Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa, vaikka sulla lukee paikkakuntana Mikkeli, niin epäilen kyllä tuppukylää.Skootterilla joku hidasajo on melko turhaa mutta niin se on motollakin. Itse en oikein ymmärrä minkä vuoksi jotain hidasajoa ja kahdeksikon ajoa piti autokoulussa hinkata. Että mikä hyöty siitä loppupeleissä sitten on? Onhan se kätevää että voi vetää tiukan käännöksen hitaasti jalkojen koskettamatta maata mutta miten se parantaa liikenneturvallisuutta tai yhtään mitään.
Hidasajo, kuten muutama muukin asia on niitä alkeita ja perusjuttuja jotka kaikkien tulee hallita.Jaa, vaikka sulla lukee paikkakuntana Mikkeli, niin epäilen kyllä tuppukylää.Skootterilla joku hidasajo on melko turhaa mutta niin se on motollakin. Itse en oikein ymmärrä minkä vuoksi jotain hidasajoa ja kahdeksikon ajoa piti autokoulussa hinkata. Että mikä hyöty siitä loppupeleissä sitten on? Onhan se kätevää että voi vetää tiukan käännöksen hitaasti jalkojen koskettamatta maata mutta miten se parantaa liikenneturvallisuutta tai yhtään mitään.
Kyllä jumalauta kaupungissa hidasajon taidosta on hyötyä, ainakin täällä missä ruuhkaa piisaa.
No, minun mielestäni Chevrolet Aveo on vaikeampi ajettava kuin Ferrari F430. Teho ei meinaa riittää ohituksiin, jousitus on kuin pomppulinna ja jarrutkin aivan hanurista. Tiedä sitten kumpaa noista aloittelijalle suosittelisi.Itse kokeilin pari vuotta sitten frendin skodea ja tosiaan se oli mielestäni vaikeampi ajaa kuin oma K1200rs.
Ei tehoa, kiikkerä kuin mikä, ei jarruja, joka reikä on kierrettävä, polvilla ei saa mistään tukea... kammottavia paskoja mutta ymmärrän että jollain on ajettava.
ei kannata lopettaa...jos jokin tuntuu vaikealta niin siirrtyy vain pykälää etiäpäin..esim hajapusi onkin jo simppeli ajettava..vieläku sais pysyyn lapasessa.Entäs jos vaan on ajamatta sillä skootterilla? Vai pitääkö kaikkien kaksipyöräisten kuljettaminen lopettaa nyt sitten samantien?Just näin se menee.loppumääritelmänä vois todeta...jos todella skootterin..50 cc hallinta tuntuu vaikealta ja ajo hurjalta kannattaa oikeasti miettiä ja pohtia itse harrastuksen jatkamista kaksipyöräisten parissa.![]()
![]()
No ei ihan niinkään, PoS:in viestissä taivasteltiin ajonopettajien kommenttia heille oudosta ajopelistä.Sä et ny Staga tunnu käsittävän, että tässä puhutaan ihmisistä jotka lähtee ensimmäistä kertaa (luvallisesti ainakaan) moottorikäyttöisellä vehkeellä liikenteeseen. Ja siihen hommaan ainakin mun mielestä 50cc skode on parempi vaihtoehto kuin K1200rs. Sitähän kukaan ei ole kiistänyt, etteikö niiden ajo-ominaisuudet olis aivan perseestä.![]()
Molempia ajaneena olen sitä mieltä, että skootteri on melko lailla erilainen peli. Merkittävin yhteneväisyys on se, että jalat pitää muistaa laittaa maahan pysähtyessä. Muuten sitten eroina ovat hallintalaitteiden sijainti, variaattoriveto + kytkimettömyys, pienet pyörät (eli olemattomat hyrrävoimat), rimpula rakenne...Nyt taas puhutaan eri asiasta. Skootterilla ajaminen ei eroa moottoripyörällä ajamisesta niin paljoa, etteikö sen pitäisi olla mp-liikennekouluttajalle aivan selvää pässinlihaa. Ei anna mitenkään mairittelevaa kuvaa liikennekouluttajista, jos jopa ajamisen perusasiat (ne ihan samat, jotka pätevät myös moottoripyöräilyyn) ovat hakusessa.
Olet tän threadin ytimessä; ihmeteltävän monelta toi pikku seikka meni kokonaan yli hilseen... kuuma kesä lienee pehmittänyt pollaa.Että....ainakin minulle se skoden ajo taitaisi olla hankalampaa kuin mp:llä ajaminen.
![]()
Ei jumalauta kyllä mä olen vakaasti sitä mieltä, että jos tuntuu siltä, ettei moposkootteri pysy näpeissä, niin siinä tapauksessa kannattaa lopettaa motorisoitujen kaksipyöräisten käyttö kokonaan.Olet tän threadin ytimessä; ihmeteltävän monelta toi pikku seikka meni kokonaan yli hilseen... kuuma kesä lienee pehmittänyt pollaa.Että....ainakin minulle se skoden ajo taitaisi olla hankalampaa kuin mp:llä ajaminen.
![]()
Et vissiin neropatti tajunnut, että nämä kuskit ovat ensimmäistä, eivät sadatta kertaa ajamassa? Ja nimenomaan siksi he ovat siellä jotta oppisivat muita varten.No voi huhhuh ku on niin vaikee ajaa skootterilla ettei millään opi..![]()