• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vilautatko valoja valottomalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FarAway
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina vilautan valoja jos vastaan tulee "pimeä" auto tai mp
thumbs-up.gif

AINA vilkkuu! Olenpa joskus huomannut ettei ITSELLÄ ole valoja kun pimeä (auto) on tullut vastaan! Myös autolla ajaessani vilkuttelen.
buttrock.gif

Heh, kerran tuli Hämeenkyrössä kamalassa kaatosateessa poliisiauto omaani vastaan - ilman valoja! Vilkuttelin valojani, minkä seurauksena virkavalta teki uut ja lähti perään. Pysäyttivät ja kysyivät kiukkuisena miksi räpsyttelin. Katsoivat velvollisuudekseen kiitokseksi puhalluttaa minut ja ratsata autoni paperit.  
omg.gif
No meikäläinen pääsi vilauttamaan valoja pimeälle poliisiautolle pari päivää sitten ja sieltä tuli ihan perinteinen kädenheilautus kiitokseksi.

Puuttuukohan muuten noista Mersuista valoautomatiikka kun niitä tuntuu tulevan pimeänä vastaan aika paljon?  
omg.gif

Nykyautoissa ja nykymopoissa on aina valot päällä, museovehkeet on erikseen
wink.gif
biggrin.gif

Silti vaan tuntuu et mitä uudempi sitä enempi niitä valoja säästellään.
Muotoilen hieman uudelleen; nykyautoilla & mopoilla ei voi ajaa ilman valoja museovehkeet on erikseen
tounge.gif
Paitsi silloin kun se pirun polttimo on rikki...
tounge.gif
Ja nykyiset Hseiskat on rikki aikas usein, ovat vissiin tärinälle arkoja tai jotain
omg.gif
.

Siis vilauttelen ja toivon että mullekin vilautellaan. Myös valoja
cool.gif
.

Kyllä vikuttelen molemmille kulkupeleille molemmilla kulkupeleillä. Ittellä kerran talvella lumimyrskyssä kotilolla oli molemmat lamput simahtanu samaan aikaan. Onneks ystävälliset kanssa-autoilijat huopmauttivat räpsyillä ni tajusin laittaa sumarit päälle. Eipä varmaan näkyny meikäläistä kovinkaan helposti siinä myräkässä ilman valoja..
idea3.gif

Tulipa vaan mieleen vähä niinku close-to-topic. Onkos nykyää sallittu pitää vanhemmassaki prätkässä kympaaki etuvaloa lyhyillä päällä ?

Tulipa vaan mieleen vähä niinku close-to-topic. Onkos nykyää sallittu pitää vanhemmassaki prätkässä kympaaki etuvaloa lyhyillä päällä ?
Yleensä umpiot ovat merkitty tyyppiä HC ja HR, jolloin ei.
Jos umpiosi on tyyppiä HCR (yhdistelmä kauko/lähivalot), niin kyllä.

Valitettavasti poliisit keksivät sakottaa myös tästä...

Vilautan vilautan. Ja toivon, että minulle vilautellaan myös jos valot olisivat jääneet himmeeksi.
ghostface.gif

älkää p##kele vilautelko!itellä meni hermot kun kerran piti ajaa 150km matka(päivällä valoisassa)autolla ilman valoja,niin tottakai jokaisella niistä tuhannesta vastaantulleista piti räpsytellä valoja!loppumatkasta olin jo puolisokea
veryangry.gif

Kyllä mä ainakin väläyttelen. Ei kai liikenteessä saisi edes ilman valoja ollakaan... mä itseasiassa jopa jalkaisin keskustassa yleensä jotenkin elehdin, jos valoissa on auto jossa ei ole valoja päällä.

Luulen että ne kerrat kun jollekin on tuosta väläyttelystä ongelmia ovat yksi tuhannesta verrattuna siihen että joku on vaan unohtanut laittaa valot päälle.

Pimeenä liikkuvaa autoakin on varsinkin taajamassa vaikea huomata kun se nopeasti katsottuna näyttää helposti pysäköidyltä, saati sitten mp...

älkää p##kele vilautelko!itellä meni hermot kun kerran piti ajaa 150km matka(päivällä valoisassa)autolla ilman valoja,niin tottakai jokaisella niistä tuhannesta vastaantulleista piti räpsytellä valoja!loppumatkasta olin jo puolisokea  
veryangry.gif
Juu, samanlaisen tapauksen jälkeen mäkin lopetin kotiloille vilauttelemisen, valojen siis! 30 km vanhalla Mazdalla, jossa ei lataus toiminut, niin noin 30 autoa vilautteli valoja! Ei uskaltanut pistää valoja päälle, ettei sähköt lopu!
crazy.gif

pftroest.gif

Aina, koska tietää ettei meitä muutenkaan tahdota huomata,
varsinkin nyt kun alkaa olla jo hämärää.

Turvallisia syksyn kilometrejä !!!!

Olen kokeillutkotilolla ajaessa kolme taktiikkaa .... 1.vilautus, 2.sammutan omat valot että sytytän samantien ja 3. on noi yhdistettynä. Pärrän päällä kehitellyt pientä viritelmää, että näytän kädellä valoja. No ne tajuu tai ei tajuu  
nixweiss.gif
.

Kesällä oli poltin itseltä palanut ja vain yksi auto letkasta vilautti, josta tajusin, että jotain on vialla. Ekalle bensikselle ja eikun lampun vaihtoon.

Back