• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Virimopolla ja jurrissa Heinolassa

Mopolla kännissä ylinopeutta Heinolan keskustassa

Poliisi pysäytti viime yönä kello 00:05 Heinolan keskustassa viritetyllä menopelillä hurjastelleen mopoilijan. Kuljettaja, heinolalainen vuonna 1988 syntynyt mies, ajoi viidenkympin nopeusrajoitusalueella 76 kilometriä tunnissa. Alkometriin hän puhalsi 1,67 promillen lukemat. Kyydissä oli myös toinen henkilö.
Kuskilta lähti välittömästi mopokortti. Häntä syytetään törkeästä rattijuopumuksesta, törkeästä liikenteen vaarantamisesta, kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta ja katsastamattomalla ajoneuvolla ajamisesta

Lainattu Etlarin nettimallista.
-Sergei-

Per**le mikä poliisivaltio tää on
veryangry.gif

No ei vaiteskaan
wink.gif

Ehkä pojat on kironnut poliisit alimpaan helvettiin ,etteikö ole muuta tekemistä kun mopoilijoita kiusata.

Kuinkahan suuri on prosentti mopopojista jotka ajelevat pöhnässä? Ainakin omassa nuoruudessa lähes kaikki ajeltiin kännissä tansseihin Siwan pussi sarvessa roikkuen ja "pussit" tyhjänä pois.Myös allekirjoittanut teki näin.

Kyllä se kouhotus siitä vanhempana loppuu,pojat on poikia,pirun vaarallista leikkiähän se tosin on...

ainakaan sillon kun itse olin mopoiässä ei pöhnässä ajettu eikä pöhnässä ajajia pidetty "kovina jätkinä". kaikkien mopot kyllä olivat "viritettyjä" mutta päissään ei sentääs ajeltu.

sanoi:
vuonna 1988 syntynyt mies

baaa.gif

ootteko huomanneet, että jos lehtijuttu koskee esim. kolaria niin samanikänen julli on poika jos sattuu olemaan uhri, syyllisenä taasen kirjoitetaan miehestä?

ajattelinpahan vaan

Minä en aikoinaan ajanut enkä aja vieläkään alkoholin vaikutuksen alaisena. Olin jo silloin niin mamis...
Jälkeenpäin voin olla ylpeä "uskaltaessani" olla erilainen.

Valitettavasti rohkeutta on kahta lajia, näyttämistä ja sitä toista.

confused_orig.gif
Nuorempana "maaseudulla" asuessani oli pakko viritellä mopoa,kun keskustaan oli matkaa melkein 20km ja muuten matkaan olisi kulunut yli 20min. Ihan hyväksyttyä ja normaalia silloin oli että mopot kulki autojen kanssa samaa nopeutta. Tosin keskustassa en uskoltanut ajella kuin sääntöjen mukaan.
Joskus kävi niinkin ettei päässyt yöksi mihinkään,niin oli pakko ajella jurrissa takasin. Kertaakaan ei mitään vahinkoja sattunut,mitä nyt kerran nukahdin ja tipuin kyydistä. Aamulla heräsin penkalta ja kasasin mopon taas ajokuntoon ja jatkoin kotio...
biggrin.gif

Kyllä aika kultaa muistot. Nykyään viritykset on pienempiä (alle 80cc) ja pyörät turvallisempia (varustettu jarruilla) ja vain hyvin harva kulkee yli 100kmh...
sport05.gif

Kyllä se kouhotus siitä vanhempana loppuu,pojat on poikia,pirun vaarallista leikkiähän se tosin on...
Joo, vaarallista ja vähän kettumaista sille henkilöauto-/rekka-/moottoripyöräkuskille, jonka alle parhaassa tapauksessa "pikku pöhnissään" ajelevat...
confused_orig.gif

Mua ei haittais yhtään, jos sitten teloessaan teloisivat vaan ittensä, mutta kun kuuluisalla humalaisen tuurilla yleensä saavat vahinkoa aikaseks kaikille muille paitsi itelleen.

Mullakin oli mopo nuorempana, Helkama Raisu, eikä ollu pätkääkään viritetty. Silti olin ylpeä mopostani ja ajelin rinkiä pitkin kyliä, hyvällä myötätuulella saatto päästä alamäkeen jopa 50km/h.
biggrin.gif

Mikä siitä virimoposta tekee jonkun egonnostatusvälineen? Ehkä naiskuskien ei sitten tarvi päteä autoilla tai mopoilla, mutta mikä miehisessä maailmassa tekee viritetystä ajopelistä, kovista ylinopeuksista ja kännissä ajamisesta miehisyyden merkin?
eek.gif

Perustelkaas nyt miehekkeet naisenpuolelle tätä juttua, ei oo tähän mennessä vielä yksikään äijä mulle kyennyt kunnollista vastausta antamaan.

Syyksi ei kelpaa se "ku kaikilla muilla, ni pitäähän mullakin olla", "ku kaikki muutki, ni täytyyhän munkin"... Musta se ei näes oo mikään merkki miehisyydestä tai rohkeudesta, vaan osoittaa vaan lauman mukana menemistä eikä lainkaan itsenäistä päätöksentekoa...
tounge.gif

Eikä sitte herneitä nenään...
bowdown.gif

Perustelkaas nyt miehekkeet naisenpuolelle tätä juttua, ei oo tähän mennessä vielä yksikään äijä mulle kyennyt kunnollista vastausta antamaan.

Syyksi ei kelpaa se "ku kaikilla muilla, ni pitäähän mullakin olla", "ku kaikki muutki, ni täytyyhän munkin"... Musta se ei näes oo mikään merkki miehisyydestä tai rohkeudesta, vaan osoittaa vaan lauman mukana menemistä eikä lainkaan itsenäistä päätöksentekoa...
tounge.gif

bowdown.gif
Joudun kuitenkin perustelemaan ainakin oman moponi virittämisen aikanani juuri tuolla "ku kaikilla muilla, ni pitäähän mullakin olla". Tässä tuppukylässä, jossa välimatkat oli monesti useita kilometrejä oli tosi perseestä lähtee kavereitten kanssa ajeleen kun toiset ajo 70-80km/h ja oma tussari kulki 45km/h.
biggrin.gif
Aina kun mentiin johonkin niin muut oli kerenny jo syljeskeleen isot lammikot ja poltteleen useet syöpäkääryleet kun vasta horisontissa näky meikäläisen etulampun himmee tuikku. Perille päästyä olikin jo aika vaihtaa uuteen paikkaan räkimään ja poltteleen tupangia.
tounge.gif

Siihen loppui mun ajelu vakiomopedilla.
033102bebe_1_prv.gif

Valitettavasti en osaa perustella sitä oikein muutenkaan. Tietenkin vauhdin hurma on ollut pienestä pitäen. Ei sitä fiukellakaan jaksanu ajaa apupyörien kanssa päivääkään pitempää kun ilmankin selvis.
smile_org.gif

itsellä syynä oli oma turvallisuus/v-käyrän nousu kun autot ajo 30cm päästä ohi hirveää kyytiä koko ajan niin pitihän se mopo laittaa siihen kuntoon että 60-alueella voi ajaa rohkeasti keskellä tietä eli semmone reilu 70km/h. ja noin 10tkm kilometriä tuli mopolla liikuttua eikä kertaakaan mitään ongelmia poliisien kanssa.

Virimopolla ajamisen tuomitsi todella moni taannoin, kännissä ajelulle ei (ihme kyllä) ole löytynyt puolustelijoita, mutta järjettömällekin kaahamiselle ja kortitta ajolle löytyy omat (pitkälti samat) vankkumattomat kannattajakuntansa. On ilmeisesti tapahtunut jonkinasteinen muuntuma kaksipyöräisten kuljettajissa, jos juurikaan kukaan ei ole kakarana mopoaan viilaillut ja/tai pienessä vihneessä sillä toikkaroinut, mutta vanhemmiten päättänyt, jotta "nyt mä sen teen, leikin kapinallista, kun en skidinä uskaltanut"...
tounge.gif

Kuinkahan suuri on prosentti mopopojista jotka ajelevat pöhnässä? Ainakin omassa nuoruudessa lähes kaikki ajeltiin kännissä tansseihin Siwan pussi sarvessa roikkuen ja "pussit" tyhjänä pois.Myös allekirjoittanut teki näin.

Tää kännissä koheltaminen on myös kyläkohtaista. Muutamat paikat ovat jatkuvasti enemmän esillä.kuten Piikkiö Turun seudulla.Mitä yksi tyhmä edellä, sitä toiset tyhmät perässä

Joo, vaarallista ja vähän kettumaista sille henkilöauto-/rekka-/moottoripyöräkuskille, jonka alle parhaassa tapauksessa "pikku pöhnissään" ajelevat...  
confused_orig.gif
...Tai päälle. Olin ennen jussia paikallisella mp-pajalla, kun sisään pelmahti mieshenkilö kyselemään josko hinuri olisi poikansa prätkän (600 cbr?) ko. verstaalle tuonut. Oli poika ajellut 40:n alueella n. rajoituksen mukaan, kun mutkan takaa syöksyi mopo väärällä kaistalla suoraan päälle. Nooh, pojallensa ei ilmeisesti pahemmin käynyt, sanoi isä kunnon ajovarusteiden pelastaneen... Mopoilijalta sensijaan oli mennyt jalkaa ja kättä murskaksi... Mopo viritetty ja kuski kännissä
sad_orig.gif

Mullakin oli mopo nuorempana, Helkama Raisu, eikä ollu pätkääkään viritetty.  Silti olin ylpeä mopostani ja ajelin rinkiä pitkin kyliä, hyvällä myötätuulella saatto päästä alamäkeen jopa 50km/h.  
biggrin.gif

Mikä siitä virimoposta tekee jonkun egonnostatusvälineen?  Ehkä naiskuskien ei sitten tarvi päteä autoilla tai mopoilla, mutta mikä miehisessä maailmassa tekee viritetystä ajopelistä

Syyksi ei kelpaa se "ku kaikilla muilla, ni pitäähän mullakin olla", "ku kaikki muutki, ni täytyyhän munkin"...  Musta se ei näes oo mikään merkki miehisyydestä tai rohkeudesta, vaan osoittaa vaan lauman mukana menemistä eikä lainkaan itsenäistä päätöksentekoa...  
tounge.gif

bowdown.gif
Hmm.. vai vastauksen tohon. No oikeesti kulkupelien virittelyt ei välttämättä liity  egonnostatukseen
eek.gif

Harrastuksesta/työstäkin on useesti kysymys, suunnaton kiinnostus/oman osaamisen  rajojen haku ajaa viritys kierteeseen.
Ja myöskin vauhdin hurma kulkee monesti perintönä suvussa, sille ei yksinkertaisesti voi mitään. Mummo vainaakin oli vielä 80v ikäisenä kiinnostunut suvun miesväen kisoista siinä määrin että oli mukana katsojana kotikylän Jokkis kisoissa joka vuosi, ihastelemassa nopsia autoja ja vaarallisia tilanteita
wink.gif

Niin ja naiskuskeistakin löytyy tekniikkaan ja vauhtiin hurahtaneita, usko pois
wink.gif

Back