• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vetomiehet miekkahotelliin Vantaalla 12.4.09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja redhat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Enpä ois suostunut jättämään mopoani sinne pientareelle.

Ehkä hieman yliampuvia taas keinot ylinopeustapauksissa.
Jotensakkin hauskaa, että voit ajella autolla toisen ihmisen, taikka motoristin yli, ja siitä lähdet kivasti kotia kohti, kortti taskussa.

Ei vain ole oikein osannut ymmärtää tän suomalaisen oikeusvaltion toimia enää pitkään aikaan. Voimia, ja varoja suunnataan aivan ketun pahasti väärään suuntaan.
>>> Enpä ois suostunut jättämään mopoani sinne pientareelle. <<< Niin . . . . mitäköhän olisit tehnyt, jos maijaan sinut olisi laitettu ? ? ? ? Sillä hetkellä kaikki voima ja valta on poliisilla . . . olisitkohan alkanut  
kaboom.gif
tai  
bawling.gif
? ? ? ?

Ehkäpä alkuun olisin koittanut neuvotella jotain ratkaisua tilanteeseen, ja jos se ei tunnu luonnistuvan, no. Eipä ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta kun painitaan näitten setien kanssa. Eipä siinä ole ennenkään yksi partio riittäny. Ja niistä kerroista en yleensä minä ole sitä aloittanut. ;)

>>> Ehkä hieman yliampuvia taas keinot ylinopeustapauksissa.
<<< Luultavasti poliisit olivat ensinmäisen pysäytyksen jälkeen antaneet luvan  
062802moto_prv.gif
suoraan kotiin sen vehkeen, joten se siitä yliampuvuudesta. Tyhmästä päästä kun tuppaa kärsimään a) lompakko b) kroppa.

Näinhän se on. Mutta olisiko oikeutettua että yli 10k€ mopot jätetään pientareelle, ja pahimmassa tapauksessa katoavat sieltä? Vakuutusyhtiöhän se joutuu maksumieheksi, ja sitä kautta taas kaikki motoristit? Näin se kiertää.

>>> Jotensakkin hauskaa, että voit ajella autolla toisen ihmisen, taikka motoristin yli, ja siitä lähdet kivasti kotia kohti, kortti taskussa. <<<<< Hauskaa sinusta  
033102ass_1_prv.gif
 . . . . Eiköhän aina, kun ihmisvahinkoja mällissä aiheutuu, niin matka katkeaa siihen ja kortti siirtyy poliisin huomaan hetkeksi. <<<<

Juupa juu. Voit ymmärtää tän heiton aivan kuten haluat, mutta jos et huomannut sen sarkastisuutta niin?......

>>>> Ei vain ole oikein osannut ymmärtää tän suomalaisen oikeusvaltion toimia enää pitkään aikaan. Voimia, ja varoja suunnataan aivan ketun pahasti väärään suuntaan. <<<<< Itse olemme äänestyskäyttäytymisellämme antaneet 200:le torvelolle Arkadianmäellä valtakirja . . . . minä mukaanlukien  
withstupid.gif

En ole antanut kenellekkään valtakirjaa. Jätin äänestämättä, koska en löytänyt sellaista ehdokasta, jota olisin voinut äänestää hyvillä mielin.
Joku jo kirjoitti: Mies tekee, mies vastaa . . . . . mutta tällekin palstalle väärinymmäretyt kaapin alla kasvaneet, joilla ei ollut kanttia ajaa poliisia karkuun, kitisevät kortin menetystään ja sakkoja, säälittävää tosi säälittävää.

Enpä tässä tainnut kitistä kortin menetyksestä, vaan nykyaikaisesta oikeustajusta, ja siitä miten laitetaan teot arvo, ja vakavuusjärjestykseen.

Vapaat rajoitukset moottoriteille ja näin yksinkertaisesti poistuu ylinopeusongelma!  
062802jumpie_prv.gif
Montako kuolemantapausta olisit valmis hyväksymään tuon seurauksena?
Laitetaan vielä tuo vapaa nopeus ajalle 01:00-04:00 ja kesäkuukausiksi. Sen jälkeen ainakin minä olen valmis hyväksymään ne kaikki kuolemantapaukset. Tuohon aikaan konetiellä olemisen pystyy sivullinen välttämään suorastaan helposti. Toki vakuutuksiin tulee laittaa ehto, että jos vahinko sattuu tuohon aikaan ja moottoritiellä, korvausta on turha kysellä, siis jos jää jotain korvattavaa.

Mitä tuohon rangaistuskäytäntöön tulee, erikoisen näkökulman ylinopeudesta annettuihin rangaistuksiin antaa se, että esim. yleisesti työyhteisössä ylinopeusrangaistuksia ei pidetä oikeastaan minkäänlaisena. Jokainen voi miettiä miten oma työyhteisö suhtautuisi samaan päiväsakkomäärään jostain muusta teosta, esim. pahoinpitelystä tai varkaudesta.

On se jännä.
Tässä olisi otettava huomioon myös se, että osa porukasta on siellä tien päällä ihan työn merkeissä.

Ainakaan työkseen ajavien piirissä ei ylinopeutta pidetä minään rikoksena. Taidetaan olla asennevammaisia sitten lähes kaikki vai?

Itse en koe tien päällä ollessani muiden ajamia ylinopeuksia minään ongelmana. Jos alkaa pelottaa, niin kannattaa jäädä kotiin.

Mä olen kuullut että ulkomailla on olemassa joitain paikkoja missä voi vetää ihan laillisesti sinkki kireellä, hyvä asfaltti, aidat ympärillä eikä juurikaan risteyksiä.
Voi kun suomeenkin tulisi joskus sellaisia paikkoja joissa asennevammaiset vois luukuttaa sen mitä singereistään irti saa ettei tarttis yleisillä teillä urpoilla :/

Ainakaan työkseen ajavien piirissä ei ylinopeutta pidetä minään rikoksena. Taidetaan olla asennevammaisia sitten lähes kaikki vai?

Aijaa, päteekö myös LP:n konstaapeleihin?  
kaboom.gif
No ei niihin...

Mutta perhanan isoon osaan autokuskeista kyllä.

Yleensä kun mainitsee tämän, niin jostain ilmestyy joku selvittämään, että "olet asennevammainen", mutta kun se nyt vaan vaikuttaa siltä, että alalle on sitten pesiintynyt niitä asennevammaisia niin paljon, että ne muodostaa enemmistön.

Voi kun suomeenkin tulisi joskus sellaisia paikkoja joissa asennevammaiset vois luukuttaa sen mitä singereistään irti saa ettei tarttis yleisillä teillä urpoilla :/
kieltämättä miellyttävä ajatus. Kaikki vanhat baanat voitaisiin valjastaa taas kotipoliisien käyttöön... Olisi näillä täydellisillä kuskeilla tilaa "opettaa" toisiaan ajamaan...  
biggrin.gif

kaboom.gif
No ei niihin...

Yleensä kun mainitsee tämän, niin jostain ilmestyy joku selvittämään, että "olet asennevammainen", mutta kun se nyt vaan vaikuttaa siltä, että alalle on sitten pesiintynyt niitä asennevammaisia niin paljon, että ne muodostaa enemmistön.
Jos puhutaan 10-15 km ylinopeudesta niin varmaan noin. Mutta jos puhutaan tuosta isommasta niin ihmettelen kyllä ja minun oman kokemuksen mukaan ei pidä paikkaansa. Kun tienaa leipansä auton ratissa, ei oikein ole varaa menettää korttiaan.

Vapaat rajoitukset moottoriteille ja näin yksinkertaisesti poistuu ylinopeusongelma!  
062802jumpie_prv.gif
Juu ei tarvitsisi enää ajaa motarilla. Ei sen puoleen että nykyisinkään niillä viihtyisin. On vaan aika v...mäistä ajaa nakupyörällä esim. 140 mittarinopeutta 200km putkeen. Alkaa niska pyytää armoa
smile_org.gif
On muuten hyvä nopeudenrajoitin kun ajaa katteettomalla pyörällä. Kiihdytyksiä missä nopeus nousee 2 krt yli sallitun hetkellisesti ei lasketa
033102beer_1_prv.gif

Mä olen kuullut että ulkomailla on olemassa joitain paikkoja missä voi vetää ihan laillisesti sinkki kireellä, hyvä asfaltti, aidat ympärillä eikä juurikaan risteyksiä.
Siltä varalta että joltain jäi sarkasmi ymmärtämättä

Ahvenisto
Alastaro
Botniaring
Kemora
Motopark

ja eikun ilmottautumaan, tosin omat sääntönsä on radallakin, ja jos niitä ei osaa noudattaa loppuu se ajaminen sielläkin.

062802jumpie_prv.gif
Sitä tilastoa voi vapaasti suhteuttaa Saksasta
Saksan tilastoa ei voi käyttää, koska siellä kuolee Suomea vähemmän ihmisiä ajoneuvokantaan suhteutettuna. Tilaston julkaiseminenhan johtaisi nykyisen liikennepolitiikan varsin outoon valoon.

Näyttää taas unohtuneen kukkahatuilta, että itsemurha ei ole rikos. Sen sijaan toisen tappaminen on.

Toisaalta, nyt he ovat jo toista vuosituhatta odottaneet kieli pitkällä, että joskus napsahtaisi sivulliseen, koska se 80-luvun Fiat-kolari alkaa olla loppuun kaluttu. Sen jälkeen Liikenneturvakin voi unohtaa autoilijoiden tuona aikana tappamat noin 11000 ihmistä ja alkaa hehkuttaa taas ilkeiden prätkäkuskien vaarallisuudesta viattomille sivullisille.

Jokainen voi miettiä miten oma työyhteisö suhtautuisi samaan päiväsakkomäärään jostain muusta teosta, esim. pahoinpitelystä tai varkaudesta.
Sitten jokainen voi miettiä mitä kaikkea haittaa on tehtävä toiselle ihmiselle, jotta saisi kunnon päiväsakot.

70 päiväsakkoa (+lähes 6kk ajokiellon) sai helposti abstraktin vaaran aiheuttamisesta, kenellekään ei sattunut mitään eikä kukaan ehtinyt edes kauhistua, koska ei ketään ollut missään (paitsi gyyt yökierroksella).
Jotta saisi saman pahoinpitelystä, on ensinnäkin puututtava perustuslaissa turvattuun oikeuteen yksilön koskemattomuudesta ja aiheutettava vakavia, ellei jopa pysyviä vammoja toiselle. Kokemusta ei ole, mutta Googlen perusteella pahoinpitelyistä saa 20-50ps ja tuollakin hinnalla pääsee jo murtamaan luita.

Siltä varalta että joltain jäi sarkasmi ymmärtämättä

Ahvenisto
Alastaro
Botniaring
Kemora
Motopark

ja eikun ilmottautumaan, tosin omat sääntönsä on radallakin, ja jos niitä ei osaa noudattaa loppuu se ajaminen sielläkin.
Taitaa jäädä kaikilla radoilla huippunopeus saavuttamatta jollei satu satapiikki, tai satapiikkinen takaratas alle..

Taitaa jäädä kaikilla radoilla huippunopeus saavuttamatta jollei satu satapiikki, tai satapiikkinen takaratas alle..
No onhan se sitten tietysti ihan hyväksyttävää käydä niitä huippuja vetämässä vaikka motarilla jos tuolla radoilla tulee ikävästi mutkia vastaan...
Käsittääkseni Suomessakin järjestetään esim. lentokenttäajoja joissa pääsee sitä nopeuttaan testaamaan jos noi mutkat pelottaa.
Sielläkin on tietysti vaarana että joku vetää enemmän ja kovempaa, mutta halvemmaksi se ainakin tulee kun testaukset tuolla tien päällä.

kaboom.gif
No ei niihin...

Jos puhutaan 10-15 km ylinopeudesta niin varmaan noin. Mutta jos puhutaan tuosta isommasta niin ihmettelen kyllä ja minun oman kokemuksen mukaan ei pidä paikkaansa. Kun tienaa leipansä auton ratissa, ei oikein ole varaa menettää korttiaan.
En minä nyt tarkoita sitä, että työkseen ajavat itse ajavat kovin usein reiluja ylinopeuksia, kun siihen ei todellakaan ole mahdollisuuksia, niinkuin itsekkin totesit.

Meinaan vaan, että jos joku muu painaa reilua ylinopeutta, niin en minä siitä vedä hernettä nenään ja ala moittia "rikoksen" tekijöitä.

Toistaiseksi Saksassa saa osalla moottoriteistä sen, minkä peli kulkee. Se tuntuu turvattomalta aina alkuun, jos ei käy radalla treenaamassa, mutta kyllä siihen aina oppii
062802moto_prv.gif

062802jumpie_prv.gif
Sitä tilastoa voi vapaasti suhteuttaa Saksasta
Muuten en asiaan ota kantaa, mutta oliskohan Saksassa ihmisillä pikkaisen fiksumpi tyyli liikenteessä muutenkin?
cool.gif

Näinköhän nuo siellä saksassakin saavat samanlaisia raivokohtauksia ja muita tunteenpurkauksia kun joku sattuu ohittamaan tai muuten vaan ajaa lujempaa kuin itse.
nixweiss.gif

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back