• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kyllä aina tulee tervehdittyä  
biggrin.gif

ellei sitten tilanne estä sitä...

062802moto_prv.gif

Normaalivauhdeissa ehtii hyvin nähdä pyörät  
sport05.gif

Moikkaan kaikkia, jotka ei kaukaa näytä mopolta tai skootterilta.

Moottoritiellä ei aina ehdi.

On se kohteliasta.
062802moto_prv.gif

Eilen kun oli aivan älyttömästi pyöriä liikkeellä, niin varmaan 30% moikkas takas (väsymystä?). Jossain vaiheessa tuli enemmänkin mopoja vastaan joiden kuskit eivät moikanneet takas joten ajattelin että prkl en moikkaa sitten minäkään. No seuraavaksi tuli vastaan HD jossa oli sellainen överi venytetty stonga. Kuskilla oli kädet melkein pystysuoraan ylöspäin ja moikkas niin komeesti että alkoi ihan naurattamaan ja moikkasin taas kaikkia.

Kiitos HD ukolle, palautit uskoni ihmisiin.

Melkein kaikkia tulee morjestettua, usein myös sinivuokkoakin. Joskus vaan turhauttaa morjestella muutamia ryhmiä jotka ajelevat rakennetuilla customeilla. Ei lapanen tunnu stongasta irtoavan millään. Joskus miettinyt, että laittaisivat etuhaarukan jyrkempään kulmaan niin uskaltaisivat edes hetkeksi irroittaa toista kättä stongasta tai edes hieman kämmentä heiluttaa
smile_org.gif

Eilen kun oli aivan älyttömästi pyöriä liikkeellä, niin varmaan 30% moikkas takas (väsymystä?). Jossain vaiheessa tuli enemmänkin mopoja vastaan joiden kuskit eivät moikanneet takas joten ajattelin että prkl en moikkaa sitten minäkään. No seuraavaksi tuli vastaan HD jossa oli sellainen överi venytetty stonga. Kuskilla oli kädet melkein pystysuoraan ylöspäin ja moikkas niin komeesti että alkoi ihan naurattamaan ja moikkasin taas kaikkia.

Kiitos HD ukolle, palautit uskoni ihmisiin.
Ja pyöränä mintun vihreä rakennettu dyna ?

Letkeämmillä customisteillä tuntuu olevan tapana nostaa vain sormia kahvalta, joten helposti jää huomaamatta...

Pyrin moikkaamaan kaikille ja yleensä kaikki moikkaavat miulle joskus tulee vastaan semmosia amerikan miehiä joilla on nii huonot pyörät ajaa etteivät uskalla irrottaa toista kättä tangosta  
wink.gif
mutta ei se mitään itse voin ottaa vaikka molemmat kädet irti ja heittää aaltoa  
bowdown.gif
kaupungit on asia erikseen siellä moikkaan aina päks jos joku morjestaa tänäänkin on tullu morjestettua pauttiarallaa n.50-70 kertaa päivälenkin luumäki-lpr-nuijamaa-konnunsuo-lpr-luumäki  aikana  
062802jumpie_prv.gif
.

Melkein kaikkia tulee morjestettua, usein myös sinivuokkoakin. Joskus vaan turhauttaa morjestella muutamia ryhmiä jotka ajelevat rakennetuilla customeilla. Ei lapanen tunnu stongasta irtoavan millään. Joskus miettinyt, että laittaisivat etuhaarukan jyrkempään kulmaan niin uskaltaisivat edes hetkeksi irroittaa toista kättä stongasta tai edes hieman kämmentä heiluttaa
smile_org.gif
Mutta ei kannata liiankaan jyrkkään kulmaan keulaa laittaa! Olen monasti itse huomannut, että kyykkykuskien lapanen ei mulle nouse, tai sitten juuri ja juuri uskalletaan pari sormea tangolta ylös nostaa...
tounge.gif
wink.gif
tounge.gif

Joskus miettinyt, että laittaisivat etuhaarukan jyrkempään kulmaan niin uskaltaisivat edes hetkeksi irroittaa toista kättä stongasta tai edes hieman kämmentä heiluttaa
smile_org.gif
Paremminhan sitä mp suoraan kulkee mitä loivempi kulma haarukassa on, eli nyt joudut miettimään asian uusiksi  
tounge.gif
Vaikka akseliväli on pidempi kuin kuorma-autossa ? Ja tatuoitu, muodokas "Riitta" istuu takarenkaan päällä ?

Joskus miettinyt, että laittaisivat etuhaarukan jyrkempään kulmaan niin uskaltaisivat edes hetkeksi irroittaa toista kättä stongasta tai edes hieman kämmentä heiluttaa
smile_org.gif
Paremminhan sitä mp suoraan kulkee mitä loivempi kulma haarukassa on, eli nyt joudut miettimään asian uusiksi  
tounge.gif
Vaikka akseliväli on pidempi kuin kuorma-autossa ? Ja tatuoitu, muodokas "Riitta" istuu takarenkaan päällä ?
No jos tuo tatuoitu muodokas mimmi onkin Busan takaritsille kiivennyt keikkumaan, niin kannattaa siinä Busanistin olla vielä varovaisempi, kun painonjakauma onkin kirjaimellisesti päin persettä ja keula nousee jo taajamanopeuksissa...
tounge.gif
biggrin.gif
wink.gif

Joka päivä tulee ajettua Länsiväylää ja Kehätietä työpaikalle. Moikkaaminen on ainakin minun kohdalla hieman arpapeliä. Monesti katse on ihan jossain muualla, kuin vastaantulevissa. Esim. pilvissä, lahden poukamissa, viereisessä rampissa jne.

Käsi toki heilahtaa, jos ehtii huomata toisen motoristin.

Entä jos motoristi tuleekin vastaan perä edellä, eli tervehdittekö ohitettavia? Kaasukättä on ikävä heilauttaa, eikä toinen käsi välttämättä näy kunnolla. Joku motoristi tervehti minua ohi mentyään heilauttamalla koipeaan sivulle. Tosin tuon joku voi tulkita potkuna, eli suorastaan loukkaavana eleenä?
Oikea koipi on ihan hyväksytty ja vanha hyvä tapa moikata silloin kun huristetaan ohi. Ei vaan passaa ainakana tässä iässä tehdä kovin näyttävästi, se viimapaine on nimittäin melkoinen ja saattaa olla seuraamuksena entinen nivunen muutaman viikon ajan, jos sopivasti sattuu
tounge.gif

Suurin osa vastaa "potkuunkin" ihan normaalisti tervehtien peilinäkyvyyteen päästyään. Joskus olen hoksannut ohitettavan sydämistyneen jalan heilautukseen - en tiedä mikä mieltä painaa...
sad_orig.gif
Luuleeko, että joku halveeraava ele kyseessä
nixweiss.gif

Joskus hätäsemmin morjenstan ohitettavaa vaan oikealla kädellä 4 sormea pystyyn nostamalla ja kaasua peukalolla pidellen.

-hh-

PS. Sinänsä tässä puhutaan asiasta, joka koskettaa sekä vanhaa hyvää tapaa että henkilökohtaista asennetta. Molempi näkyy tuolla kadulla sitten... Jos joku ei tietoisesti vastaa, se olkoon tykkänään hänen päänsärkynsä, ei toki minun. Minä vaan moikkaan ja mieli on hyvä
buttrock.gif

Hah, pari päivää tässä huristellu 400:lla "supermotolla", niin eipä ole yhestäkään vastaantulevasta "moposta" tumppu noussu
lookaround_orig.gif

Joku "piikki-juippi" morjesteli kyllä niin ilosesti....
wink.gif

Kyllä on "kohteliaisuutta"  
033102ass_1_prv.gif

biggrin.gif
tounge.gif

Back