• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viha motoristeja kohtaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theim
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omalle kohdalle sattunut muutaman kerran tänä(kin) kesänä tilanne jossa autokuskin proppu palanut totaalisesti kun olen auton ainakin omasta mielestäni siististi/normaalisti ohittanut nopeusrajoitusten puitteissa.

On vilkuteltu pitkiä, painettu äänimerkkiä ja roikuttu nii lähellä takarengasta ettei edes hesarin sunnuntainumero mahtuis välii..
nixweiss.gif

Tuossa eräänä kauniina päivänä kun lämpöä oli +30 ja ohitin pitkän autoletkan jota veti sorakuormassa ollut rekka jonka lavalta pöllysi aivan luvattoman paljon hiekkaa ja pölyä takanatulevien niskaan niin kahdessa autossa oli ikkuna auki ja peukku pystyssä kun päästelin ohi=)

Tie oli niiltä kohdin tuttu ja siinä ei autolla oikein uskalla ohitella kun näkyvyys on huono. Pyörälläkin vähän riskiä mutta kun näki seuraavaan mutkaan ja tiesi että matka riittää päästelemään vikkelään ohi niin miksi ei.

Kuitenni, ainakin itse koin sen ihan positiivisena=) Mitään negatioita ei ole tullut kyllä vastaan.

Eipä ole lyhyen parin kuukauden harrastamisen jälkeen vielä itselle tullut mitään vihaa vastaan. Päinvastoin. Motoristit moikkailevat vastaantullessa ja muutama pikkupoikakin on tien reunalta vilkutellut
062802moto_prv.gif

Omalle kohdalle sattunut muutaman kerran tänä(kin) kesänä tilanne jossa autokuskin proppu palanut totaalisesti kun olen auton ainakin omasta mielestäni siististi/normaalisti ohittanut nopeusrajoitusten puitteissa.

On vilkuteltu pitkiä, painettu äänimerkkiä ja roikuttu nii lähellä takarengasta ettei edes hesarin sunnuntainumero mahtuis välii..  
nixweiss.gif
Se on se suomalainen peruskateus, sopii kaikkeen myös liikennekulttuuriin
crazy.gif

Mutta ei, ei ole koskaan sattunut mitään aloitusviestin mukaista käyttäytymistä, ihme kyllä...

Itse en ole huomannut ensimmäisellä kaudellani pyörällä ajaessa tätä perussuomalaista perseestä olevaa liikennekulttuuri, kotilolla se sitten loistaa silmille kuin nakki hanurista. Ajotyyli on, no mitä on, ei se kaikkein turvallisin tai maltillisin. Pujottelua tulee harrastettua, ylinopeutta ja splittailua mutta ihmettelen kyllä suuresti ettei koskaan ole torvi soinut eikä nyrkkiä puitu kotilosta saati jalkakäytävältä.

Mukavaa hommasta tekee edelläkin jo mainitut pikkupojat kadun varsilla jotka yllyttää nostamaan keulaa, vetää ihan naamarin virneeseen kun ne niin innoissaan kattelevat ohi ajavaa prätkää.

ukko lähti sitten kaikista henkseleistään irti kun kuuli moottoripyörän kiihdyttävän... Tuli nyrkkiä, pään puintia, sormen heiluttamista ja ties mitä ja mun huuliltalukutaidon mukaan aika painokelvotonta tekstiä suusta.
Hehehee
biggrin.gif
biggrin.gif

Paras omalle kohdalle sattunut kävi yhdellä mutkatiellä, jossa itseasiassa ajelin kohtuu siivosti. Joka tapauksessa erään maatalon pihasta juoksi pappa tien reunaan puimaan nyrkkiä
biggrin.gif
Sen näki pidemmältä, se oli keskellä pihaa haravoimassa tai jotain. Kun se kuuli pyörän lähestyvän, nakkasi haravan kädestään ja otti ihan perkeleellisen spurtin tien varteen
biggrin.gif
Kai siellä oli sitten joku tarpeeksi ajellut.

Noita valon vilkutuksia tulee aina silloin tällöin, mutta peukkua on näytetty myös. Ja myös peukkua on tultu oikein tien varteen näyttämään.

nixweiss.gif
Se on se suomalainen peruskateus, sopii kaikkeen myös liikennekulttuuriin
crazy.gif

Mutta ei, ei ole koskaan sattunut mitään aloitusviestin mukaista käyttäytymistä, ihme kyllä...
Ei tarvii olla MP

Ihan normaali alle rajoitusten ajavan ohitus riittää joskus.
Herkullisin tilanne tullu kun tampio soitti mulle, autossa puhelinnro näkyvissä.
Hirvee vaahtoominen ihan normaalista ohituksesta..vilkutteli valoja ja silleen  
biggrin.gif

Onneks soitti  
smile_org.gif
...sain kyseltyy kaikenlaista..
Puhelu loppui siihen kun pyysin herraa esittelemään nimeltä ittensä, ja sanoin ettei tarvii esitellä jos ei halua. Voin soitella joskus takaisinpäin  
wink.gif

E: voitte syyttää mua sit jos tulee tuntemattomista numeroista avautumisia ajotyylistä ;)...tää tyyppi odottaa kakka housussa vieläkin puhelua multa. Enkä huutanu sille, ei kuulu tapoihin
smile_org.gif

En ole nyrkin näyttöä tai sormimerkkejä tullut kohdanneeksi, mutta viimme kesänä eräällä maaseudun paikallistiellä ajaessani, moikkasi eräs pihalla ollut grillaus seurue näkyvästi kättä heilauttaen.
smile_org.gif
Motoristit kyllä melkeipä kaikki tervehtivät vastaan tullessaan.
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

ukko lähti sitten kaikista henkseleistään irti kun kuuli moottoripyörän kiihdyttävän... Tuli nyrkkiä, pään puintia, sormen heiluttamista ja ties mitä ja mun huuliltalukutaidon mukaan aika painokelvotonta tekstiä suusta.
Hehehee
biggrin.gif
biggrin.gif

Paras omalle kohdalle sattunut kävi yhdellä mutkatiellä, jossa itseasiassa ajelin kohtuu siivosti. Joka tapauksessa erään maatalon pihasta juoksi pappa tien reunaan puimaan nyrkkiä
biggrin.gif
Sen näki pidemmältä, se oli keskellä pihaa haravoimassa tai jotain. Kun se kuuli pyörän lähestyvän, nakkasi haravan kädestään ja otti ihan perkeleellisen spurtin tien varteen
biggrin.gif

Noita valon vilkutuksia tulee aina silloin tällöin, mutta peukkua on näytetty myös. Ja myös peukkua on tultu oikein tien varteen näyttämään.
Hahah!!! Vastaava tapahtunut mullekin, mutkapätkällä pikkupätkä neljääkymppiä. Ja mää kyl noudatin sitä, ei se mummo muuten olis ehtiny haravan varresta tien varteen puimaan nyrkkiä
biggrin.gif

Autollakin ajan usein ohi tosta, ei se silloin tuu puimaan nyrkkiä
nixweiss.gif

Moi,

Liekö tästä on ollut puhetta, mutta tässä puolitoistasen viikon motoristiuran aikana on tullut kyllä vaikka minkälaisia käsimerkkejä ja täysin syyttä käveleviltä ihmisiltä.
Onko se, että heti oletetaan että joo tuo ajaa ylinopeutta jne, on se niin ihanaa kun meitä kaikkia motoristeja sitten syyllistetään yksittäisten tekemisistä.

Mitäs teillä on tullut vastaan?
Ei ole mikään ihme että saa heristyksiä tänäänkin ajelin Porlammin suunnalla kaikessa rauhassa kun kaksi wannaberossia kiiti ohi niin stnan kovaa. Kyllä pitäisi vähän etsiä muita paikkoja kuin 60 alue ja pihat ja leikkiviä penskoja ihan vieressä. Nimim. Ei mikään enkeli mutta jokin roti sentään.

Hehehee
biggrin.gif
biggrin.gif

biggrin.gif
biggrin.gif

Hahah!!! Vastaava tapahtunut mullekin, mutkapätkällä pikkupätkä neljääkymppiä. Ja mää kyl noudatin sitä, ei se mummo muuten olis ehtiny haravan varresta tien varteen puimaan nyrkkiä
biggrin.gif

Autollakin ajan usein ohi tosta, ei se silloin tuu puimaan nyrkkiä  
nixweiss.gif
Laittakaas ne änkkärit paikoilleen
tounge.gif

haist!!!
tounge.gif

Vaikkei luulis, hiippaillu tolla työpaikalle huomaamatta...epäilystä on josko oon sammuttanu pyörän ja rullannu pihaan?
wink.gif
tounge.gif

tässä puolitoistasen viikon motoristiuran aikana on tullut kyllä vaikka minkälaisia käsimerkkejä ja täysin syyttä käveleviltä ihmisiltä.
Onko se, että heti oletetaan että joo tuo ajaa ylinopeutta jne, on se niin ihanaa kun meitä kaikkia motoristeja sitten syyllistetään yksittäisten tekemisistä.
no kyllä aika omituiselta kuulostaa. Ei ne kanssaihmiset ainakaan oman havaintoni mukaan yleensä mitään elekieltä näyttele tuolla.... jos näin on todella käynyt 10 päivän aikana useita kertoja, niin sitten sinussa tai pyörässäsi melkeinpä täytyy olla jotakin erityisen huomiota herättävää.

meillä kaikilla on sama oikeus kulkea yleisillä teillä ajoneuvoon katsomatta kunhan lain antamissa rajoissa ja joille se ei passaa voi suksia v*****n!!!
033102bebe_1_prv.gif

Moi,

Liekö tästä on ollut puhetta, mutta tässä puolitoistasen viikon motoristiuran aikana on tullut kyllä vaikka minkälaisia käsimerkkejä ja täysin syyttä käveleviltä ihmisiltä.

Mitäs teillä on tullut vastaan?
Jos olet ostanut pyöräsi käytettynä ja ajelet asiallisesti, niin herää kyllä epäilys edellisen omistajan edesottamuksista. Mitä lie koheltanut
smile_org.gif

Itse en ole kokenut koskaan miltään suunnalta mitään vihamielisyyttä, motoristina. Tiedän kyllä mikä aiheuttaa vihaa, se on se meluaminen öisin ja aamuisin.
Uskokaa huviksenne, ihmiset haluavat nukkua, ja kun urvelo "lämmityskäyttää" sitä Kawasakin raatoaan, sillä racingputkella, minuuttitolkulla kaasutellen alkaa moni laskea ehtiiikö hakea haulikon kaapista. Eli ensin kustaan muroihin ja sitten ihmetellään kun joku vetää nokkaan. Ehkä ensikerralla Sinä olet se joka hakee sitä haulikkoa?

No johan on kummallista, itse olen akjanut n. 40 vuotta moottoripyörällä ja eipä paljoa ole vihamielisyyttä ollut havaittavissa paremminkin päinvastoin.

Eipä ole sattunut mullekaan mitään vihanpurkauksia vaikka on välillä tullut hölmöiltyä etupyörää säästäen ja ajettua suorilla ränneillä jne.
nixweiss.gif

Ei ole tännekään tämän huikean muutaman kuukauden motoristiuran aikana käsimerkkejä tullut.
nixweiss.gif
Vaikka pyörät ei taatusti hiljaisimmasta päästä ole...

Tai no, pikkupojat vilkuttaa ja näyttää että "hanaa" mutta sehän on vaan mukavaa.
smile_org.gif

Back