Mites mulla ois sellai mielikuva et jos on turbo ni se nappaa aika napakasti sen tehopiikin? Mulla oli joskus pätkä missä oli 600gixxeri föönillä, ja se meinas keulia ympäri aina ku turbo nappas piikin...?!? Olenko TÄYSIN hakoteillä?
Syy miksi pyörissä ei ole vakiona turboa, ei edes bi-turboa, on juuri tuo turbo viive, eli ku kaasua vääntää niin tehot tulee sitten pikkuviivellä ja kerral oikeen olan takaa, itse en ole testannut, mutta juttua kuullut että ajettavuus on jotain ihan omaa luokkaa, lähinnä ongelman on että menee ympäri, tai mutkassa perä alta ku alkaa sutiin. Kueliminen on myös huomattavasti vaikeempaa.
Ei mitään järkeä alkaa turbottaan konetta jos meinaa esim radalla ajaa, suoralla ajoon/kiihdyttelyyn siitä on jotakin hyötyä, mutta hintaa lystillä on sen verran että en alkas ihan heti turboa laittaa, jälleenmyynti arvoa ei turbokoneella ole, koska kone kärsii aika lailla. Eli jos Zetassa ei riitä teho, niin ei muutaku joku kilo kyykky alle, ja siihen renthalin takoo ja jotain pikku katetta, varmaan tulee halvemmaks, ja ajettavuus on täysin eri luokkaa...
ps. Tosiaan tehoa kaipaa itekkin pikkuhiljaa, mutta tämän kesän saa kelvata nykynen pökä, ens kesänä menee vaihtoon, ja joku kilonen kyykky tod.näk. Gixeri johon laittas 20mm nostopalat ohjaukseen vois olla kiva, ei olis sitten ihan niin kyykky, ei kyllä muutenkaa oo, jos vertaa R1:een tai Kawaan...
Lucasilla ainaki saa nuita nosto settejä
Linkki