• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viileän kelin hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greendevil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alpinestarsin sp-2 pöristän menemään. Onhan ne hiukka kylmät jossain 2-3 asteen hujakoilla. Olkoon.

Jotkut Halvarsonin "gore" hanskat mulla. Olen ollu tosi tyytyväinen, sopivan ohuet tupin puolelta ja toiselta puolelta sopivasti topatut ettei tule kylmä.
Noin viikko sitten ostin ja makso 59 euroo.

MP-Asun "Hipora Waterproofit"
Mulla samat hanskat , ihan hyvin oon pärjänny
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Tälläisia olen käyttänyt. Hintakaan ei ollut kuin 30 euroa. Tosin olen nyt ajellut ihan kesä hanskoilla, kun tuo 12R:n katesuojaa ilmeisesti paremmin tuolta viimalta.

771133.JPG

Alpinestarsin sp-2 pöristän menemään. Onhan ne hiukka kylmät jossain 2-3 asteen hujakoilla. Olkoon.
Samanlaiset mulla ja kieltämättä hiukan viileäksi vetää alle +5asteen. Jotkut ohuet puuvillahanskat jos laittais alle niin voisi jeesata....mutta kohta se lämpötilakin nousee....

Kesähelteillä sitä taas valittelee, että perkele kun näpit hikoaa...
tounge.gif

Onko teillä kellään kokemusta ei-sormikkaista ajossa?
Siis ihan kunnon tumpuista, niistä voisi löytyä sellaiset vaikkapa
sadeversiot sormikaiden päälle. Estäisi viiman ja ehkä samalla kylmänkin.
Kukaties? Vai onko muita kokemuksia tai ylipäätään mitään kokemuksia?
Itselläni oli paksut, topatut keinonahkarukkaset, joissa varsikin ylsi kyynärvarren puoleenväliin. Ihanan lämpimät, vaan ah, niin kömpelöt. Nykyään kylmänä kautena suomalaisvalmisteiset kelkkahanskat, hyvin tarkenee lähes nollakeleille asti. Pakkasella ei kovin usein tule ajeltua.

Mulla jotku Probikerin tumput..
lookaround_orig.gif
oli vaan kerran pakko saada jotain lämpimämpää ku racinghanskoissa tuppas käsiä särkemään.(maaliskuussa 04).
withstupid.gif
makso muistaakseni 20€.. helvetin kömpelöt,ei mitään tuntumaa, hiostavat helposti eivätkä ole edes hirmuisen lämpimät,mutta ajeleehan noilla nämä välttämättömät kauden ekat ja vikat kuukaudet..
tounge.gif

Täällä kurvaillaan joillain nahka/toppa -sekoitushanskoilla (sormi/kämmenosa paksua nahkaa), joissa on pitkät ranteiden yli reilusti menevät suuaukot (melkein puoliväliin kyynärvartta). Ovat alunperin moottorikelkkahanskat. Hyvin tarkenee viileälläkin kelillä ja toisaalta hengittävät vähän lämpimämmälläkin.

sport05.gif

Hommasin Kawasakin omat hanskat,
mallimerkintä: WINTER GLOVES
Premium quality rider gloves made
of 500D Cordura fabric and cow hide
drum dyed leather. Inside hand palm
re-enforced with Nubuuk leather.
Hippora membrane with a Thinsulate
inside lining. Carbon fibre
protections. 100% waterproof.

Vielä en ole metriäkään niillä ajellut...
toivottavasti ei näpit jäädy.

Yx ääni MP-ASUN hanskoille.
Mulla on noi pari vuotta vanhat Deltat.
-Lämpövuorattu katu- ja matka-ajoon tarkoitettu käsine
-Selkäosa Kodura nylonia, kämmenpuoli synteettistä
nahka
-Vedenpitävä ja hengittävä Hipora kalvo
-Sisävuori mukavaa puuvillasekoitetta
-Ranteessa säädettävä Velcro kiristys

Hyvin on tarennut, kesällä liian lämpimät paitsi sateella.
Hyvä hintalaatu suhde.
Miten niin sairaana täällä väsään???
lookaround_orig.gif

Olen miettinyt ja etsinyt superohuita silkkihanskoja, mutta missään ei ole tullut vastaan. Onko kukaan törmännyt sellaisiin? Ei siis mitään iltapukusilkkihanskoja vaan silkkineulosta, samaan tapaan kuin kypärämyssy. Kyllä villaisetkin kävisi, jos jostain tarpeeksi ohuet löytyisi, mutta ei ole tullut vastaan sellaisiakaan..
Oletko kysellyt apteekeista hanskoja? Heillä myytävänä puuvillaisia(?) ohuita hanskoja, jotka ainakin itellä sopivat ajohanskojen alle.

scottin neopreenihanskat.ei mee ilma läpi,mutta ei myöskään käsi hikoa.sateen sattuessa vetää metrin säteeltä kaikki vedet sisälle
confused_orig.gif

Palellutin keskisormen ekan kerran tänä keväänä (turposi nivel ja kipeä) ja tämän jälkeen ajattelin, että ei enää palele prkl. Ostin nämä
Held Nordpol
Saa allspraitista

Halvarssonin GP- nahkat. Pari kertaa on nyt nollakelissä nakit vähän viilentyneet, mutta ylipäänsä rykkösen kate ohjaa hyvin viimaa ja oivallinen pintaverenkierto pitää huolen lopusta. Ja se ajotuntuma...
bowdown.gif
Oikein pitkän matkan varalle tallissa Yokon evo goret. Lämpimät ja pitää vettä. Niissä ei vain ole minkään valtakunnan tuntumaa kahvoihin. Kompromisseja.
nixweiss.gif

BOY-COT lukee käsineissä. Malmin Top Sportin loppuunmyynnistä hintaan 11 €. Sellaset rukkasmalliset, hieman kömpelöt, mutta jo vain on hyvät ja lämpimät näillä keleillä.

Back