• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VTR 1000 F omistajat ja mielipiteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.T.D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkas monella täällä on VTR 1000F?
Allekirjoittaneella sellainen löytyy ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia.
Tähän vois laittaa kokemuksia ja kuviaan omista VTR:ristä.

VTR 1000 F -99 (70tkm)
Muutoksia:
Tekniikkaa: Bos:sin titaani sliparit, BMC filtteri, Iridium tulpat, suutinsarja ja syttypyörä
Ulkoista: Huggeri, sisälokari, vilkut, pleksi, takavalo ja jalkatapit

Pyörä on ollu mulla kesäkuusta 2004 lähtien jonka jälkeen olen sillä ajanut 10tkm. Mitään vikoja ei ole ollu ja kaikinpuolin olen ollu tyytyväinen. Jos haluaa vääntävää V-Twiniä hyvällä ajoasennolla ja sporttisella ulkonäöllä niin VTR on loistava vaihtoehto

Penkitetty: 107,1HP 99,37Nm (kävi laihalla)
(alemmasta linkistä löytyy käyrät)

Kuvia:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=JTD&gid=1089

Täältä löytyy -05 vuosimalli!

KUVA

Pikku muutoksia tehty:

- Powerbronzen alakate
- titaaniset Hi-Pipet
- penkitetty ja säädetty (Moto-Seinäjoki teki hyvän työn, eräs toinen firma ei
033102ass_1_prv.gif
)
- 6mm korotuspala takaiskarissa
- piikkiä pienempi eturatas
- seat Cowl (-05 mallissa ei ole vakiona)

Suunnitelmissa ensi kaudeksi:

- jäykemmät jouset+öljyt eteen
- pari piikkiä isompi takaratas
- tuplakupla
- vakavassa harkinnassa TARRAT

Itse pyörästä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Parhaimmillaanhan tuo on sporttisessa ajossa mutkatiellä ja radalla. Radalla saattaa tuo löysähkö etupää tulla vastaan, mutta siihenkin löytyy lääkkeet kohtuu halvalla. Perän nosto teki pyörästä huomattavasti ketterämmän.

VTR:n kyydissäkin on kuulemma kohtalaisen mukava olla. Meikäläisellä yksi tärkeimpiä juttuja pyörää ostaessa.

Itsetuntoa hivelevä juttu on se, että todella monet tuntemattomat tulevat juttelemaan ja kehumaan pyörää hienoksi. Tätä ei tapahtunut koskaan ajaessani huomattavasti kalliimpaa Blackbirdiä!!

Jos joku veturin omistaja haluaa takalaukkua pyöräänsä viritellä niin minulla on Givin teline myynnissä. Myynti-ilmo löytyy täältä.

Oma veturi meni lunastuksen myötä vaihtoon ja tilalle tuli vaihtelun vuoksi erilainen peli. Ikävä tuota V2:sen tunnelmaa kuitenkin jäi ja seuraava pyörä on luultavasti V2:lla varustettu  
thumbs-up.gif

** edit: teline ja laukku menivät kaupaksi **

Allekirjoittaneella sellainen löytyy ja kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia.

VTR 1000 F -99 (70tkm)
Muutoksia:
Tekniikkaa: Bos:sin titaani sliparit, BMC filtteri, Iridium tulpat, suutinsarja ja syttypyörä

Pyörä on ollu mulla kesäkuusta 2004 lähtien jonka jälkeen olen sillä ajanut 10tkm. Mitään vikoja ei ole ollu ja kaikinpuolin olen ollu tyytyväinen. Jos haluaa vääntävää V-Twiniä hyvällä ajoasennolla ja sporttisella ulkonäöllä niin VTR on loistava vaihtoehto

Penkitetty: 107,1HP 99,37Nm (kävi laihalla)

Kuvia:
Näinköhän tuo on minun entinen pyöräni? Mulla oli tuollainen, Bossin titaanivaimentimilla, bmc-filtterillä ja suutinsarjalla. Vaihdoin sen kesällä 2003 (tuolloin ajettu 58 tkm) Vantaan BW:ssä ZRX:ään. Kaikin puolin hyvä pyörä, mutta halusin enemmän jotain ZRX/XJR-linjalta. Kytkin oli vähän äkkinäinen ja bensa maistui.

Meikäläisellä vuosimallia 2003 olevaa veturi. Täytyy sanoa, että ehdottomasti hauska laite
smile_org.gif

Itse olen tykästynyt "mopossani" erityisesti sopivaan ajoasentoon, vääntävään koneeseen ja oman yksilöni vähintäänkin huomiotaherättävän kauniiseen ääneen
tounge.gif

Vehkeellä on ajettu tällä hetkellä n 24 tkm, varustuksesta löytyy Vance & Hines -putket, suuttimet, valkoiset vilkut ja Givi peräteline ja -laukku. Kuvaa ei tähän hätään ole laittaa...

Ainoat ongelmat on olleet voimakkaan jarrutuksen, siis lähinnä harjoitellessa nopeaa pysähtymistä, seurauksena tapahtuneet sammumiset... Muilla vastaavia kokemuksia?

Ainoat ongelmat on olleet voimakkaan jarrutuksen, siis lähinnä harjoitellessa nopeaa pysähtymistä, seurauksena tapahtuneet sammumiset... Muilla vastaavia kokemuksia?

Kytkin täytyy kuulemma olla pohjassa, kun jarruttaa
smile_org.gif

Ei sentään. Ei ole kokemuksia tuollaisesta ainakaan meikäläisellä.

Harvinainen pyörä muuten tuntuu olevan, kun täälläkin on näin hiljaista.....

Ihan passeli pyörähän se on, ajo sitten matkaa tai ei... Vähemmän kun söis vaan menovettä... tai sitten olis isompi tankki!? Tai taloudellisempi kaasuranne...

Meikäläisellä vuosimallia 2003 olevaa veturi. Täytyy sanoa, että ehdottomasti hauska laite
smile_org.gif

Itse olen tykästynyt "mopossani" erityisesti sopivaan ajoasentoon, vääntävään koneeseen ja oman yksilöni vähintäänkin huomiotaherättävän kauniiseen ääneen
tounge.gif

Vehkeellä on ajettu tällä hetkellä n 24 tkm, varustuksesta löytyy Vance & Hines -putket, suuttimet, valkoiset vilkut ja Givi peräteline ja -laukku. Kuvaa ei tähän hätään ole laittaa...

Mulla on esiiintynyt sama ongelma ajoharjoitteluiden tiukoissa jarrutuksissa.

Löysinpä netistä mahdollisen ratkaisun:

http://webpages.charter.net/gnemish/index.html

Tsekkaa "VTR1000F" > Performance and mods" > VTR carb fix

Täytynee kokeilla...

VTR 1000 F -99 (70tkm)
Muutoksia:

Penkitetty: 107,1HP  99,37Nm (kävi laihalla)

Kuvia:
Näinköhän tuo on minun entinen pyöräni? Mulla oli tuollainen, Bossin titaanivaimentimilla, bmc-filtterillä ja suutinsarjalla. Vaihdoin sen kesällä 2003 (tuolloin ajettu 58 tkm) Vantaan BW:ssä ZRX:ään. Kaikin puolin hyvä pyörä, mutta halusin enemmän jotain ZRX/XJR-linjalta. Kytkin oli vähän äkkinäinen ja bensa maistui.
Eiköhän toi samainen yksilö ole
Ei tossa tosin tullu mitään suutinsarjaa mukaan ja muutenkin penkityksessä kävi laihalla eli joko siellä on alkuperäset suuttimet tai sit vaihdettu liian pienet.
confused_orig.gif

Mutta muuten erittäin timmissä kunnossa ja h7yvällä pidolla ollut.

joops
mullakin on tollanen -03 veturi mig:in hi pipet ja suuttimet laitettu edellisen omistajan piikiin olen sen reilun kympin vetäny tosi hauska vanhan miehen peli
alko itteeni ottaa viime kesänä pattiin se etu pään pohjaaminen hommasin etu päähän öhlarin jouset pyörä parani kerrasta tosi paljon

joops
mullakin on tollanen -03 veturi mig:in hi pipet ja suuttimet laitettu edellisen omistajan piikiin olen sen reilun kympin vetäny tosi hauska vanhan miehen peli
alko itteeni ottaa viime kesänä pattiin se etu pään pohjaaminen hommasin etu päähän öhlarin jouset pyörä parani kerrasta tosi paljon
Mistäs hommasit jouset ja paljonko tuli maksamaan?
Oon itekin ajatellu kiristää turhan velttoa etupäätä.

Satasen pintaan taitavat kaikki jouset olla. Merkistä riippumatta. RedRacingilta saa Öhlinsiä 103,39€ + öljyt. Sitten tietenkin asennukset päälle, jos ei itse osaa.

Itsellä tulossa kesäksi myös jäykemmät jouset. Hinta-laatu -suhteeltaan pitäisi parhaat löytää.

Onkos jollain kokemuksia Race Tech:in tuotteista? Entäs Wilbers?

Kaveri päätyi viimeviikolla tuollaisen pelin,  :phieno valinta.
On kyllä. Itsekkin aikanaan ku pyörää pähkäilin ni veturikin oli kuvioissa mukana vähän aikaa. On vaan vähän liian vanhanaikainen, pientä päivitystä mun mielestä ko. malli jo kaipaa!!! Toisaalta, pitääkö aina liikkua kehityksen kärjessä?  
wink.gif
Juu pientä päivitystä saisi vehkeeseen kyllä tulla. Jotain TÄLLAISIA huhujahan on toki liikkunut jo ties kuinka kauan...

Itse päädyin Veturiin pitkän harkinnan jälkeen. Kävin kuolailemassa eri foorumeilla hienosti rakenneltuja VTR:iä ja sieltä se kipinä sitten pikku hiljaa tuli. Lisäksi alhainen hankitahinta painoi vaakakupissa. Käytetty Blade jäi hankkimatta ja alle tuli tuliterä VTR. Jäi vielä vähän rahaa noihin slipareihn sun muihin.

On tuo kauniimpi osapuoli tuollaista VTR:ää itselleen katellut viime aikoina. Joskus olen kuullut "ominaisuudesta"/ongelmasta nokkaketjujen ääntämisessä. Onko tuo vakavakin asia vai ominaisuus? Onko pelkästä kiristäjän väsymisestä kysymys?

Taitaapi se nokkakettingin rallatus kieliä vaan, että kiristimien vaihto olisi ajankohtanen... Tai jos on mu
miljoonia ajettu vehje niin on se kettinkikin varmaan jo finaalissa.

Mulla meni kristimet vaihtoon 32tkm jälkeen, oli onnee matkassa ettei muutakin losahtanut!

Back