TommiTL sanoi:Tuota orggimoroa ei tämmönen normaali maalainen ymmärräPitkään ihmettelin miksi keskaria näytetään mulle usein kunnes tajusin mistä on kyse. Vieläkään en ymmärrä siltikään. Joutavaa etusormen heristelyä.
Väärin moikattu

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TommiTL sanoi:Tuota orggimoroa ei tämmönen normaali maalainen ymmärräPitkään ihmettelin miksi keskaria näytetään mulle usein kunnes tajusin mistä on kyse. Vieläkään en ymmärrä siltikään. Joutavaa etusormen heristelyä.

taiger sanoi:Kytkin pohjassa tilanteisiin olen alkanut miettiä ennakointia että saa käytettyä vapaalla juuri moikkauksen hetkellä.
Moikkaan "lähes kaikkia"! Myös skootterikuskeja. (Vähän tosin vaikeaa on)Nowiisi sanoi:Itse olen moikkaillut myös pappatunturisteja ja muita. Mutta vähän hankala on tämä moikkailukulttuuri. Voin ihan hyvin moikkailla tai olla moikkailematta. Jos vastaantulija moikkaa iloisesti ja reippaasti, siitä tulee hyvä fiilis. Mutta jos vastaantulijaa näyttää ketuttavan moikkalu, ja sieltä tulee tympääntyneen näköinen vastaus, tai ei moikkaa ollenkaan, jää siitä vähän huono fiilis. Itse ajelen Wingillä, ja olen yksinäinen ratsastaja. HD kuskit ja cruiseristit moikkailee useimmiten, mutta sporttisemmat kyykkypyöräilijät vähän enemmän kyllästyneen näköisenä. Kaupunkiliikenteessä tai motareilla täytyy enemmän keskittyä ajamiseen, eli siellä moikkailu usein jää. Mutta moikkaillaan kun kohdataan!![]()

57pannu sanoi:Näin pitkällä kesässä jo ollaan, nyt vasta tervehtimiskeskustelu. Voi aikoja, voi tapoja. On se tarkkaa ketä saa ja ketä pitää tervehtiä ja ketä ei missään tapauksessa ja missä asennossa sormet on kuin tervehditään. Eräs vanha suomalainen tapa on tervehtiä tuttuja.
hoplaa sanoi:täällähän paistaa taas se tietämättömyys mistä se käden nostaminen moottoripyörillä kohtadessa juontaa

hoplaa sanoi:täällähän paistaa taas se tietämättömyys mistä se käden nostaminen moottoripyörillä kohtadessa juontaa
usagi sanoi:edit. Hirveesti tulee nykyää vastaa niitä alaspäin suunnattuja voitonmerkkimoikkauksia, mikä homma?
.. eli ns laiskemman ajelufiiliksen moikkaus ja saa helposti käden takas stongalle kropan vierestä 
Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi myös selitys:satzuma sanoi:edit. Hirveesti tulee nykyää vastaa niitä alaspäin suunnattuja voitonmerkkimoikkauksia, mikä homma?
Jos tuohon vastaa Orgmorolla niin vastaantulija varmaan tulkitsee sen keulimis kehotukseksi. Ja taas pääsee herättämään pahennusta.kimimikakeke sanoi:Internetin ihmeellisestä maailmasta löytyi myös selitys:
This is a way of expressing respect towards the other motorcyclist. It's our way of saying, “Hello! Keep the rubber side down, keep both wheels on the ground”. It signifies that*the rider is wishing the fellow rider to stay safe and ride safe.
Taas sitä oppi jotain uutta, eipä mennyt hukkaan tämäkään sadepäivä...

satzuma sanoi:Etusormisella ORG-morolla meen uskollisesti, vaikka se alkaaki olee varsin valitettavan katoavaa kansanperinnettä. Kylmikset siitä kuitenki aina tulee, ku semmosella toinen moikkaa takas![]()
Lempparimuisto on jokunen vuos sit Laajasalosta, ku Jollaksen suuntaan ajellessa morotettiin vastaatulevan prätkäilijän kans ORG-morot ja sit satuttii hetken päästä tulee toisee suuntaa uudellee vastakkain - sehän oli sit jo ihan villiä sormenheilutusmorottelua ku kumpiki tajus että sama vastaantulija. Ai että, voi niitä aikoja.
Mutta joo, moikkaan jotakuinki kaikki kakspyöräset jotka keskellä kaistaansa ajelee ja oletan moottoripyöriksi, en harmistu jos ei joku moikkaa takas, ku en aina itekään hoksaa syystä tai toisesta. En myöskään harmistu jos moikattuani kulkine osottautuuki mopoks tai peräti skootteriks
edit. Hirveesti tulee nykyää vastaa niitä alaspäin suunnattuja voitonmerkkimoikkauksia, mikä homma?