• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

VFR1200 vs CBR1100XX

Mutta, onko kokemuksia molemmista pyöristä? Minulla saattaa olla mopon vaihto edessä ensi vuonna. XX:stä olen tykännyt paljon, mutta mikä isohko matkasportti seuraavaksi? Onko vfr:stä XX:n korvaajaksi?
Muutamaan otteeseen olen ajanut uutta VFR:ää: pyörä taittuu mutkiin kuin ajatus, mutta pyörän 'tutina' (vrt tärinätön ZZR) ja edellä mainittu nypyttely oudoksuttaa... VFR:ää pitää ajaa myös aivan eri lailla kierroksilla kuin ZZR:ää... ehkä sitä odotti, että VFR on aivan überpyörä... No osa tästä vuodatuksesta on varmaan kateellisen panettelua, VFR:ssä on paljon hienoja ominaisuuksia: ajoasento on väljä, ajo-ominaisuudet huippua, kierrosherkkä V4, kardaani ym matkapyörän varusteet. Mutta silti on ollut tosi mukava palata VFR:n jälkeen ZZR kahvoihin. Mm se ZZR:n 'parjattu' alavääntö (maxvääntö: ZZR 154 Nm, VFR 129 Nm)... ja 'sanoinkuvaamaton' ajofiilis
XX-kokemusteni (vähäiset, mutta miellyttävät, n.500 km ja vuosia vanhat) pohjalta VFR on XX:än verrattuna mielestäni varsin erilainen pyörä, ajotuntuma ehkä jopa lähempänä CB1300:sta, joka sekin taittuu mutkiin upeasti.
Nämä mutu-kommentit siis luotijunakuskilta, joka ei niin pyörien paremmuudesta tiedä, tykkää vaan ajaa  
sport05.gif

Jep, "se" tuli nopeasti... autovero varmaan vaikuttaa suomen hintatasoon korottavasti, fullyagree...  
wink.gif

Mut mikä selittää Bussin ja Vifferin ov-hintaeron härmälandiassa? Se on listahinnoilla (web) 5,8kEukkoa, jos osaan laskea...  
wink.gif

Ja taas (saksan vertailua) vastaavasti suomessa: Viffer 2010 - Busa 2009 hintaero > 8,5k...
Eli ei kolahda Vifferin hinnoittelu mulle jakeluun, mutta mä oonkin köyhä!

Suomi vs Saksa hinnoista...

Euron ja Japanin Jenin välinen valuutanvaihtokurssi on muuttunut paljon viime talvesta. Jeni on kallistunut tammikuusta lokakuuhun lähes 20%.

Em. tarkoittaa sitä, että maahantuoja joutuu periaatteessa maksamaan pyöristä tehtaalle tuon verran enemmän.

Tätä todentaa myös VFR:n ovh:n muutos, se on kallistunut suunnilleen saman verran. Tammikuussa 2010 ovh oli alle 21.000e ja nyt se on näköjään 23.700e.

En tiedä ovatko Saksan ovh:t nousseet vastaavasti kuin Suomessa. Voihan olla, että Saksassa hinnat ovat edelleen lähempänä vuoden alun hintoja esim. siksi, että paikallisella maahantuojalla on ollut halvemman Jenin aikaan ostettuja pyöriä tarjolla.
nixweiss.gif

Euron ja Japanin Jenin välinen valuutanvaihtokurssi on muuttunut paljon viime talvesta. Jeni on kallistunut tammikuusta lokakuuhun lähes 20%.

Em. tarkoittaa sitä, että maahantuoja joutuu periaatteessa maksamaan pyöristä tehtaalle tuon verran enemmän.

Tätä todentaa myös VFR:n ovh:n muutos, se on kallistunut suunnilleen saman verran. Tammikuussa 2010 ovh oli alle 21.000e ja nyt se on näköjään 23.700e.

En tiedä ovatko Saksan ovh:t nousseet vastaavasti kuin Suomessa. Voihan olla, että Saksassa hinnat ovat edelleen lähempänä vuoden alun hintoja esim. siksi, että paikallisella maahantuojalla on ollut halvemman Jenin aikaan ostettuja pyöriä tarjolla.
nixweiss.gif

=> No joo, käsittääkseni bussinkin kyljessä lukee "Made in Japan", mutta ehkä ne kootaan EU:ssa...  
nixweiss.gif

Kyllä mä edelleen viitsin väittää Suomen maahantuojaa ja "virallista" diileriketjua ahneeksi (tai sitten vaan laiskaksi/epäpäteväksi): EE:n hinta Vifferille 18.725€ (14411+4315) ja "virallinen" kanava = 23.700€ (18222+5477) => lähes 4 tonnia katteissa ja tonni (auto)veroissa eroa...  
033102beer_1_prv.gif

Jospa en muutakaan baijeriin, vaan haen Bra***ille ostajaksi: tod.näk. alle 19k€ hintaan virallinen vifferikauppa kävisi paremmin... Ja matalempi kate myytyä pyörää kohden kompensoituu kyllä suurempien myyntimäärien kautta...  
pftroest.gif

Ehkä osaaminen - tai riskinottokyky puuttuu...?  
tounge.gif

Rock!

Busa on Suomessa ns. erikoishinnoiteltu laite, voimakkaan harmaatuonnin vuoksi. Busan myyntikatetta on höylätty reilusti normaalia kapeammaksi sekä maahantuoja että jälleenmyyjäportaassa. Verta vaikka Busan ja ZZR1400:n hintalappuja keskenään, tyhmempikin ymmmärtää ettei hintaero ole "luonnollinen".

nixweiss.gif

=> No joo, käsittääkseni bussinkin kyljessä lukee "Made in Japan", mutta ehkä ne kootaan EU:ssa...  
nixweiss.gif

Kyllä mä edelleen viitsin väittää Suomen maahantuojaa ja "virallista" diileriketjua ahneeksi (tai sitten vaan laiskaksi/epäpäteväksi): EE:n hinta Vifferille 18.725€ (14411+4315) ja "virallinen" kanava = 23.700€ (18222+5477) => lähes 4 tonnia katteissa ja tonni (auto)veroissa eroa...  
033102beer_1_prv.gif

Jospa en muutakaan baijeriin, vaan haen Bra***ille ostajaksi: tod.näk. alle 19k€ hintaan virallinen vifferikauppa kävisi paremmin... Ja matalempi kate myytyä pyörää kohden kompensoituu kyllä suurempien myyntimäärien kautta...  
pftroest.gif

Ehkä osaaminen - tai riskinottokyky puuttuu...?  
tounge.gif

Rock!
Ehkä osaaminen - tai riskinottokyky puuttuu...? Sanoisin että osaamista löytyy siltä joka myy samanlaisen moottoripyörän neljätuhatta euro kovemmalla hinnalla kuin toinen.
wink.gif

sanoi:
toki loppumallit xx:ää myytiin jo paljon halvemmalla kuin alkuperäinen hinta. korjatkoon joku, jos olen väärässä..

Loppumalleissa oli hinta-laatusuhde jo oikeasti kohdillaan. Hinnathan oli lopussa uutena noin 14 k€.
Juu. Ostin oman XX:n vuodenvaihteessa 07/08 (siis 07 malli uutena), hinta oli 13700 €.

Mutta, onko kokemuksia molemmista pyöristä? Minulla saattaa olla mopon vaihto edessä ensi vuonna. XX:stä olen tykännyt paljon, mutta mikä isohko matkasportti seuraavaksi? Onko vfr:stä XX:n korvaajaksi?
VFR 1200:
- Kevyempi ajaa ja muutenkin käsitellä.
- Väljempi / pystympi ajoasento.
- Paremmin integroitu kuljetusvarustus rtg
- Kardaani ehdoton (huoleton) matkakäytössä.
- paremmin säätöjä jousituksessa.
- nopeampi (4000 rpm jälkeen)

XX:
- parempi pienillä kierroksilla.
- Suurempi tankki, pidempi tankkausväli.
- HALPA (oli ja on nyt käytettynä)

VFR on selvästi nykyaikaisempi ja parempi useimmilla osa-alueilla ja parannettu versio niin XX:stä kuin kasisatasestakin.

VFR on selvästi nykyaikaisempi ja parempi useimmilla osa-alueilla ja parannettu versio niin XX:stä kuin kasisatasestakin.
^ Reilusti yli 10 vuotta erottaa näitä laitteita suunnittelumielessä, joten olisihan se ihme ja kumma, jollei uusi VFR olisi teknisesti etevämpi kuin 1100XX. En tosin itse laittaisi rivikonetta ja V4:sta aivan täysin samaan kategoriaan.

Mielipideasiat (ja se, että juuri se oma peli on yleensä aina absoluuttisen paras!) on sitten tietenkin asia erikseen.

VFR 1200:
- Kevyempi ajaa ja muutenkin käsitellä.
- Väljempi / pystympi ajoasento.
- Paremmin integroitu kuljetusvarustus rtg
- Kardaani ehdoton (huoleton) matkakäytössä.
- paremmin säätöjä jousituksessa.
- nopeampi (4000 rpm jälkeen)

XX:
- parempi pienillä kierroksilla.
- Suurempi tankki, pidempi tankkausväli.
- HALPA (oli ja on nyt käytettynä)

Mutta onko tekniikka yhtä POMMINvarmaa kuin XX:n?Ja hitaampi 250km/h jälkeen..
tounge.gif

Vääntö alkaa...ja talvi aikaa...
wink.gif

sanoi:
Reilusti yli 10 vuotta erottaa näitä laitteita suunnittelumielessä, joten olisihan se ihme ja kumma, jollei uusi VFR olisi teknisesti etevämpi kuin 1100XX.

Tähän on pakko kommentoida että onnistuivat bläkkärin suunnittelussa aikanaan erinomaisesti koska malli ei edes loppuvaiheessa ollut mitenkään erityisen vanhahtava.

Prkl hyvä mopo, melkein tulee ikävä  
tounge.gif

Back