• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Visiiri ja huurre?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gileros
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Emännälle laitoin tuollaisen Oxfordin huurteenestokalvon AGV:n kypärään ja hyvin toimii  
biggrin.gif
.
http://www.superbikers.fi/index.p....emid=40
Eka hönkäisyllä tulee pieni harmaa alue mutta häviää samantien ja pysyy kirkkaana.
Mukana leikkausmalli myös Arain:n kypäriin.
Ostettiin Jyväskylän Bike Forumista ja maksoi 11€.

Mulla on hyvä kikka: lopettaa hengittämisen! Ei huurru visiiri!
tounge.gif

Ei vaan, toi hengitysilmanohjain auttaa kanssa asiaan. Ei maksa paljoa ja itekkin ostin sen ihan estettisistä syistä. Ja sadekelillä liikennevaloissa puhaltelee "alaspäin" sitä ilmaa, eikä siihen linssille!

Kyllähän noi pinlokitkin äärioloissa huurtuu... Noitä jääkiekkoilijoiden kikkoja kandee käyttää, siellä ne olosuhteet on kaikkein vaikeimmat linssin aukiolemista ajatellen. Ite pelaan kiekkoa, mutta en käytä visiiriä...
Ei huurru, jos on vaan asennettu oikein!!
Itsellä ainakaan ei oo kypärä huurtunu kertaakaan (arai condor).
Suosittelen kyllä ennemminkin pinlockkia kuin pesuainetta...
Siis jos vaan kypärään saa pinlock kalvon, ja saahaan niitä yleis pinlockkalvoja..

Mitä ruuveja? Visiirissä ei ole ruuveja, Pinlockin mukana ei tullut ruuveja.

"Ruuvit" ovat muoviset epäkeskonastat joita voi säätää ruuvarilla.

Sulla on Arain mukana tullut vääränlainen visiiri, jos mukana tuli pinlockki muttei mitään muuta. Visiirissä pitäisi olla tapit valmiina paikoillaan.

Irto-pinlockien kanssakin mitä ilmeisemmin pitäisi mukana tulla tapit ja porausohje, eihän niitä muuten saa tiiviisti kiinni.

Ostin varoiksi nuo muovinastat, niitä saa irtotavarana huimaan 0,50e hintaan. Kokeilen kuitenkin ensin tuollaista optikkoliikkeen suihketta. Ellei auta mietin tuon visiirin poraamista vielä. Tai sitten voisin tietty ostaa sellaisen visiirin jossa on nuo nastat valmiina.

Kattoo nyt ensin miten huurteenestoaine toimii.

Okei. Lisäinfoa asiaan.

Ostin optikolta Opti-Cleaner merkkisen huurteenestosuihkeen ja saman merkkisen puhdistussuihkeen. 2,60e / suihkepullo. Olen tyytyväinen. Puhdistusaine toimii hyvin ja huurteenestoaine lähes täydellisesti. Hieman huurretta pyrkii edelleen muodostumaan visiirin alaosaan joissain tilanteissa, etenkin testilenkin alussa (vajaat 150km), mutta sekin väheni reissun edetessä ja mikä tärkeintä alunkin huurre oli läpinäkyvää sen alkuperäisen valkoisen sijaan. Tuohon hintaan uskallan varauksetta suositella normaaliin ajoon tuotetta. Visiirin näkyvyys oli siis koko lenkin ajan moitteeton.

Toinen syy siihen, miksi aion jatkossakin pelata suihkeiden kanssa on Arain visiirin hinta. Bieffeen maksoi visiiri 20e (joskin saatavuus on syvältä) - Araihin sellainen visiiri jossa on nuo 0,50e nastat valmiina on yli 70e. Voi vaan miettiä montako pulloa suihketta sillä rahalla saa. Samasta syystä en uskalla lähteä poraamaan tuota visiiriä, hiukan turhan tyyristä jos poraan päin...

Opti-Cleaner on siis minun suositukseni.

EDIT: Tuli epäusko sen suhteen muistako tuotteen nimen oikein.. Varmistan kotona asian. Muistaakseni 50ml pullo.

EDIT2: Korjattu tuotteen nimi. Ei tuo ihan täydellistä ole, mutta tilanne on paljon parempi kuin mitä ilman.

Kymysys: miten ihmeessä te näätte ees välttävästi läpi noista pinlockeista?

Mulla on Shoein XR-1000:ssa kellertävän sävyinen locki ja muutaman reissun jälkeen en sitä kyllä enää visiiriin kiinnitä.

Eihän tuosta näe läpi juurikaan mitään.. vähän kuin ajais joku harso silmillä (kärjistäen). Huurtuminen on persiasta, mutta niin on kyllä tuon pinlockin läpi tiirailukin. Vai onkohan tuossa mun mallissa jotain vikaa.. pitäs käydä vertaamassa kirkkaan väriseen. Perkele kun antoivat tuon kypärän mukana (Shoeissa ilmeisesti tulee aina?), mutta tungettiin vaan mukaan toi paketissa ja en mä värejä osannut kysellä
sad_orig.gif

Kymysys: miten ihmeessä te näätte ees välttävästi läpi noista pinlockeista?

Mulla on Shoein XR-1000:ssa kellertävän sävyinen locki ja muutaman reissun jälkeen en sitä kyllä enää visiiriin kiinnitä.

Eihän tuosta näe läpi juurikaan mitään.. vähän kuin ajais joku harso silmillä (kärjistäen). Huurtuminen on persiasta, mutta niin on kyllä tuon pinlockin läpi tiirailukin. Vai onkohan tuossa mun mallissa jotain vikaa.. pitäs käydä vertaamassa kirkkaan väriseen. Perkele kun antoivat tuon kypärän mukana (Shoeissa ilmeisesti tulee aina?), mutta tungettiin vaan mukaan toi paketissa ja en mä värejä osannut kysellä
sad_orig.gif
Ota se keltainen suojakalvo pois.
biggrin.gif

Ei ole mitään vastaavaa ongelmaa ja hyvin näkyy.

Pinlock on toiminut todella loistavasti. Ei ole vielä niin kovia kelejä ollut ettei olisi toiminut ja näkyvyys on aivan loistava. Siis ainoastaan hyvä ostos josta en enää tulevaisuudessa luovu!

Kyllä se pinlock on oikea ratkaisu. Kokeile sitä, ja voit siirtää keskustelut huurtuvasta visiiristä museomiesten muisteloiksi.

HÖPÖ höpö mitään kalvoja tartte,jos kypärässä on kunnon tuuletus niin ei kyllä huurru.Edellyttäen,että visiiriä ei ole pesty pesuaineilla eikä mikäänlaisilla saippualla.
smile_org.gif

HÖPÖ höpö mitään kalvoja tartte,jos kypärässä on kunnon tuuletus niin ei kyllä huurru.Edellyttäen,että visiiriä ei ole pesty pesuaineilla eikä mikäänlaisilla saippualla.
smile_org.gif
HöpöHöpö. Sellaista tuuletusta ei ole keksittykään, että visiiri ei huurtuisi. Pinlock-kalvoa kehiin niin taas näkee... Mutta vaikka visiiri ei huurru ei sitten millään niin aurinkolasit huurtuu. Joo tiedetään, että tumma visiiri kiinni niin ei tarvii aurinkolaseja, mutta näin jo pimenevissä illoissa joutuu jo asentamaan kirkkaan, että illan hämärässäkin näkee ja ilta/päiväauringossa se taas on liian kirkas että joutuu käyttämään aurinkolaseja
crazy.gif

Kypäränä itsellä Shoei XR-1000 sekä kirkkaalla että tummalla visiirillä ja myös hengityksenohjaimella. Tyytyväinen olen ollut
cool.gif

Itselläni on BMW System 5 kypärä ja siihen hankittu BMW:n
oma kaksikerroksinen visiiri. Lienee täsmälleen samanlainen ratkaisu
kuin pinlock, mutta visiirin muodon takia normaali pinlock ei sovi.

Tästä ei ole mitään pahaa sanottavaa, paitsi n. 100e hinta...
sisäpuolella on selkeästi jokin käsittely, mutta myös ulkopuolella
on joku vettä hylkivä kerros, sen verran liukkaasti lähtee vesipisarat
ajoviiman mukana kiitämään.

Ekana kypäränä agv ti tech ja toivoton tapaus ton huurtumisen kanssa. Nyttemmin ostin suomyn extremen eikä pahaa sanottavaa kypärästä ole. Ei huurru vaikka yrittäisikin
bowdown.gif

Isle of Man TT ajoissa tänä vuonna oli kaikilla kypärämerkeillä enemmän tai vähemmän huurtumisongelmia. Käyttivät Fairyä "viimeisenä" apuna kun pinlockit yms eivät joka tilanteessa toimineet halutulla tavalla.

Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia
biggrin.gif

smile_org.gif
HöpöHöpö. Sellaista tuuletusta ei ole keksittykään, että visiiri ei huurtuisi. Pinlock-kalvoa kehiin niin taas näkee... Mutta vaikka visiiri ei huurru ei sitten millään niin aurinkolasit huurtuu. Joo tiedetään, että tumma visiiri kiinni niin ei tarvii aurinkolaseja, mutta näin jo pimenevissä illoissa joutuu jo asentamaan kirkkaan, että illan hämärässäkin näkee ja ilta/päiväauringossa se taas on liian kirkas että joutuu käyttämään aurinkolaseja  
crazy.gif

Kypäränä itsellä Shoei XR-1000 sekä kirkkaalla että tummalla visiirillä ja myös hengityksenohjaimella. Tyytyväinen olen ollut  
cool.gif
Höpöhöpö vaan itselles
tounge.gif
, ainakin schuberthin concept pysyy auki ihan hyvin näilläkin ilmoilla kun napsauttaa sen visiirin siihen tuuletusasentoon. Tosin on huomattava, mun pyörässä ei ole minkäänlaista pleksiä joka häiritsis ilman virtausta joten ehkä juuri siksi. Pleksin kanssa oli kyllä jonkun verran huurtumista havaittavissa, tosin oli kyllä muutakin harmia kuten melua.

PS: samassa potassa myös integroitu aurinkovisiiri
wink.gif

Isle of Man TT ajoissa tänä vuonna oli kaikilla kypärämerkeillä enemmän tai vähemmän huurtumisongelmia. Käyttivät Fairyä "viimeisenä" apuna kun pinlockit yms eivät joka tilanteessa toimineet halutulla tavalla.

biggrin.gif
On muuten todella vaikea "nähdä" tilannetta jossa pinlock ei toimisi halutulla tavalla!

"Your honor, hear say!"
wink.gif

biggrin.gif
On muuten todella vaikea "nähdä" tilannetta jossa pinlock ei toimisi halutulla tavalla!

"Your honor, hear say!"  
wink.gif
No Man saarelle katsomaan vaan. Kilpatallit asiasta kirjoittelivat Brittilehdessä. Sadetta, sumua ja kova vauhti olivat saaneet pinlockit umpihuurteeseen. Man saaren "radalla" näköongelmat aiheuttavat ongelmia hengenpysymisen kanssa. Fairyllä olivat lopuksi huurtumisonglmat hoitaneet. Hengenpysymisen haasteisiin eivät olleet saaneet apua edes Fairystä.

Back