Viime kesänä menin justiin tuon ympyrän. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Joka rajalla Baltiassa vaan kysytään omat ja mopon paperit, joten kannattaa pitää lähettyvillä. Jos ottaa aamulautan Tallinnaan, niin illaksi ehtii Puolaan yöksi, jos ei halua sen kummemmin paikkoihin tutustua. Varmaan ensi kesäksi on jo vähemmän tietöitä. Tuolla Latviassa ja Liettuassa oli vähän väliä toinen kaista työn alla ja valoilla päästettiin vain yhteen suuntaan kerralla. Itse kiilasin sinne jonon kärkeen ja aina kun vastaantuleva autoletka loppui, päästelin päin punaisia törkeesti.
Puolan ja Saksan rajalla on pitkä rekkajono. pitää vaan uskaltaa pujotella ohi, vaikka sieltä tulee vastaan niitä rekkoja kanssa koko ajan ja hirveä pöly, kun ajavat osittain pientareella, että mahtuu kolmas "kaista" välistä ohitteleen.
Liikenne tuolla on vähän reippaampaa, mutta sopii mulle. Puolassa on koko ajan tutkia. Kerran pysäytettiin ja kun huomasi passissa tekstin POLIISI/HELSINKI, päästivät menemään, kun luulivat poliisiksi. Olin vaan jeesjees poliis.
Ei ollut kyllä Puolan valuuttaa, joten mitenkähän tuosta olisi selvinnyt.
Vakuutusyhtiöstä varmaan kannattaa ottaa Green Card. Ei sitä kyllä erikseen missään kysytty, mutta kai siitä jotain hyötyä voi olla.