• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vilautatko valoja valottomalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FarAway
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu aina vilautan pitkiä jos tulee valoton kulkuväline (moottorilla liikkuva) vastaan, jos vaan pystyn sen tekemään.

Tossa pari päivää sitten kävi niin että ajelin mopolla ja mersu tuli vastaan ilman valoja. Vilautin sitten sille pitkiä et laittaa valot päälle niin mersumies tööttäs takasin. Liekkö mitä sitten tarkoitti sillä? Tuskin kiitti.
biggrin.gif

Ja jos mulla on jäänyt valot pois päältä mp:stä tai kotilosta ja joku ystävällinen vilauttaa valoja niin yleensä pyrin kiittämään jollain tavalla. Yleensä nostan kättä kiitokseksi.

Kylhä noita valoja tulee valottomille vilkuteltuja, tuli kokeiltua omassa jaappanilaisessa autossa pistää parkit päälle tienpäällä niin melkein joka viides niitä valoja väläytteli, siitä kun ei valoja kokonaan saa pois.

Kyllähän niitä valoja tulee vilkuteltua. Mopottimesta pimeni ajovalo kirkkaalla päivällä ja pari autoilijaa jopa vilautti valojaan, olivat varmasti motoristeja itsekin.

Kyllä noille tulee vilkuteltua. Onko muuten muut huomanneet saman että jos mp:llä vilkautat valoja niin harvemmin kotilokuskit ne silti valojaan sytyttävät kun taas itse kun autolla liikkuu, niin tätä tapahtuu selvästi useammin?

Vilkautan aina. Mopotin tahi auto.
thumbs-up.gif

Kaupunkiliikenteessä tuo valottomuus ei niinkään haittaa, mutta "isolla tiellä" valoton vehjes on turvallisuusriski.
Vilkautan minäkin valottomalle aina, mopotin tai kotilo, itellä tai vastaantulijalla, maantiellä tai kaupungissa. On tuo pimeänä ajaminen nimittäin turvallisuusriski kaupungissakin. Saattaapi nopealla vilkaisulla luulla kulman takaa tulevaa pimeää autoa pysäköidyksi ja sehän ei ole hyvä asia...

Pasi

Minä taas olin autolla tai mopolla liikkeelle niin huudan, että laita valot päälle. Ikinä kukaan ei ole reagoinut huutooni. Höh, sanon minä.

Aina tulee väläytettyä.
Reaktiot jakautuu fifty/sixty.
Toiset kiittelee ja räppää valot päälle ja toiset odottelee että vastaantuleva letka on ohi ja sitten näkee takavaloista että tuikut tuli päälle.
-Ja sitten on se osa jengistä joilla keula niiaa mutta mitään muuta ei tapahdu...

Pari kertaa tänä kesänä olen ollut kiitollinen, että joku on huomauttanut, ettei valot ole päällä.
Erinäisistä syistä katkaisija on unohtunut väärään asentoon.
Onhan se melkoinen turvallisuusriski ajella valottomalla mopolla, varsinkin huonolla kelillä.

Kyllä tulee joka kerta maantiellä väläytettyä pitkiä, ei niinkään kaupungissa.

Kyllähän sitä tulee räpsytettyä.

Pari kertaa on itselle räpsytetty vaikka omat valot on olleet päällä... Ja näin ollaan vältytty ikäviltä pikavoitoilta  
wink.gif

Back