• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Voe hyvänen aika

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo. Ja uutisissa kerrottiin aikeista ratkaista ongelma kaiteella/vaijereilla kaistojen välissä. Ja motoristit jälleen kiittää  
crazy.gif

Onkohan jossain ohjeistossa mainittu, jotta pitääkö keskikaidetiellä olla riista-aidat?

Jos keskikaiteen kohdalla sattuu vaikka hirvieläin pompsahtamaan tielle, niin yksi mahdollinen väistösuunta on tukittu. No, samahan se tilanne on vaikka tunnelissa tai siltojen alla, että ei kai siinä sitten ollutkaan mitään ihmeellistä. Hyvää juhannusta vaan kaikille.

I.
confused_orig.gif

Joo. Ja uutisissa kerrottiin aikeista ratkaista ongelma kaiteella/vaijereilla kaistojen välissä. Ja motoristit jälleen kiittää
crazy.gif

Onkohan jossain ohjeistossa mainittu, jotta pitääkö keskikaidetiellä olla riista-aidat?

Jos keskikaiteen kohdalla sattuu vaikka hirvieläin pompsahtamaan tielle, niin yksi mahdollinen väistösuunta on tukittu. No, samahan se tilanne on vaikka tunnelissa tai siltojen alla, että ei kai siinä sitten ollutkaan mitään ihmeellistä. Hyvää juhannusta vaan kaikille.

I.
confused_orig.gif
Hirvi ei kauan mieti tommosen kaiteen kohdalla. Täyskasvuinen hirvi tulee riista-aidankin yli jos siltä tuntuu, joten semmonen 50-70 senttiä korkea "turva"-aita ei paljon hidasta.

Vaikka näillä palstoilla liikennekulttuuriamme pääsääntöisesti moititaan niin juuri kaksi viikkoa Italiassa lähes päivittäin strada1 ja paikallisteitä ajaneena mielestäni Italialaisilla olisi enemmänkin otettava mallia Suomesta eikä päinvastoin. Olihan liikenne joustavaa - jos sillä tarkoitetaan sitä, että voi ajaa aivan miten itse uskaltaa eikä siihen juuri kukaan (poliisi tms) puutu jos ei ajoneuvoja romutu tai ihmisiä loukkaannu. Tuossa ajassa näin kolme vakavaa liikenneonnettumuutta ja yhden peltikolarin (en ollut onneksi itse näissä osallisena) sekä hiuksia nostattavia tilanteita, joita vastaavia näkee Suomessa pari kesässä, tuolla lähes joka päivä. Toki liikenteen volyymikin on ihan eri mittakaavassa kuin kotomaassa mutta mutuna luulen, että sikäläiset onnettomuusluvut ovat aika mustia suhteutettuna Suomeen verrattuna. Sinne vaan revittämään, jos mieli tekee, itse kuitenkin kukkahattuilen mieluummin enimmäkseen täällä päin. Toisaalta sellainen suomalaisen aggressiivinen ilmapiiri liikenteestä puuttui, kaistoja pystyi vaihtamaan ja ohituksia tekemään ilman että kukaan valoilla räpsii tai varsinaisesti kiusaa tekee. Matkailu avartaa.

sanoi:
Hirvi ei kauan mieti tommosen kaiteen kohdalla. Täyskasvuinen hirvi tulee riista-aidankin yli jos siltä tuntuu, joten semmonen 50-70 senttiä korkea "turva"-aita ei paljon hidasta.

No varmaan se hirvi kyllä pomppaa tollasen aidan yli, mutta koita tehdä sama moottoripyörällä hirveä väistäessä. Sitä tossa väistämisessa kait haettiin?

Back