Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kerrotko harrastusta aloittelevalle motoristille hyödyt joita olet kertonut ?Pekkavee sanoi:Ei tää nyt mene oikein jakeluun.
Vastaohjaus on sitä, että etupyörä osoittaa väärään suuntaan.
Sitten kun etupyörä osoittaa sinne kaarteen suuntaan , niin se ei ole mitään vastaohjausta vaan kaarteen ajoa.
Katso tuota vihreää kuvaa. Siinä on kerrottu mikä on vastaohjausta ja mikä kaarteen ajoa.
Pekkavee sanoi:Eli sitä samaa kahvaa pitää työntää ( tai toista vetää) koko kurvin ajan.
Pekkavee sanoi:Ensin vastaohjaus sisään kurviin, sitten kurvin ajo tasapainotilanteessa
Motoristi1958 sanoi:Miksi siihen mitään välikäsiä tarvittaisiin. Suoraa toimintaa - anna palaa - hopi hopi!![]()
Pekkavee sanoi:Ei tää nyt mene oikein jakeluun.
Vastaohjaus on sitä, että etupyörä osoittaa väärään suuntaan.
Sitten kun etupyörä osoittaa sinne kaarteen suuntaan , niin se ei ole mitään vastaohjausta vaan kaarteen ajoa.
Katso tuota vihreää kuvaa. Siinä on kerrottu mikä on vastaohjausta ja mikä kaarteen ajoa.
Riippumatta siitä onko työntöä tai vetoa.
wanico sanoi:Mutta mikä ohjaus on se kun ajan "throttelilla" ilman käsiä ja horjutan perseellä ja reisillä mopottia siirtymään kulkusuunnassa puoli metriä oikealle tai vasemmalle?.
GuessWho sanoi:Olen tässä huvittuneena tätä henkaritehtaan henkilökunnan kevät matineaa seuratessani miettinyt ihan samaa. SDR:llä kun ei ainakaan ole temppu eikä mikään ajellla peräkkäisiäkin mutkia läpi ilman käsiä. Mä keksin, se on vastaperseohjaus. Työntöperseohjaus taas on... Öööö... Tietäsköhän Teknarin henkilökunta ?

Nain olen ymmartanyt. Mutta toimiiko vastaohjaus kun vauhtia on tarpeeksi, en ole varma. Eli kun mennaan yli 10 knots, pitaako pintaan pyrkiessa kaantaa evat ylos vai alas..?Juska2000 sanoi:Mutta eteenpäin mentäessä ja samalla muuttamalla noiden syvyysperäsinten asentoa saadaan sukelluskulmaa muutettua eli joko noustaan pintaa kohden tai mennään pohjaan päin, eikö?

GoSpel sanoi:Nain olen ymmartanyt. Mutta toimiiko vastaohjaus kun vauhtia on tarpeeksi, en ole varma. Eli kun mennaan yli 10 knots, pitaako pintaan pyrkiessa kaantaa evat ylos vai alas..?![]()
Muakari sanoi:Päätäkin voi käyttää, sen kun vielä heittää nopeesti siihen suuntaan kun haluaa...ja suuri päähän on eduksi
![]()
.
.
.
.
.Karihu sanoi:Rc pyöriä ohjataan nimenomaan vastaohjauksella.
Käännät ohjainta oikealle => pyörä kääntyy oikealle mutta rengas vasemmalle.
Manuaalista: http://uppaa.net/i/ddf58.jpg
GuessWho sanoi:Mä keksin, se on vastaperseohjaus.
, vastaohjausta voi kokeilla niin että ajaa suoralla tiellä ainakin 50km/h ja tönäisee "kunnolla" nopean liikkeen jommalla kummalla kädellä tankoa eteenpäin, mopo kääntyy nopeasti ja "väistää" tiellä olevaa estettä ja ikään kuin järjellä ajateltuna kääntyy silloin väärään suuntaan. Ainoa vaan että pitäis sitten tönästä vielä toisella kädellä takaisin omalle kaistalle. Mut tätä ei opi kirjoista vaan kokeilemalla.
.
.
.
.
.hra1150 sanoi:Murteellisesti vihtahousukääntö.
Pidän edelleenkin kiinni Teräsmiesteoriastani: nyrkki edellä kohti päätähuimaavia seikkailuja.
.
.
.