• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Väsyykö ranteet tai selkä ajaessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
E haittaa vaikka väsyy......pidetään taukoa jos alkaa väsyttämään tai sitten painetaan hampaat irvessä
buttrock.gif

Selkä on sillontällöön ajamattakin kipeä, ja silloin ei hirveesti tiedä mitenpäin olis pyöränselässä, jos selkä ei olekipeä niin ei juuri kauheesti paikat puudu, kunhan ajelee "sopivaa" kyytiä.

Eipä onnistu enää kyykyllä ajo,sormissa ei minkäänlaista verenkiertoa 100 km:n jälkeen joten piti vaihtaa tyyliä ,mutta eihän sen moottoripyöräilyn niin helppoa tarvi ollakkaan sitä varten on taksit.
nixweiss.gif

Taitaa ikä vaikuttaa aika paljon tuohon ajoasennon "sietämiseen", itsellä kädet ja niska puutuvat aika nopeasti tyttären CBR600:lla ajaessa. Sama vika myös vaimon GS500E:n sarvissa...
confused_orig.gif
. Kokeilin viime kesänä Blackbirdiä, mutta jo lyhyen koeajon aikana totesin sen olevan meikäläiselle liian "kyykky". Kaikki alle perusnopeuden olevat tienpätkät rasittavat yläkroppaa, valtatiellä ei tätä ongelmaa ole. Omaan ajotapaani sopii parhaiten normaalilla putkitangolla varustettu peruspyörä.

Alaselkä ja ranteet väsyvät pienillä nopeuksilla. Suuremmilla tulee maattua sen verran hyvin tankin päällä että väsyy ainoastaan ristiselkä. Ristiselkään pitää ensikesänä yrittää laittaa tukea, kuulemma Dainesen selkäpanssarissa on hyvä ristiselkä tuki jos sen kiristää tarpeeksi tiukalle.

Kokemuksia ois kiva kuulla noiden selkäpanssareiden tukevuuden suhteen.

sanoi:
Niiin ja tauoista sen verran että syö miestä kun nykysellään kahvikuppi maksaa 2e ja ennen 2mk.

Juu, mä luulen että ens kesänäkin on termari mukana ja evästä, ainakin siltä varalta että on tarjolla jotain viimmeviikkosta sHell-pullaa a' 2,80eur ja kitkerää sHell-kaffia a' 2eur...

Voi ainakin kiusaks ottaa sHuolalihasHämpylän ja sHumpit sHellin pihalla omasta tHermosHellmarista...
ghostface.gif

kyllähän ne kädet väsyy tossa zxr:ässä pitemmän päälle,sopiva väli tauolle about 150km.mut ihan nätisti meni n.500km:n päiväreissutkin,tottumiskysymys enemmänkin toi ajoasento.

Kaasukäden sormet tuppaa puutumaan ja niitä kun on paha lepuuttaa ajon aikana.Voihan sitä tietysti ottaa vasemmalla kädellä kaasusta kiinni ja antaa palaa,mutta on sangen hankalaa ja lienee vaarallistakin
nixweiss.gif

Kaasukäden sormet tuppaa puutumaan ja niitä kun on paha lepuuttaa ajon aikana.Voihan sitä tietysti ottaa vasemmalla kädellä kaasusta kiinni ja antaa palaa,mutta on sangen hankalaa ja lienee vaarallistakin
nixweiss.gif
Jo kevarilla tuli opeteltua tuo vasemalla kaasuttaminen, kun oli d-lukollinen kypärä ja sitä ei saanut vasemalla pujoteltua kiinni. Tiedä sitten miten sen ikäisenä oli aina niin kiire ettei sitä hihnaa ehtinyt kiinnittämään ennen ajoon lähtöä
cool.gif

Itselläni on niska väsynyt pahiten korotetulla pleksillä matkustajan kera, kun ilmavirtaukset alkoivat riepotella päätä edestakaisin 120 nopeudesta ylöspäin. Ranteisiin vaikuttaa eniten kahvojen asento. Ne kun on mielestäni säädetty parhaaseen asentoon silloin, kun mennään täysillä kypärä kiinni tankissa.

Ristiselkä väsyy jonkin verran customilla ajellessa. Tuli hankittua Dainesen panssari ja josko se autaisi vähän. Vaihdoin myös suoran tangon mopoon, katotaan miten se kans vaikuttaa tohon. Ku nyt nää pakkaset vähän hellittäis ja pääsis tien päälle..

itel omassa ähvässä on kyykkyjä korkeammal tanko nii helpottaa rutosti käsille tulevaa painetta mut sehä onkin matkalehmä
tounge.gif

mut kyl sil just ja just voi vetää hesasta hirvaskankaalle jos ei tee mieli pysähdellä...
mut mitä kovempaa ajaa sitä parempi ajaa esim zxr...
inlove.gif

smile_org.gif
Selkä pakkaa väsymään, mutta toi munuaisvyö kyllä auttaa siihen vaivaan aika paljon. Kädetkään ei väsyis kun sais pitää marssivauhtina vaikka 140 kmt.

Tottumus tietenkin, eli joku jo mainitsikin, että jos alkukesästä tuntuu, niin loppukesästä ei missään. Joten nyt vain kuivaharjoittelua autotallissa joka ilta vähintään tunnin verran.

Toinen asia on hyvä kunto. Eli hus hus salille siitä rautaa nostamaan, että jaksaa vähintään sitä omaa massaa kannatella.

600 cebarilla viime kesänä max siivu motaria oli se 100km jonka jälkeen pakko pitää röökitauko perseen puutuessa. Moottoritienopeuksissa käsien väsymistä ei esiintynyt ku sen verta pitkä oon että tuuli tuli pleksistä suoraan rintaan ni pysty hyvin siihen nojaamaan. Tuo penkki ei kyllä ollu yhtään minulle suunniteltu. Toivottavasti gixerissä o parempi
smile_org.gif

Niin ja edittinä vielä että kunnon mutkapätkää voi ajaa vaikka sen 500km putkeen
062802moto_prv.gif

blush.gif
Huhhuh, luulin olevani niiiin aloitteleva motoristi tai niin vanha iältäni,  
wink.gif

etten ole kehdannut vaivoista kenellekkään mainita mutta totta tosiaan alkukesästä on ihan rampana ja kummankin käden peukalot on ihan turvoksissa (jonkinlainen jännetupin tulehdus): mopottimessa on niin jäykät kytkin ja jarrukahvat että joutuu tosissaan niitä puristamaan että toimii.  
Viime keväänä tähän aikaa tajusin kaivaa varaston kätköistä semmoiset sormipuristimet, ja niillä sitten treenasin iltaisin telkkarin ääressä, niin kyllä auttoi. Mutta ilmeisesti pitäisi alkaa harrastamaan talvisin jotain kuntoiluun liittyvää, jotta olisi aina kesäisin ajokunnossa..

nimim. anti-urheilija

Viime keväänä tähän aikaa tajusin kaivaa varaston kätköistä semmoiset sormipuristimet, ja niillä sitten treenasin iltaisin telkkarin ääressä, niin kyllä auttoi.
Hei mullahan löytyy kans sellaiset sormipuristimet. Niitä on hyvä puristella kun katsoo Kauniita ja rohkeita
idea3.gif

Mulla alkoi tänään dieetti ja nenänvalkaisukausi että saan masuni prätkäilykuntoon. Mun tekee mieli kaljaa ja pizzaa
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif

Mä oon kohta Ron "The Body" Jeremy
biggrin.gif

[

Mulla alkoi tänään dieetti ja nenänvalkaisukausi että saan masuni prätkäilykuntoon. Mun tekee mieli kaljaa ja pizzaa  
bawling.gif
bawling.gif
bawling.gif
Ei kannata rahalla hankittua masua mennä millään diettillä pilamaan.
omg.gif
masulla saa tukea tankista, ei ranteet väsy, uskokaa pois!Senkun survoo itsensä parinumero liian pieneen nahkapukuun niin,kuuma kesä huolehtii lopusta.
biggrin.gif
virvokkeita saa nauttia ajon jälkeen.
tounge.gif

Ei kannata rahalla hankittua masua mennä millään diettillä pilamaan.
omg.gif
masulla saa tukea tankista, ei ranteet väsy, uskokaa pois!
Joo mä huomasin saman että ranteet lepää kun masulla ottaa tankista tukea, mutta tytöt ja vaimo tykkää enemmän kun ei ole hirveä masu
sad_orig.gif
baaa.gif

Sit kun oon laihduttanut niin käytän sellaista "Fakta homma" tyynyviritelmää että vanhat mp-kledjut menee eikä lepata ja pystyy silti ottaa mahalla tankista tukea
buttrock.gif

Back