• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vetomiähen aivotoiminta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Keppigee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Ei voi muuta kuin ihmetellä miksi edes viitsitte "puolustella" tätä niin sanottua vetomiestä. Kädetön kaveri ei saanut muuta aikaiseksi kuin kanssa motoristilta hengen. Ennen kuin alatte taas vinkumaan tästä viestistä niin uskallan myöntää itsekin joskus ajavani pikkuteillä "kovaa".
Aihe jo otsikon kohdalla lähtee metsään. Kyseessä ei ole mikään vetomies joten olisi hyvä tehdä otsikot kuvaamaan aihetta. En minäkään kirjoita esim KTM:stä käyttäen otsikossa Buell merkkiä. Sanomasi kädetön kaveri kuvaisi huomattavasti paremmin tätä kaveri jolla ei ole mitään tekemistä vetomiehen kanssa.

Eiks tää oo selvä jo. Ne jotka ajaa lujempaa kun tikkari näyttää maksaa myös siitä yleensä myös ylimääräsen "lisenssin". Tietysti jos mäihä on tarpeeks hyvä nii ei tarvii maksaa mitään. Mutta kyllä tollasia sakkoja mitä jotkut on saanu (1000€) nii saa jo ajaa kovaa.
sport05.gif
Aika usein tuo "lisenssi" on oma henki. Ei ne nopeusrajoitukset siellä turhan takia ole. Ja aivan turha tulla selittämään, että itse maksaa sakkonsa. Tiellä liikkuu muitakin. No, ajokielloilla nuo puupäät saadaan ainakin hetkeksi pois vaarantamasta liikennettä.
Itse asiassa todella harvoin ylinopeudesta maksaa hengellään. Eläthän sinäkin vielä  
wink.gif
Vai väitätkö käsi sydämellä ettet koskaan riko nopeusrajoituksia?
No juu, kaksi kertaa olen ylinopeussakon saanut. Ajanut olen 26 vuotta. Ei vain ole tarvetta kaahaamiseen. Kyllä mä ymmärrän, jos huomaamattaan menee 10+ yli rajoituksen, mutta tahallinen 30+ ja yli on jo törkeää piittaamattomuutta muista tielläliikkujista. Joo, olen kukkis ja ylpeä siitä.
smile_org.gif

Aika levotonta..
Mutta pakko kommentoida
biggrin.gif

Eiköhän se lyhyesti voisi mennä näin:

Runkkaaminen ja reilu ylinopeus on sellaisia asioita joita ei saa tehdä muiden nähden.
Jos jommasta kummasta asiasta jää kiinni, niin pitää kantaa vastuunsa (jää ainakin kyydit saamatta molemmissa tapauksissa pitkäksi aikaa).

Olisi keskustelun aloitus "mällikin" jäänyt vetämättä, jos tätä periaatetta olisi noudatettu
talktohand.gif

Idiootti apinakin osaa ajaa ylinopeutta mutta se on mies joka 200hp/300kmh pyssyllä hillitsee mielensä ja ajaa rajoitusten mukaan. Edes suunnilleen
biggrin.gif

Sitäpä saa vaa vetää aika kovaa noihi mutkii et siitä vastaantulijoiden kaistalle päätyy. Saa jo ajaa kovaa ylinopeutta mutkii sillei että polvi ei ole lähelläkään maata, jos kuski on edes jonkinlainen nii kyllä siinä omalla kaistalla pysyy. Mikäköhä on % huomenna et tulee pyörän yliajamaks, ei kovin iso. Noille nyt vaa ei voi sitte mitää jos niitä sattuu, mutta siihen asti
062802moto_prv.gif

Idiootti apinakin osaa ajaa ylinopeutta mutta se on mies joka 200hp/300kmh pyssyllä hillitsee mielensä ja ajaa rajoitusten mukaan. Edes suunnilleen
biggrin.gif
No eks se just mee niin, että NE joilla ihan oikeesti sitä tehoa on peffan alla, pystyvät ajelee noin niinku "normaalisti"..(huom. YLEENSÄ)
Ne joilla sitä ei "muka" ole tarpeeksi tai muuten vaan "sytytys on myöhässä tuol yläkerrassa", käyttäytyvät just niinku tos videos...
Ihan omasta kokemuksesta vaan totean..
Kun tietää et, "kyllä tää peli lähtee, jos tarvis on", niin kummasti ajelee paljon rauhallisemmin
tounge.gif

....psykolooginen homma...
withstupid.gif
Naisen logiikalla toi vetomiäskin saadaan aisoihin,saatais vaan jokaiselle vetomiähelle lyyli pithän jöötä.
cool.gif

...ja TAAS naisen logiikka...
****huoh*****
....nooh...ehkä mä JOKU päivä ymmärrän miesten logiikkaa...
Kun TAAS tänään yks MIES kysy (ja ties kuinka monta kertaa aijemmin) kuinka mä voin ajaa noin painavaa ja isoa pyörää ja kuinka se pysyy pystyssä esim. valoissa! Jestas
crazy.gif

Siis kannanko mä sitä selässäni ja kuinka se nyt kaatuis esim. valoissa, onhan mul jalat maassa?
confused_orig.gif
?
Siinä on sitten sitä miesten logiikkaa....
bowdown.gif

Ja ties kuinka moni muukin nainen ajaa isoa/painavaa pyörää!

...ja TAAS naisen logiikka...
****huoh*****
....nooh...ehkä mä JOKU päivä ymmärrän miesten logiikkaa...
Kun TAAS tänään yks MIES kysy (ja ties kuinka monta kertaa aijemmin) kuinka mä voin ajaa noin painavaa ja isoa pyörää ja kuinka se pysyy pystyssä esim. valoissa! Jestas
crazy.gif

Siis kannanko mä sitä selässäni ja kuinka se nyt kaatuis esim. valoissa, onhan mul jalat maassa?
confused_orig.gif
?
Siinä on sitten sitä miesten logiikkaa....
bowdown.gif

Ja ties kuinka moni muukin nainen ajaa isoa/painavaa pyörää!
Tää maailma pysyy naisten voimalla pystyssä,miksei yks "mopo."
Näihin vetomiähiin oikeesti vaikuttaa naisen logiikka,kummasti rauhottaa kun jälkikasvua sikiää,maailmankatsomus muuttuu aivan erillaiseksi.
Ihme tapahtuu,kun nainen astuu vetomieähen elämään,ja vielä siihen tulee lapset/perhe,vetomiähen ajattelumaailma muuttuu aivan toiseksi...kummasti itsesuojeluvaisto/muidenkin alkaa toimiin....
inlove.gif

Ediä:onkohan tutkittu moniko ns"vetomiähistä" on perheellisiä,veikkaan että 98% heistä on ns."sinkkuja"...jotka eivät ajattele kuin omaa hyvinvointiaan,perheellinen tartee ajatella kyllä jälkikasvuaankin, onko heillä enää tään ajelun jälkeen Isää tai Äitiä.
Ei onnettomuuteen joutumisen pelon vuoksi tartte lopettaa mp. harrastusta,mutta se rajoittaa automaattisesti niitä riskinottoja.
inlove.gif

Jaahas..kaiken takana on nainen
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mitäs sit kun vetomiehet loppuu
tounge.gif

Mistäs sit tääl "puristaan"...
"Helvatan ukkomiähet tos jalois mopojensa kans"
033102bebe_1_prv.gif

Joo, meil nyt meni tää "kaksin keskusteluks", mut jottei menis "over the top", niin edelleen on niitä jotka on käyny "metsähallituksen" puolel (*nostaa käden pystyyn*) ja niitä jotka tulee sinne menemään, jossei pysy mopo käsis!
Se että ollaan tääl viel kirjottelemas on tosi hienoo, mut kyllä se kummasti opettaa, miten pienestä kaikki voi olla kiinni...
.....
062802moto_prv.gif
.......

Eiks tää oo selvä jo. Ne jotka ajaa lujempaa kun tikkari näyttää maksaa myös siitä yleensä myös ylimääräsen "lisenssin". Tietysti jos mäihä on tarpeeks hyvä nii ei tarvii maksaa mitään. Mutta kyllä tollasia sakkoja mitä jotkut on saanu (1000€) nii saa jo ajaa kovaa.
sport05.gif
Aika usein tuo "lisenssi" on oma henki. Ei ne nopeusrajoitukset siellä turhan takia ole. Ja aivan turha tulla selittämään, että itse maksaa sakkonsa. Tiellä liikkuu muitakin. No, ajokielloilla nuo puupäät saadaan ainakin hetkeksi pois vaarantamasta liikennettä.
Itse asiassa todella harvoin ylinopeudesta maksaa hengellään. Eläthän sinäkin vielä  
wink.gif
Vai väitätkö käsi sydämellä ettet koskaan riko nopeusrajoituksia?
No juu, kaksi kertaa olen ylinopeussakon saanut. Ajanut olen 26 vuotta. Ei vain ole tarvetta kaahaamiseen. Kyllä mä ymmärrän, jos huomaamattaan menee 10+ yli rajoituksen, mutta tahallinen 30+ ja yli on jo törkeää piittaamattomuutta muista tielläliikkujista. Joo, olen kukkis ja ylpeä siitä.  
smile_org.gif
Itse en pidä minään +30 alle sen pysyy "vain" kortti. En nyt lähde sen enempiä selittelemään missä voi ajaa ja missä ei. Sen jokainen valitkoon myöskin itse. Näin se menee. Sinun valintasi on 10+ jonkun muun 15+ jonkun muun joku muu miksi se oma valinta on aina se oikein valinta? En puolustele kädetöntä ja päätöntä valintaa, elämässä on kuitenkin aina kyse myös tuurista. Jokainen valitsee sen tuurinsa tavallaan, kuka luottaa itseensä mitenkin ja missä asiassa. Jokainen joka on opetellut juoksemaan on varmasti kaatunut. Jokainen m-pyöräilijä ei sitä tee, mutta hyvin moni. Eikos silloin ole arvioitu omat osaamiset väärin. Aivan hyvin se väärin arvio olisi voinut sattua paikassa jossa siitä aiheutuu kuolema. Ei ne nopeusrajoitukset mitään autuaaksi tekeviä ole. Myös niillä nopeuksilla voi sattua, joskus voisi myös ajella hiljempaakin, kun on sen aika
wink.gif

Joo, meil nyt meni tää "kaksin keskusteluks", mut jottei menis "over the top", niin edelleen on niitä jotka on käyny "metsähallituksen" puolel (*nostaa käden pystyyn*) ja niitä jotka tulee sinne menemään, jossei pysy mopo käsis!
Se että ollaan tääl viel kirjottelemas on tosi hienoo, mut kyllä se kummasti opettaa, miten pienestä kaikki voi olla kiinni...
.....
062802moto_prv.gif
.......
Nii joo,just...nauti joka hetkestä,kerran täällä vaan eletään.
Mopoilu on hieno harrastus,riskit vaan tarttee minimoida.
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen,järki kasvaa iän/elämänkokemuksen/ja elämäntilanteiden myötä.
Ihminen ei "kai" voi asenteelleen mithän,ennekuin joku inhimillinen tekijä(nainen/perhe).YM. siihen puuttuu.
Ediä: nii, ja yksi tärkeä seikka joka myös vaikuttaa tohon,kynnykseen ajella äärirajoilla.
Ainakin itellä,kun/jos kortti hyllylle niin loppuu leipäkin> sanktio on kova,ammattiautoilijana ajelen "puitteissa"..Nätisti.

tounge.gif

.....
062802moto_prv.gif
.......
Mitäpä jos vedättää metsähallituksen puolella jo valmiiksi ja sitten ajaa ulos, niin miksi sitä sitten sanotaan? (lepikkoon?)

Monasti lipanneena
buttrock.gif
Kuitenkaan muita kolhimatta.

Monasti lipanneena  
buttrock.gif
Kuullosti samalta kuin timpuri ravaisi ylpeänä mesun luo ja toteaisi silmät loistaen ja ylpeyttä äänessään lyöneensä itseään taas kerran vasaralla peukaloon...

Mutta jatka vaan samaa rataa, kaadettavaksihan noi mopot on tehty...  
smile_org.gif
Kysäisepä taitavilta timpureilta, että ovatko he koskaan lyöneet vasaralla sormeensa. Kysy Mika Kalliolta, että onko hän koskaan kaatunut moottoripyörällä. Kysy keneltä tahansa, joka kävelee, että oletko joskus kaatunut.

Kun ihminen lähtee opettelemaan uusia taitoja tai hakee rajojaan jossain taidossa, niin virheet ovat väistämättömiä.

Ei Staga, sinä et ole moottoripyöräilymestari, jolta tullaan silmät kirkkaina ja ääni väristen hakemaan hyväksyntää.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back