarvikkeet. tai sitten säästän ja teen itse  
tounge.gif
eli kuvan yksi(1) ja kolme(3) osat puutuvat...

Veturin ketjujen vaihto. En ole aikaisemmin itse vaihtanut. Saksasta saa 100 euroon päättymätön (endlos) DID:n ketjun ja rattaat. Onko ne helppo laittaa paikalleen, vai joutuuko paljon purkamaan?

Vai pitäiskö hommata ketjutyökalut. Ja tottaa avonainen ketju.

http://www.motorradteile-hamburg.de/

Jos työkalut pysyy kädessä niin itse niitattavat ketjut on helppo vaihtaa..itselläkin oli aluksi epäilyksiä tuon niittauksen kanssa varsinkin kun itse sen teki
biggrin.gif
mutta todistetusti 3 vuotta pysyneet kiinni
wink.gif

Toki oikeat työkalut jos hankkii niin vähemmän täytyy "soveltaa" itse niittasin lekalla ja vastakappaleena toimi 8kg käsipaino

tuli kerran niitattua toiseen mopoon ketjut ihan mirgelissä tehdyllä piikillä,vasaralla ja jessuksen suurella vastaraudalla.ja hyvin on pysyneet
062802moto_prv.gif

Ei tuo niittaaminen mikään hokkuspokkus-temppu ole, mutta eipä ole valmiiksi niitatun ketjun paikalleen laittaminenkaan. Jälkimmäisessä tapauksessa joutuu irroittamaan mm. vaihdevivuston akseliltaan, ketjusuojuksen ja vaimentimen, eli ei nyt ihan paha urakka sekään, jos niittaaminen ujostuttaa.

Asiasta toiseen arvon VeTuRimiehet, kannattaa tarkistaa takajousituksen linkustosta alimman akselin neulalaakerit. Tuntuvat helposti imaisevan stefojen läpi vettä sisään ja joustaessa alkaa narisemaan, kun ruoste raiskaa.

Back