• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vilkku päällä ajaminen....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hooaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan?  
lookaround_orig.gif
Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
confused_orig.gif

Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..  
nixweiss.gif
Jos on vaikka tuontipyörä briteistä...

..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan?  
lookaround_orig.gif
confused_orig.gif

Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..  
nixweiss.gif
Jos on vaikka tuontipyörä briteistä...
Kyllä mulla on kaikissa pyörissä tähän mennessä ollut itse valokatkaisija oikealla hanskalla, ja pitkien käyttökytkimet vasemmalla.

Miksiköhän automaattinen vilkunpalautussysteemiä ei nykyään enää löydy uusimmista pyöristä. Omasta kokemuksestani sellainen toimi hienosti. ( vanha Yamaha+ BMW k- sarja ainakin.) Oli vielä aika älykäskin koska tunnisti liikkuiko pyörä ja kuinka pitkän matkan / ajan.

Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa...
Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.
Ens kerralla vois kokeilla tota.

Jalalla koskettaa takavilkkua, vasemmalla kädellä vuoroin rämppää vilkkuja ja osoittaa kädellä vilkun merkiksi ja oikealla kädelä näppää valoja päälle / pois.
062802jumpie_prv.gif

Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa...
Muutaman kerran on tullut näytettyä oikea-vasen-oikea-vasen-oikea-vasen -vilkutusta ja se on tullut ymmärretyksi. Ei ole mikään virallinen merkki, mutta sitä voi käyttää myös autolla ajaessaan.
Ens kerralla vois kokeilla tota.

Jalalla koskettaa takavilkkua, vasemmalla kädellä vuoroin rämppää vilkkuja ja osoittaa kädellä vilkun merkiksi ja oikealla kädelä näppää valoja päälle / pois.  
062802jumpie_prv.gif
Samalla voi nousta satulaalle seisomaan, ottaa sukan jalasta ja pyorittaa sita kyparan ylapuolella. Jos ajaa ilman sukkia niin ei onnistu.

Siis kaikki: ostakaa ihmeessa bikersukat! Mitkaan tennis tai lenkkisukat eivat suojaa tarpeeksi jos lentaa vaikkapa helichopperi kyparaan.

lookaround_orig.gif
confused_orig.gif

nixweiss.gif
No siirtää oikean käden vasemmalle tupelle niin homma hoituu....

Back