• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Virossa 6 :n suomalaismopon ketjukolari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeVee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos nää olis ajanu 'busilla tai giksuilla olisi tässäkin threadissa ihan erilaisia postauksia...
Näin on asia.

Olisi monet ennalta-arvattavat nimimerkit hame päällä huutamassa kuinka on ajettu ylinopeuden takia autonnokkaan, yritetty tappaa autoilija ja tämän jälkeen on kaveri ajanut penkkaan ja yrittänyt murhata siellä juosseen hirven..  
omg.gif
Jo vain se on hyvä kun veto"miehet" asiallisesti kommentoivot taphtunutta, kuten näkyy, asiantuntemuksella vielä...

Noita ohjeita vielä:

http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html

Onnettomuudet on aina ikäviä. Keskinäistä vääntöä ei ehkä kannattaisi kauheasti viritellä, vaikka ilman muuta on niin, ettei letka-ajon perusteita riittävästi korosteta. Ne on puutteellisesti hallussa hämmästyttävän yleisesti ja ihan siitä riippumatta, onko alla harrikka, muoviluoti, tai ihan mikä muu vaan.

Pyörä ajautui vastaantulevalle kaistalle ja törmäsi Mazda 323 -henkilöautoon. Pyörä sinkosi takaisin omalle kaistalleen ja syttyi palamaan.
Onko tuossa turvaväleillä kauheasti merkitystä jos pyörä sinkoaa vastaantulevan autonkeulasta takaisin letkaan?
no kai sillä nyt jotain merkitystä on, että paljonko jää aikaa väistää.

huonoa tuuria, toipumisia osallisille.

Pyörä ajautui vastaantulevalle kaistalle ja törmäsi Mazda 323 -henkilöautoon. Pyörä sinkosi takaisin omalle kaistalleen ja syttyi palamaan.
Onko tuossa turvaväleillä kauheasti merkitystä jos pyörä sinkoaa vastaantulevan autonkeulasta takaisin letkaan?
No itse asiassa tuo on ihan esimerkkitapaus juuri siitä, minkä takia niitä turvavälejä tulisi pitää. Liikenteessä voi sattua ja tapahtua kaikenlaista täysin odottamatontakin.

Kyläsaaren Hatut MC siellä Virossa joutui ....
Kannattaako "faktana" kirjoitella asioista mistä ei ilmeisestikkään taida olla muuta tietoa kuin lehtijutut  
omg.gif
Missähän tollanen lehtikirjotus olisi sitten ollut?
Itse en ole huomannut.

Sikäli toivon, että selkävamma ei ainakaan pidä paikkaansa, koska se on vakava juttu ja ajelut huonoimmassa tilanteessa on sitten ajeltu.

Poistettu joukko lievähkösti asiaan kuulumattomia 'liiviviestejä'. Erilaisista asusteista erilaisia kiksejä saavat voivat jatkaa aiheesta vaikka paskiksessa. Iloista kesää!
cool.gif

Itsekin letkakolaria turhan läheltä tsiiganneena voi vaan sanoa että onneksi on jäbät hengissä, ja kokemuksesta viisastuneina jatkavat bikereina kunhan kuhmut paranee.

Turha täällä on länkyttää prätkänmerkistä tai liiveistä.
Ei sitä ihminen kunnolla muuten opi kuin vasta kun itselle sattuu kohdalle, oli sitten vika itsessä tai toisissa kulkijoissa.

Ride on.

Mun ekassa viestissä ei ollut mitään mainintaa liiveistä,sen sijaan harrikoitten tärinästa syntyviä ongelmia kun pultit sun muut mutterit irtoo/löystyy.
Ja ihan kokemuksella sen tiedän!
Juu,tiedän,olisin mä sen voinut vähän hienotuntuisemminkin kirjoitella,mutt en mä luullut et tääl tarvii sokeriin verhoilla  
baaa.gif

Toises viestis heitin et ihan samaa liiveistä,kukin tapplaa millä tapplaa,rintaliiveistä huomioliiveihiin ja jätin sentään pelastusliivin pois.

Molemmat viestit pyyhittiin,ilmeisesti jonkun liivikuskin pyynnöstä
confused_orig.gif

On se ihmeellist
pftroest.gif

Taitaa modella olla liivi liian tiukalla
confused_orig.gif

Noh jos häivyn foorumist niin tiedätte ainakin minkä takia tuli bannit  
withstupid.gif

Mun ekassa viestissä ei ollut mitään mainintaa liiveistä,sen sijaan harrikoitten tärinästa syntyviä ongelmia kun pultit sun muut mutterit irtoo/löystyy.
Juu,tiedän,olisin mä sen voinut vähän hienotuntuisemminkin kirjoitella,mutt en mä luullut et tääl tarvii sokeriin verhoilla  
baaa.gif

Toises viestis heitin et ihan samaa liiveistä,kukin tapplaa millä tapplaa,rintaliiveistä huomioliiveihiin ja jätin sentään pelastusliivin pois.

confused_orig.gif

On se ihmeellist
pftroest.gif

confused_orig.gif

withstupid.gif
se on kuule niin ettei hapsenkattikoptereiden muttereista saa ääneen puhua! KTM tärisee ja tiputtaa muttereita, meikä on vaan ylpeä siitä. Itse rakennetusta kopterista kun prikat lentelee niin ottaa näköjään rajusti luonnon päälle
biggrin.gif

Laittakaa nyt edes se teemun postaama linkki hapsenkattien jarrutestiin takasin kun en ehtinyt juttua kokonaan lukea....

baaa.gif

confused_orig.gif

On se ihmeellist
pftroest.gif

confused_orig.gif

withstupid.gif
se on kuule niin ettei hapsenkattikoptereiden muttereista saa ääneen puhua! KTM tärisee ja tiputtaa muttereita, meikä on vaan ylpeä siitä. Itse rakennetusta kopterista kun prikat lentelee niin ottaa näköjään rajusti luonnon päälle  
biggrin.gif

Laittakaa nyt edes se teemun postaama linkki hapsenkattien jarrutestiin takasin kun en ehtinyt juttua kokonaan lukea....
Eikös se tämä sivun 4 juttu ollut? MMAF jäsenkirje 07/2008

Ikävä juttu.
Toipumisia osallisille.
Mä en kans ymmärrä miten jonkun varustus ja pyöränmerkki laukaiseen toisten vahingonilon.
Olis se aika kovaa, jos makaat kolarin jälkeen tiellä, ni toinen tulee viereen ja jeesustelee, että eipä ihmekkään kun tuollanen pyörä ja kävelee pois.
Vähän samalta tuntuu nää ajattelemattomien viestit.
Pyörä on pyörä, oli merkki mikä tahansa ja ihminen on ihminen ja auttamisen ja sympatian arvoinen, vaikka mitä olsi päällä.
Toivoisin miltei että irvistelijät joutuis heikoille itsekin, mutta kun en ole halpamainen, niin en sellasta toivo toiselle motoristille.

Mä en kans ymmärrä miten jonkun varustus ja pyöränmerkki laukaiseen toisten vahingonilon.
Kerroppa nyt hieman, missä täällä on laukaistu vahingonilo???

Pointtina on se, että ryhmässä ajaessa ei pidä ajaa niin pirun lähekkäin, että jos/kun jotain täysin odottamatonta tapahtuu, sitten on 5-6 pyörää samassa kolarissa.

En ainakaan itse ole tuntenut ko. tapauksesta minkäänlaista iloa (paitsi ehkä siitä, ettei kukaan kuollut, ainekset kuolonkolariinkin taisi olla) mutta kyllä tämä on ihan hyvä keskustelunaihe siksi, että tuolla tien päällä kyllä näkee paljonkin 2 tai useamman mp:n seurueita, ihan kaikenmerkkisillä pyörillä, joilla ilmiselvästi on ryhmäajamisessaan kehittämisen varaa.

No ei todellakaan ole kyse vahingonilosta,ei ainakaan mun viesteissä!!!
Enkä usko et tääl muitakaan vahingoniloisia ole?

Ehkä se on vaan siitä kun ilmeisesti pahemmilta vältyttiin?Niin on helpompaa heittää pientä huumoroa mukaan vaikka ei oikeastaan sopiskaan.

Pyytelen anteeksi kolarin osallistujille ja muille ketkä ovat tääl mielensä pahoitellut!!!

Niin,paitsi luomakunnan geenivirheelle!
pftroest.gif

Ainoa fakta tähän mennessä.
Onnettomuudessa auton keulaan törmännyt pyörä sinkosi takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle kaataen loput pyöräilijöistä.

Kun ei ole tarkempaa tietoa niin hedelmälliseen keskusteluun tarvittaisii ainakin pari tietoa lisää:

- Kuinka kauas, mihin suuntaan ja millä nopeudella pyörä sinkosi takaisin?
- Olivatko perässä tulleet yleensä liikkeessä ja millä vauhdilla?
- Oliko perässätulleilla mahdollisuutta ja tilaa väistää mihinkään?

Se oliko kuskeilla liivit päällä ja mikämerkkiset mopot alla ei ole oleellista.

Pikaista paranemista onnettomuudessa osallisina olleille.

Back