• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vieläkö tervehditään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Waltsu407
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep jep ... jos ehtii, huomaa, uskaltaa. Ei itketä, jos ei tule vastausta, olipa POLISI, HD tai kuka tahansa, jota ei kenties huvita olla tuttavallinen.

yleensäkin tulee sen verran tangosta kättä irrotettua, että motoristille morjenstan..
cool.gif

Kyl mä nostan käden aina 120- vauhdeissa. Huomasin tossa vain toissapäivänä että noin 60% vastaantulleista vastasi siihen tervehdykseen. En tiedä sitten sattuivatko kattomaan väärään suuntaan, vai eikö vaa huvittanut tehdä tätä ystävällistä elettä. Itellä päivä piristyy kummasti joka kerta ku joku tervehtii mopon selästä. Tulee sellanen fiilis että kuuluu johonki isompaan juttuun.

Eivät kovin usein nuo moottoripyöräpoliisit morjensta takaisin vaikka niille on tullu moikkailtua. En tiedä sitten onkos niillä edes lupa moikata.

Sai eilen jo muutaman kilometrin matkalla täällä Kouvolassakin kättä heilutella monta kertaa
sport05.gif

Kyllä vilkuttelen ihan mielelläni kaikille motoristeille, jopa autoa ajaessani
biggrin.gif
Sama vika... Moikkaan kaikki päristelijät pyörään katsomatta. Joskus tulee myös piikit moikattua
Tämä on se hassu juttu! Ajelen kahdella mopolla ja toinen niistä on kevariskootteri. Minä kyllä morjestan, mutta skootterilla ajaessa katu-uskottavuuden kanssa lienee vähän niin ja näin eli vastaan tuleva kuussataskuski ei juurikaan noteeraa!
tounge.gif
Kun olen FJR:n puikoissa, niin lapaset kyllä heiluu!

Aika vaihtelevasti ovat kanssamotoristit vastailleet viime päivinä, minusta vähemmän kuin viime keväänä. Tosin otantakin aika vähäinen vielä tähän mennessä, ehkä 100-200 mopoa tullut tien päällä kohdattua. Karkeasti arvioiden 3/4 tai 4/5 vastasi.

-hh-

Kyllä sitä moikkaillaan,jos ei ole muuta ohjelmaa sillä hetkellä.Mutta kuten 57 pannu tuossa aiemmin sanoi,niin ei mulla ole mitään tarvetta mennä bensiksellä kyselemään tuntemattomilta ihmisiltä henkilökohtaisia,kuten paljonko oot ajanu,mihin oot menossa,miksi sinne ja paljonko sulla on velkaa/veroprosentti?

Juu, mäki jokaiselle tänään morotin.. Yks ei vaan vastannu ja yks ei todennäköisesti edes huomannu, mutta loput heilautti kättä tai nyökkäs.. Jatketaan tällä linjalla!
smile_org.gif

Kyllä moikataan. Ja yleensä kesän puolvälissä viimeistään refleksin omaisesti moikkailee myös autossa istuessa.

Samma här
tounge.gif

Tosin olen huomannut, ettei moottoritiellä kauheasti moikkailla. Liekö syynä kova vauhti vai keskikaide (toinen on niin "kaukana" tms.) vai mikä, mutta ne kerrat jolloin olen moottoritiellä saanut morjenstuksen takaisin ovat laskettavissa yhden käden sormilla.

Kyllä mää morjenstan yleensä vastaan- ja sivuiltatuleville motoristeille. Täytyy vaan katsoa, että salliiko liikennetilanne tervehtimisen. Jos vasen lapa ei ole "vapaana", niin nyökkään.
Ei se niin vaikeaa ole!

Ku oon ajellu skootterilla niin käytännössä kukaan ei moikkaa takaisin. Ihme mulqvisteja. Käyny mielessä että pitääkö alentua samalle tasolle ja kehittää sellainen kaksiosainen tervehdys.

Lay Z sanoi:
Aina se lapanen heilahtaa, vaikka pyörässä jotain HD:n ja customin piirteitä onkin. *
wink.gif

Nyt kun on tuo oma radikaalimman näköinen cruiseri hankittu, niin kavereitakin on enemmän. Kaikki harrikkamiehet moikkaavat, vaikka olisi mikä kopteri.

Pyrin moikkaamasn kaikkia ja myös skoottereita jos nyt ei pikkutytöt ole mopoilemassa.

Itse olen moikkaillut myös pappatunturisteja ja muita. Mutta vähän hankala on tämä moikkailukulttuuri. Voin ihan hyvin moikkailla tai olla moikkailematta. Jos vastaantulija moikkaa iloisesti ja reippaasti, siitä tulee hyvä fiilis. Mutta jos vastaantulijaa näyttää ketuttavan moikkalu, ja sieltä tulee tympääntyneen näköinen vastaus, tai ei moikkaa ollenkaan, jää siitä vähän huono fiilis. Itse ajelen Wingillä, ja olen yksinäinen ratsastaja. HD kuskit ja cruiseristit moikkailee useimmiten, mutta sporttisemmat kyykkypyöräilijät vähän enemmän kyllästyneen näköisenä. Kaupunkiliikenteessä tai motareilla täytyy enemmän keskittyä ajamiseen, eli siellä moikkailu usein jää. Mutta moikkaillaan kun kohdataan! :jpstyle:

Back