• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Viha liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa tuli toista viestiketjua lukiessa mieleen tämä paljon puhuttu liikenneviha. Jokaisella lienee kokemusta autossa raivoajista, jotka sättivät muuta liikennettä.

Ajatelkaapa tilannetta, jossa olette vaikka pitkässä grillijonossa, ja yht´äkkiä joku tuntematon jamppa kiilaa teidän edelle. Mitä teette? Oletteko hiljaa katsoen muualle ja mietitte mielessänne, että olipas siinä helvetin töykeä kaveri, jos olisin isompi ja rohkeampi, antaisin turpaan. Vai alkaisitteko kritisoimaan ääneen kaverin tekosia ja tarvittaessa olisitte valmis haukkumaan hänet suohon ja jopa tappelemaan. Ja tämä kaikki vain.. limaisen hampurilaisen tähden.

Ajatelkaapa nyt tilannetta, että ajatte autoa ja koko teidän rakas pesueenne istuu ja riitelee takapenkillä. Nyt joku toinen auto kiilaa teidän eteenne aiheuttaen sinun autollesi mustaa lakua ja kantikkaat renkaat. Mitä teette? Oletteko hiljaa katsoen muualle ja mietitte mielessänne.. niin jotakin.. Ja tämä kaikki teidän perheenne tai oman henkenne tähden.

Pitäisikö tästä vetää se johtopäätös, että tietynlainen liikenneraivo on jopa oikeutettua?
nixweiss.gif

Mä avautuisin netissä; voi v:u joku ohitti mut  
biggrin.gif

Kai oikeutetun liikenneraivon kriteerinä voisi pitää sitä, että vaarantaa tietoisesti toisen hengen (siis ei vain omaansa)? Eri asia sitten, auttaako raivo hillitsemään provoilijaa vai ei..

mä en juuri ees huomaa enää dorkia liikenteessä. Ne nyt vaan kuuluu asiaan ja niitä väistellään siinä missä hirviä ja peuroja ja liikenteenjakajiakin...

Vanha ja kulunut viisaus (jossa on mielestäni paljon perää) - ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan.

Iän myötä tuntuu jopa oma sietokyky muiden typeryyteen kyllä olennaisesti lisääntyneen. Sitä voi lohduttaa itteänsä vaikka sillä, että tyhmäksi syntynyt, myös kuolee sellaisena.

Kyllä mä hermostun päivittäin, mutta se tapahtuu auton ratissa, kun autoilijat on todella ääliöitä ja kuppaa siinä edessä ja vaarantaa liikennettä hidastelemalla ja hermostuttamalla oikeita tielläliikkujia. Onneks mopottimella pääsee helposti tästä ongelmasta eroon, kun mopolla on nii kiva ajaa ettei haittaa vaikka joku siinä kuppaa edessä
tounge.gif

Maansuruksi varmaan voi senkin laskea miten Länsinaapurissa liikenne hoituu.. Ainoa asia siitä kylästä mistä meidän oppia pitäs heiltä ottaa.

tuollaisia tutkimuksiahan lienee tehty lukuisia, missä on analysoitu liikenneraivoa ihan kuin se olisi jotenkin oma juttunsa ja sitä ilmenisi vain liikenteessä.. Samaa raivoa se on, joka siellä grillijonossakin ilmenee.

Itse kiroilen liikenteessä runsaasti. Mikä helvetti siinä on, ettei osata ryhmittäytyä käännyttäessä, tai käyttää vilkkua. Isolla autolla ajaessa joskus on tullut noissa risteystörppöilyissä ajeltua melko lähelle tuota typerystä ihan vain säikyttääkseen. Mopolla onkin sitten eri juttu kouluttaa noita oskareita..
veryangry.gif
Toisaalta mopolla ajaessa pääsee nopeasti eroon noista velikullista, kun yleensä on tilaa väistää mihin suuntaan tahansa. Joskus tosin tekisi mieli ajaa mopolla kylkeen ihan vain piruuttaan ja katsoa kestääkö kotilon ovi 250 kiloa japanilaista muovia.. Ja 76 kiloa savolaista lihaa..

En ota kantaa koska mulla aina sillon tällöin palaa päre siellä tienpäällä. Onnekseni kuitenkin voi sanoa aina silloin kun olen autolla liikkeellä. Jotenkin vaan pärrällä kun on liikkeellä niin pinnakin kestää paremmin. Kai se pitäis oppia tuijottaan sitä naapurin napaa oman sijasta enempi.
biggrin.gif

mä en juuri ees huomaa enää dorkia liikenteessä. Ne nyt vaan kuuluu asiaan ja niitä väistellään siinä missä hirviä ja peuroja ja liikenteenjakajiakin...

Mä olen vielä niin nuori vissiin..
confused_orig.gif
enkä minä koskaan sellaisesta suutu, jos joku esim. mua ohittaessaan joutuu kiilaamaan vähän mua. Se kuuluu pelin henkeen. Toinen asia on se, et ollaan välinpitämättömiä ja passiivisia vähän kuin protaksikuskit, jossakin nimeltä mainitsemattomassa rovaniemeläisessä kaupungissa. Eli ajellaan, kuin oltaisi yksin liikenteessä. Tällaisia varten pitäisi olla joku ylimääräinen henkivakuutus, et jos sattuu pinna palamaan..

Eilen yksi papparainen pyrki liikenneympyrässä iholle honda crv:llä, senverran lähellä oli, että alko housunpuntit hipomaan hondaa...  
veryangry.gif
Mutta mitäs mitäs hillitsin itseni ja keskityin töötin painamiseen ja käsillä huitomiseen sen sijaan että olisin peilin potkaissut paskaksi???  
nixweiss.gif
Alkaako ihminen pehmenemään iän myötä?? huolestuttavaa nuorihan tässä vielä on... 30 tulee täyteen vasta 2v päästä
smile_org.gif
Silloinhan sen elämän vasta piti loppua...  
confused_orig.gif

autolla ajaessa menee kyllä välillä hermot mut mopottimella ei niinkään.eniten pännii härnääjät/tahalleen hidastelijat/perseessä roikkujat....joku pvä teen varmaan jolleen mulkulle saman ku se nissan
kuski mersumiehelle tossa jokin aika sitten  
thumbs-up.gif

Olen niin lapsellinen, että toi suuntavalon käyttämättäjättäminen saa meikäläisen rutistelemaan rattia.
Tietty tilanteen mukaan, mut yleisesti jos joku on tulossa samalle kaistalle, niin siellä vaan pää pyörii ja vilkusta ei tietoakaan. En kyllä anna tilaa jos ei viitti vilkulla näyttää, et on sivuttais liikettä tulossa.
033102bebe_1_prv.gif

Johtuu varmaan siitä ,että autossa voi riehua "anonyymisti".On jotenkin kuoren sisällä turvassa. Kai siinä on myös opittua kulttuuria. Ei jalkkiksella kukaan raivo jos joku kävelee itseä hitaammin.

No mä en juurikaa raivoa kellekää... en liikenteessä enkä grillijonossa... vaik rahkeita löytyis kumpaankin....

Ku siinä ei tosiaankaan voita yhtää mitää.... Mitä mä voitan jos alan aukoo sille jonossa ohittaneelle tai nykäsen sen pois jonosta, se alottaa tappelun ja mä isken sen katuun... sit tulee kytät ja vie mut putkaan... Baari-illan lopputulos: putkareissu, pahoinpitelysyyte ja hodari jäi saamatta... Iha helvetin turhaa touhua...

Iha sama liikenteessä. Ei oo mitää järkee ruveta raivoomaan kellekää liikenteessä. Korkeintaa voi sadatella vajaa sekunnin verran autossa/kypärän sisällä. Olen tosin muutaman kerran läheltä piti tilanteessa menny seuraavissa valoissa koputtamaan ikkunaa ja sanonu ku ikkuna aukee että "tajusitko mitä meinas just käydä?" tai jotain vastaavaa...

Back