• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Visiiri ja huurre?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gileros
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pinlockki toimii myös näin talvella....ajellu mopolla(siis mopo skootterilla) töihin jopa 30 asteen pakkasella ja ei ole menny huuruun vaikka kuinka yrittäny hönkiä siihen. Kypärä on xr-1000 shoei ja ei tosiaan ole mennyt huuruun pakkasilla, ainoa miinus on että jos joku ajaa edessä ja pölyttää lunta tieltä niin joku mahtava pyörre pyörittää nuo lumet suoraan nenään
crazy.gif
siinä sitten saa ajaa pää eteenpäin kallistettuna notta tuota pyörrettä ei tulis. Hankinta listalla onkin tällä hetkellä shoein whisper kit minkä pitäisi poistaa tuo ongelma tiivistämällä kaula aukon.
Raid II:ssa kyllä pinlockinkin saa huurtumaan, jos tahtoo. Siis täyspitävä windstopperi kaulaan, lieve kypärän reunan alle, kaikki potan tuuletukset kiinni ja sitten reuhtomaan miinus yhden asteen kelillä jäätihkuvesisateessa crossiradalle
tounge.gif

-hh-

PS. No ei tule kyllä em. harrastettua juurikaan...

PPS. Siis noi paksuimmat windstopperit kaulassa muuttaa oikeesti aika lailla kypärän tuuletusominaisuuksia. Viime syksynä ostin ekan täystiiviin sellaisen, piti totutella uusiin huurtumiskuvioihin visiirissä.

Oikea vastaus on oikea kypärä oikeaan käyttöön.
Jos haluaa ajella huurteettoman visiirin kanssa kylmissä keleissä, niin tässä oikea ratkaisu. Bombardier Modular. *kliks*
Tällaisella kypärällä olen nyt tämän talvea ajellut, eikä huurtumista ole ollut koskaan, edes alle -20°C pakkasissa.
Kypärään tulee mukana Berath evac-systeemin mukainen hengityssuoja, joka näkyy tässä kuvassa. *kliks*
Lisäksi kypärään saa tarvittaessa sähköllä lämmitettävän visiirin ja mukana on totta kai aurinkovisiiri, jonka voi nostaa tai laskea tarpeen mukaan.
Olen koittanut tuossa nollan lämpötiloissa koittanut oiken urakalla puhallella visiiriä huuruun, mutta ei vaan huurru. Visiiri on siis koko pinta-alaltaan kaksikerroksinen. Sitten kun on pakkasia, niin suosiolla sujautan tuon hengityssuojan paikoilleen eikä tarvii miettiä huurtumista ollenkaan.
Kesälläkin tuo on hyvin ilmastoitu, eikä ollenkaan epämukava. Paras kypärä mulla tähän mennessä, kun ottaa huomioon ympärivuotisen ajokauden.

Tänään oli siivoojatäti ohjelmassa vinkki suihkupeilin huurtumattomuuteen, partavaahto. Vaahtoa levitetään peiliin vaikka rätillä ja hierotaan niin kauan että sitä ei enää näy, pitäs varmaan toimia myös visiirissä. Kokeilut omalla vastuulla ja mua on turha syyttää jos visiiri menee kuralle
biggrin.gif

Sukellusnaamariin pitää vetäistä sillai oikeen kunnon klimppi, vielä kun se on kuiva ja hieroa lasiin. Ei huurru ja ilmaista!
smile_org.gif

Miksi ei toimisi visiirissä
confused_orig.gif

Itse suosin pinlockia
tounge.gif

Ainakin kun omaa asennettiin, ymmärsin, että sen voi laittaa kypärään kuin kypärään. (Tuupakan BW)
033102beer_1_prv.gif

Minullakin pitäisi olla Schubertin kypärään kuuluvana moinen kapine, mutta kyllä se vain huurtuu! Ajattelin uusia naarmuuntuneen visiirin ensi keväänä ja ostaa siihen samalla Pinlockin asennettuna! Katsotaan kuinka äijän visiirin sitten käy.
Jos huurtuu olet käsitellyt sitä väärin. Eukon visiiriin laitoin vahingossa jottain puhdistusainetta ja se meni ihan piloille - siitä ei enää nähnyt edes läpi jos auto tuli vastaan. Uusi visiiri eikä huurtunu enää...

Itse käytin omaan peilivisiiriin viime kesänä mitä-lie huurtumisenestoainetta, jonka seurauksena visiiri sitten haurastuikin ja viikon jälkeen oli niin täynnä naarmuja että roskiin jouti. Tarkkana näiden yhteensopivuuksien kanssa
pftroest.gif

Mulla ainakin Raid II:ssa Pinlock toimii todella hyvin. Kerran sain siihen hieman huurua kun yrittämällä yritin. Visiirin pienin raotus kyllä hävitti sen samantien.

Siitä Pinlockin ympäriltä visiiri kyllä huurtuu, eli sopivalla kelillä katseluaukko kutistuu jonkin verran.

En kylä ajatellut luopua kypäränvaihdon tullessa tuosta systeemistä, on se loistava.

Ja kätevä vaihtaa tumman ja kirkkaan visiirin välillä aina tarvittaessa

Oikea vastaus on oikea kypärä oikeaan käyttöön.
Jos haluaa ajella huurteettoman visiirin kanssa kylmissä keleissä, niin tässä oikea ratkaisu. Bombardier Modular. *kliks*
Tällaisella kypärällä olen nyt tämän talvea ajellut, eikä huurtumista ole ollut koskaan, edes alle -20°C pakkasissa.
Kypärään tulee mukana Berath evac-systeemin mukainen hengityssuoja, joka näkyy tässä kuvassa. *kliks*
Lisäksi kypärään saa tarvittaessa sähköllä lämmitettävän visiirin ja mukana on totta kai aurinkovisiiri, jonka voi nostaa tai laskea tarpeen mukaan.
Olen koittanut tuossa nollan lämpötiloissa koittanut oiken urakalla puhallella visiiriä huuruun, mutta ei vaan huurru. Visiiri on siis koko pinta-alaltaan kaksikerroksinen. Sitten kun on pakkasia, niin suosiolla sujautan tuon hengityssuojan paikoilleen eikä tarvii miettiä huurtumista ollenkaan.
Kesälläkin tuo on hyvin ilmastoitu, eikä ollenkaan epämukava. Paras kypärä mulla tähän mennessä, kun ottaa huomioon ympärivuotisen ajokauden.
Mites hyväksyntä? Yleensä nuo kelkkakypärät ei ole tieliikenne hyväksyttyjä.

Mites hyväksyntä? Yleensä nuo kelkkakypärät ei ole tieliikenne hyväksyttyjä.
Kyllä tuossa tuo E-merkintä on.
Hemmetin jämäkän oloinen kypärä kaikkinensa. Parempi, kuin monet ihan moottoripyöräkypärät. Ja syytä ollakkin tuohon hintaan.
Käsittääkseni kelkkakäyttöön tarkoitetuissa kypärissä ei ole karkaistu visiiriä ja sen vuoksi on vain kelkkakäyttöön. Näin ainakin eräs kypäräkauppias valaisi asiaa mammalle kelkkakypärää ostaessa. Tiä sitten...

Käsittääkseni kelkkakäyttöön tarkoitetuissa kypärissä ei ole karkaistu visiiriä ja sen vuoksi on vain kelkkakäyttöön. Näin ainakin eräs kypäräkauppias valaisi asiaa mammalle kelkkakypärää ostaessa. Tiä sitten...
Jaa, minun mielestäni se karkaisu liittyy vain siihen, että kuinka helposti visiiri naarmuuntuu. Ei kai sillä muuta merkitystä ole.

Mummiälestä; huurtumaton visiiri, lentävä lehmä, joulupukki ja älykäs plonti kuuluvat samaan osastoon:Ei ole eikä tule!
Bieffen visiirissä oleva permanent antifog on toiminut moitteetta ensimmäiset 10tkm. Ei huurru missään olosuhteissa mitenkään.

Sen sijaan ostamani Arai Condor huurtuu ihan älyttömän helposti. Siksi selaankin näitä huurre / pinlock ketjuja. Kypärän mukana tuli ns. pinlock kalvo, mutta sen asentaminen näyttää työläältä + paketissa ei ollut muuta kuin pelkkä kalvo ja ohjeet. Mieluummin testaan ensin jotain liinoja tai suihkeita joita täällä foorumilla on kehuttu. Lisäksi tuo Pinlock näyttää todella suttuiselta - vaan en osaa sanoa onko siinä jokin irroitettava teippi vielä päällä.

EDIT: Toisessa ketjussa esiin tuli Suitsamanilta No Fog liinat ja optikkoliikkeestä saatava Optik Boy suihke. Ajattelin jompaa kumpaa testata.

Itselläni huomasin että arain visiiri huurtuu todella herkästi,agv taasen huurtuu vähemmän.Ilmanotto/poistoaukkoja olen säädellyt mutta ei ne tuossa araissa auta. Tuosta pinlockista,käyttääkö kukaan normaaliajoissa noita ulkopuolisia kalvoja?

Aurinkolaseja käytettäessä pinlock voi antaa samankaltaisen värielämyksen kuin saippuoitu iridiumvisiiri.
Tuota ilmenee ainoastaan polaroiduilla laseilla.
Onneksi omassa suupertissä on tuo aurinkovisiiri.

Sain juuri S1 pinlockvisiirin ja pistin alkuperäisen + aurinkovisiirin takuisiin.
Kostuivat ajaessa niin että huurteenestokalvot kuplii.

Pinlockki on hyvä mutta yläreuna saisi olla ylempänäkin.
Visiirin muotoilun vuoksi en lähtisi yleismallin pinlockkia asentamaan.

Tutkin tarkemmin tuota mukana tullutta Pinlock systeemiä. Onhan siinä tosiaan se irroitettava kalvo vielä kiinni, eli suttuisuus puheeni voi siis unohtaa. Asennus sen sijaan on sen verran iso projekti, että aion tosiaan ensin kokeilla muita vaihtoehtoja.

Tutkin tarkemmin tuota mukana tullutta Pinlock systeemiä. Onhan siinä tosiaan se irroitettava kalvo vielä kiinni, eli suttuisuus puheeni voi siis unohtaa. Asennus sen sijaan on sen verran iso projekti, että aion tosiaan ensin kokeilla muita vaihtoehtoja.
Iso projekti?
Senkus taivutat visiiriä ja napsautat pinlockin paikoilleen. Sen jälkeen tarkista että silikonisauma on varmasti tiivis, jos ei ole niin tiukkaa ruuveja.

Pelkän saippuan hakemiseen menee kauemmin aikaa kuin pinlockin asentamiseen.

Iso projekti?
Senkus taivutat visiiriä ja napsautat pinlockin paikoilleen. Sen jälkeen tarkista että silikonisauma on varmasti tiivis, jos ei ole niin tiukkaa ruuveja.
Mitä ruuveja? Visiirissä ei ole ruuveja, Pinlockin mukana ei tullut ruuveja.

Tässä tapauksessa pitäisi:
1.) Visiiri pois
2.) Asetellaan Pinlock paikoilleen
3.) Merkitään tulevat ruuvin paikat visiiriin
4.) Porataan sopivan kokoiset reiät (= minkäkokoiset?)
5.) Ostetaan sopivat ruuvit (= minkäkokoiset ja millaiset?)
6.) Kiinnitetään ruuvit
7.) Kiinnitetään Pinlock mainitsemallasi tavalla

En edes tiedä mistä saisi tietoa millaiset ruuvit tuohon poraisin.

Back