Muutamaan otteeseen olen ajanut uutta VFR:ää: pyörä taittuu mutkiin kuin ajatus, mutta pyörän 'tutina' (vrt tärinätön ZZR) ja edellä mainittu nypyttely oudoksuttaa... VFR:ää pitää ajaa myös aivan eri lailla kierroksilla kuin ZZR:ää... ehkä sitä odotti, että VFR on aivan überpyörä... No osa tästä vuodatuksesta on varmaan kateellisen panettelua, VFR:ssä on paljon hienoja ominaisuuksia: ajoasento on väljä, ajo-ominaisuudet huippua, kierrosherkkä V4, kardaani ym matkapyörän varusteet. Mutta silti on ollut tosi mukava palata VFR:n jälkeen ZZR kahvoihin. Mm se ZZR:n 'parjattu' alavääntö (maxvääntö: ZZR 154 Nm, VFR 129 Nm)... ja 'sanoinkuvaamaton' ajofiilisMutta, onko kokemuksia molemmista pyöristä? Minulla saattaa olla mopon vaihto edessä ensi vuonna. XX:stä olen tykännyt paljon, mutta mikä isohko matkasportti seuraavaksi? Onko vfr:stä XX:n korvaajaksi?
XX-kokemusteni (vähäiset, mutta miellyttävät, n.500 km ja vuosia vanhat) pohjalta VFR on XX:än verrattuna mielestäni varsin erilainen pyörä, ajotuntuma ehkä jopa lähempänä CB1300:sta, joka sekin taittuu mutkiin upeasti.
Nämä mutu-kommentit siis luotijunakuskilta, joka ei niin pyörien paremmuudesta tiedä, tykkää vaan ajaa