• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vilkku päällä ajaminen....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hooaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pakko sanoo, mun inssi aikoinaan hylättiin ekan kerran todella kyseenalaisesta syystä, mun opettaja oli samaa mieltä, mut ei auta räyhääminen. rahastuksen makua!!!
033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif

"Automaatti"-vilkkuja on ollut jo kauan. Perustuvat aikaan ja/tai määrään.
Esim. 10 vilkutusta tai vaikkapa 10 secs.
Jotkut pommarit eivät tykkää, kun mokoma vilkuttaa vielä edellistä
risteystä, kun ollaan jo menossa seuraavassa tai kolmannessa.
smile_org.gif

PS. autokouluvauhtiin ne riittävät ihan hyvin.

pakko sanoo, mun inssi aikoinaan hylättiin ekan kerran todella kyseenalaisesta syystä, mun opettaja oli samaa mieltä, mut ei auta räyhääminen. rahastuksen makua!!!
033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif
Mä kyllä vedin inssissä tyylikkäästi yhden korttelinvälin vilkutellen, huomasin vasta seuraavassa risteyksessä kun piti lähteä vilkuttelemaan toiseen suuntaan.
withstupid.gif

Ja varmasti nyt keväällä jää pariin otteeseen päälle vilkut, kestää tovin ennenkuin oppii jälleen muistamaan tuon...

Onhan uudemmissa harrikoissakin vilkun palautus. Tunnistaa ainakin kallistuksen. Käännöksen jälkeen kun nostat pyörän pystyyn niin vilkku sammuu. Arvatkaa vaan unohtuuko välillä Fasun kanssa... Tällä kertaa vois jaappanin ihmeetkin ottaa mallia jenkkilästä, ihmettelen vaan myös, miksei Buell käytä samaa systeemiä, kun se kerran toimii.

Ihmettelen myös missä viipyy automaattilootat jenkkipyöristä?!?
biggrin.gif
Ei vaan...onhan tuo pirulista aina keväisin ku se tatsi on vähä ruosteessa = vilkut meinaa unohtua päälle.
eek.gif

Omistin aikoinaan Suskan 1100 EF:n vm.-83 ja siinä oli tomaattinen vilkun sammutus,että ei se mikään uusi keksintö ole-jenkeissä ehkä-oisko jätetty tuotannollisista ja taloudellisista syistä pois nyky pyöristä.
mad.gif

Jos ajelee haamuvilkuttelijan perässä niin ei muuta kuin ohitse, eteen ja kädellä "jäkä jäkä" merkkiä!
tai sitten
033102bebe_1_prv.gif
...

Vastaantulijalle olen vilkutellut valoja strobo-maisesti.

Mulla ainaskin on alkukesästä ihan maaninen tarve tökkiä sitä palautusnappulaa
aina uudestaan ja uudestaan ihan helvetisti. Käy ihan psyyken päälle.
Se pitäisi jokakerta palautaa ihan ajatuksen kanssa, niin ei tarvitsi sen kanssa
temppuilla. Kun sitä ei mieti ja homma hoituu automaattisesti, niin ihan taatusti
jää useammin päälle kuin erikseen miettimällä. Joskus oli oikein peukku hellänä,
kun sitä tuli tökittyä vielä 100 kertaa uudestaan ja uudestaan.

Kaiken kukkuraksi en ole kuulemma ainoa tämmöinen lahopää.
bowdown.gif

Se pitäisi jokakerta palautaa ihan ajatuksen kanssa, niin ei tarvitsi sen kanssa
temppuilla. Kun sitä ei mieti ja homma hoituu automaattisesti, niin ihan taatusti
jää useammin päälle kuin erikseen miettimällä. Joskus oli oikein peukku hellänä,

bowdown.gif
Sama homma.. Syksyllä peukalonpää onkin sitten jo verrattavissa nappanahkaan tai koiran polkuanturaan
biggrin.gif

bowdown.gif
Sama homma.. Syksyllä peukalonpää onkin sitten jo verrattavissa nappanahkaan tai koiran polkuanturaan
biggrin.gif
MattiR:ää kiinnostaa varmaan näin 7 vuoden jälkeen
biggrin.gif

Millä hakusanalla oikein hait että löysit näin vanhan aiheen ja viä postasitkin siihen?
biggrin.gif

Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta...
062802moto_prv.gif
...ei voi olla liian turvallista.
Sattuiko olemaan punainen kawa?

Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin

Eilen tuli kaveri prätkällään vilkku päällä vastaan eikä tarkoituksena ollut kääntyä, vaan se oli unohtunut päälle, koska ajoi useamman risteyksen ohi vilkkutellen. Juolahti mieleen, että jokuhan saattaa luulla, että mopokuski on kääntymässä pois tieltä ja kruisaa suoraan eteen!!! Seuraukset voivat olla hyvinkin rumia, mutta helposti estettävissä, jos vain pistäisi vilkun pois päältä.

Onko mitään yleisesti käytössä olevaa merkkiä, jolla huomauttaa vastaan tulevalle, että pistäppä vilkku pois päältä, ettei satu. Pieni asia, mutta...
062802moto_prv.gif

Myönnän ainakin itse ajaneeni lähi aikoina aika monta kertaa vilkkupäällä pitkiäkin matkoja. Ee vaan millään meinaa tottua kyseiseen toimenpiteeseen eli vilkun sammuttamiseen. Omannut vasta pari viikkoa kortin
Aika ajankohtaista asiaa utelet
biggrin.gif
biggrin.gif

Wingeissä vilkku putoaa pois päältä automaattisesti kun käännöksen (kallistuksen) jälkeen pyörä oikenee takaisin pystyyn.

062802moto_prv.gif

Aika ajankohtaista asiaa utelet
biggrin.gif
biggrin.gif
No toisille "lähiaikoina" on jotain muuta
biggrin.gif

Ite näytin vastaantulevalle motoristille kädellä vilkkua eli nyrkkiin, auki, nyrkkiin, auki, siten että auki-asennossa sormet osoittaa kutakuinkin vastaantulevaa. Seurailin sitten peileistä vähän matkaa josko olisi tajunnut, mutta kun ei niin ei. Sama tapahtunut jo useampia kertoja.

Itellä kävis heti ensimmäisenä mielessä kattoa onko valoissa taikka vilkuissa jotain häikkää tai onko jotain vaikkapa tippumassa, jos vastaantulija huitoo sekalaisia merkkejä. Vaikkakin tuo vilkun merkki on mun mielestäni täysin maalaisjärjellä pääteltynä tunnistettavissa vaikka sitä ei ennen olis nähnytkään.

Ite suosin kaikenlaisia käsimerkkejä, eniten käytetyin on se jäätelönmyyjästä varoittava.

..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan?  
lookaround_orig.gif
Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
confused_orig.gif

Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..
nixweiss.gif

..Mites muuten..jos ei pitkiä vilauttas, vaan väläyttäs valot pois ja takas.. Ois mun mielestä parempi mutta miten se onnistuu, kun käsi on kaasulla eikä peukku yllä valonappiin samaan aikaan?  
lookaround_orig.gif
Onko sulla valonapit samalla puolella kuin kaasu?
confused_orig.gif

Melkein kaikissa pyörissähän ne on kytkinkäden puolella ja siten helposti aina operoitavissa..  
nixweiss.gif
Vasemmalla kädellä on kyllä lyhyet/pitkät valot mutta ainakin mun pyörässä valot saa kokonaan pois kaasukäden puolelta..

Back