• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suurin osa näistä tänäpäivänä näkyvistä mp-ajajista on sellaisia että mieluummin vetäisin turpaan kuin moikkaisin.
Oot sä vaan hieno mies.. ja hieno aate..
mad.gif

Aika pitkään mietin. Mikä tai kuka on motoristi? Ei sitä ainakaan vastaantulijasta näe. Saattaa olla joku huumehörhö, harrastaja, muuten vaan rikollinen tai hullu.
Ja jos moikkaan..tarkottaako se että olisin samaa kastia?

Ennen. Ennen kuin moottoripyöristä tehtiin harrastus...tossa vuosituhannen vaihteessa, tällaista ongelmaa ei ollut. Kaikki ne noin lähes 100 000 moottoripyöräilijää, siis motoristia, jotenkin vain vaistosi sen mikä on ajatusten linja.
Nykyään ei tosiaan tiedä.

Suurin osa näistä tänäpäivänä näkyvistä mp-ajajista on sellaisia että mieluummin vetäisin turpaan kuin moikkaisin.

Mutta joukossa on kuitenkin niitä helmiä ja luovia oikeita ihmisiä, että siksi..moikkaan kaikille. Rotuun tai pyörään katsomatta.
smile_org.gif
Kuulut siihen homo runkkari genreen josta johtuen en enää moikkaa, ellei minulle moikata. Tuollaiset itsekeskeiset paskiaiset tulisi siirtää ahvenenmaalle ja antaa mantereelle tulo kielto.
smile_org.gif

Eiköhän tuo morjestelu ala tulevaisuudessa katoamaan tästäkin touhusta, ikävä kyllä. Tai ainakaan ei tule olemaan mitään "motoristi"-yhteisöä jossa kaikki morjestavat toisiaan (jos vielä onkaan), vaan sen tilalle tulevat omat alalajit customisteineen ym. kyykkäilijöineen jotka morottelevat keskenään. Turpaan tulee kanssaveljiltä jos erehtyy väärää lahkoa tervehtimään.
tounge.gif

No eiköhän toi ole jo vähän yltiöpessimististä, mutta kuitenkin. Jotain olisi tehtävä että tuokin "kulttuuriperinne" säilyisi niin kauan kuin mopojakin on.

Aika pitkään mietin. Mikä tai kuka on motoristi? Ei sitä ainakaan vastaantulijasta näe. Saattaa olla joku huumehörhö, harrastaja, muuten vaan rikollinen tai hullu.

Ennen. Ennen kuin moottoripyöristä tehtiin harrastus...tossa vuosituhannen vaihteessa, tällaista ongelmaa ei ollut. Kaikki ne noin lähes 100 000 moottoripyöräilijää, siis motoristia, jotenkin vain vaistosi sen mikä on ajatusten linja.

Mutta joukossa on kuitenkin niitä helmiä ja luovia oikeita ihmisiä, että siksi..moikkaan kaikille. Rotuun tai pyörään katsomatta.
smile_org.gif
Kuulut siihen homo runkkari genreen josta johtuen en enää moikkaa, ellei minulle moikata. Tuollaiset itsekeskeiset paskiaiset tulisi siirtää ahvenenmaalle ja antaa mantereelle tulo kielto.  
smile_org.gif
Tätä se on kun kaikille tulee morjensteltua että tulee moikattua myös timon kaltaisille runkkareille. Harmi ettei tosiaan päältä näe minkälainen lahopää vastaan tulee niin voisi moisellekkin idiootille vaihtaa morjenstuksen vaikka keskisormeksi...

Harmi ettei tosiaan päältä näe minkälainen lahopää vastaan tulee niin voisi moisellekkin idiootille vaihtaa morjenstuksen vaikka keskisormeksi...
Noh noh...eipäs nyt aleta  
tounge.gif

Kyllä tosiaan "ennenvanhaan" (kun minäkin mopoilun alotin -84-->) niin harvassa oli vastaantulevat mopot ja moikkailu oli aivan eri "arvossaan" kun nyt.

Nykyään kauniina päivänä (varsinkin täällä PK-alueella) ei muuta kerkeis tehäkkään, kun ajaa tumppu pystyssä  
cool.gif

Ja niinkun laitoin tonne aikasemmin, niin eipä lapanen noussu vastaantulevista mopoista kun pari päivää täs ajelin 400:lla supermotolla (joka näyttänee enduro piikiltä), joten se niistä "lahopäistä" jne  
wink.gif

Ja niinkun laitoin tonne aikasemmin, niin eipä lapanen noussu vastaantulevista mopoista kun pari päivää täs ajelin 400:lla supermotolla (joka näyttänee enduro piikiltä),
Saman "ilmiön" oon huomannu tolla sigun mopolla ajellessani. Hauskimpia on ne jotka alottaa morjestamisen, mut sit tempaseekin häpeissään kätensä takas.
biggrin.gif

Noh, meitsi morjestaa leveesti takas ja monesti se käsi nousee takas morjestukseen, kuin iloitakseen ettei ollutkaan väärässä ensimmäisellä yrityksellä.
smile_org.gif

Musta nää asiat on itsestään selvyyksiä. Parkissakin heitän lapasta, vaik en välttis tuu heti juttelee, mut, jos on vähäkin sen henkinen, et tarinaa tulee.. oon kyl heti mukana ja se on mukavaa..
Mut me hän ollaan vähemmistö liikenteessä kuitenkin. Meidän motoristien on tärkeetä pitää yhtä ja auttaa toisiamme, jos tien päällä on ongelmia yms.
Mitä suurempi lapanen tulee moikkauksen vastineeksi,
sitä paremmalta tuntuu olla motoristi!!!!!!
Moikataan, vaikka, ei tunneta pyörästä riippumatta.
smile_org.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
Tätä se on kun kaikille tulee morjensteltua että tulee moikattua myös timon kaltaisille runkkareille. Harmi ettei tosiaan päältä näe minkälainen lahopää vastaan tulee niin voisi moisellekkin idiootille vaihtaa morjenstuksen vaikka keskisormeksi...
Joo kyllä olis hienoo kun erottas tollaset timo1 kaltaset kusipäät tosiaa tuol liikentees nii ei tulis turhaa moroteltua, hukkaan menee seki, tuskin tollane vatipää edes tajuais vaikka sille morjestaki.

lapanen heiluu ahkeraan melkein kaikille, kaupungissa mopoille ei jaksa vilkutella, sais olla käsi pystyssä koko ajan  
tounge.gif

paras fiilist tuosta moikkailusta tuli toissa viikolla kun pohjosessa  päin olin ajelemassa, joka pärrä moikkas oli se sit kyykky tahi H-D ja ei tuntunu maallakaan väliä olevan samalla tyylillä kädet hielu kaikilla.  
bowdown.gif

(taisin muuten tunnistää pari org tervehdystäkin tuolla reitillä nordkappiin  
062802jumpie_prv.gif
)

mut sit taas vasta kohta... pari päivää sitten tuli kaks kyykkyä vastaan ja moikkasin heille ja vastaukseksi ekalta reilu käsi ja perässä tulia näytti sit keskaria  
eek.gif
vielä kotonakin pientä mieltäni vaivasi moinen ja mietin että näinkohän vaan harhoja ja siellä joku orggilainen vaan moikkas takas.

Sehän nyt on ihan perinteistä suomalaista junttiutta ettei uskalleta edes puoltuttua moikata kun ohi kävelee ni eihän se nyt perkele käy päinsä tuntemattomiakaan moikata. Tommoset munapussit jätetään omaan arvoonsa. Mua ei moikannu kaupan pihassa tosimotoristi HD:nsä ja tyttärensä kanssa vaikka reippaasti kuuluvaan ääneen sanoin että "moi" mut vitun väliä isompi häpeä se hänelle on...
biggrin.gif
Putputelkoon siinä veekakkosella kotiinsa kun kikseripoika vie tyttären ulos illalla

99 prosenttia kyllä sanoo moi, oltiin sitten liikkeellä tai jos tunnistaa kamoista pyöräilijäksi.

Miten valitsette ketä tervehditte, kun vastaan tulee toinen motoristi?
Uutena moottoripyörällä kulkijana olen pitänyt tervehtimistä hienona tapana. Joskus vastaan tulee sellainen, joka oikein leveästi kättään näyttää ja silloin itselle tulee tällainen  
sport05.gif
hyvä mieli. Toki vastaan tulee myös heitä jotka eivät tervehdykseen vastaa - eihän tervehdys pakollista ole, mutta jää aina semmoinen hassu olo ja tulee ajateltua onko väärän mallinen pyörä vai mikä.
Eli, miten valinnan tervehdykseen teette?
Nyt kun näitä kommentteja olen lukenut tähän tervehtimisasiaan, niin ei voi kuin todeta tuon tervehtimättä jättämisen useinmiten johtuvan juuri tuosta pyörän mallista. Minulle on varmaan yli 90% vastaantulijoista moikannut ja 100% olen moikannut joko ensin tai hitaampana takaisin.
100% niistä, joilla jo kaukaa on näkynyt kenkien pohjat on myös kämmenpohja näkynyt ja 100% niistä jotka eivät ole tervehdykseen vastanneet ovat olleet kyykkykuskeja. Voihan toki olla etten ole pientä ranneliikettä huomannut jne.

Mitähän väliä sillä oikeesti on millaisella pyörällä kukakin ajelee. Valintaan voi olla niin monta syytä.

Kaikille tasapuolisesti nostetaan kättä niin HD-äijille kuin kelle tahansa muullekkin.

Mopoilijat tai kevari kuskit jäävät kyllä mutta takaisin pistän tervehdystä vaikka kottikärryjä työntävälle maajussille.

Ilmeisesti oma pyörä ei vielä ole tarpeeksi "moottoripyörä" kun äitini -93 savagella useampi moikkaa takaisin kuin jos ajan omalla hornetillani.

Ite oon rekkakuski, karavaanari, moottoripyöräilijä, eli lapa pystyssä liikenteessä lähes koko ajan ja jo kotona opetettiin, että ihmisiä tervehditään eli jos menen kauppaan, kioskiin yms. niin tervehdin henkilökuntaa. Se onkin eriasia että tervehtiikö henkilökunta takasin. T: yks Savolainen
lookaround_orig.gif

Ite oon rekkakuski, karavaanari, moottoripyöräilijä, eli lapa pystyssä liikenteessä lähes koko ajan
biggrin.gif
no eipä sit puutu enää kun bussin tai jenkin ajaminen (nekin kun moikkailee toisilleen)
Sulla onkin sit paljon "kavereita"  
smile_org.gif

tounge.gif
Kyllä minä moikkaan niillekkii, bussikuskit ja rekkamiehet on työkavereita ja on mulla ollu jenkki autojakii
withstupid.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
Joo kyllä olis hienoo kun erottas tollaset timo1 kaltaset kusipäät tosiaa tuol liikentees nii ei tulis turhaa moroteltua, hukkaan menee seki, tuskin tollane vatipää edes tajuais vaikka sille morjestaki.
Helposti huomaat että se olin minä joka tulin vastaan. En moikannut tollaselle tollolle joka kuvittelee että moottoripyörä on se jonka tulee näyttää takaa-antavalta entiseltä tyttöystävältäsi
tounge.gif

Sinuna etsisin ensin sitä ensim,mäistä kolaria ihan oikean tyttöystävän joka kantaa ruusuja miehisyytesi haudalle....tolvana. Mutta saihan nauraa..
biggrin.gif

sen verran tervehdin, että vasemman käden sormet lukuunottamatta peukaloa nousee sarven päästä irti... yleensä ihan sama tervehtiikö vai ei, yleensä ainakaan jalat edellä vastaantulevat ei paljon morjestele.

Viel tohon aiempaani 'moikkaan kaikille'-viestiin lisäyksenä kaikki paras vastamoro: harrikakuski joka kolminumeroisella tiellä levitti molemmat kätesä ihanku haluis halata vastaantulevaa kyykkykuskia
biggrin.gif
...ommuute lämmittäny useemman vuoden.
Ja aikuisten oikeesti, sehää on pirun sama millä ajaa, asenne rocks.

Back