• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kyllä se tulee morjestettua jos mahdollista kaikkia yli 125cc merkistä riippumatta.Ja joskus piikkejäkin ja moposkoottereita ne ku on nii saman näkösiä ja ikänäkö vaivaa.Ite oon hurli durlilla ajaessa huomannu et moini muoviluoti kuski jättää moikkaamatta mut mit välii.Eiköhän kaikki osta itelleen mieleisen pyörän eikä muille.Eli antaa kaikkien kukkien kukkia ja kukin tavallaan(helvetti olipa hippimäisesti sanottu)

Eli antaa kaikkien kukkien kukkia ja kukin tavallaan(helvetti olipa hippimäisesti sanottu)
Vaikka hatussa kasvaisivat
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

sport05.gif

Iku

1700km ajourani aikana olen moikkaillut maantiellä kaikille >60km/h ajaville kaksipyöräisille, ja vastoin ennakko-oletuksia jopa custom- ja HD-miehistä melkoinen enemmistö moikkaa takaisin. Hyvä näin.

Mutta ihmetystä herättää, että miksi isoilla matkapyörillä (Goldwing yms.) ajavat niin harvoin moikkaavat? Heitä on tullut aika monta vastaan, ja ehkä 20% moikkaa takaisin?! Mieltävätkö he kenties itsensä pyörän koon takia enemmän autoilijoiksi, vai herättääkö muovimoponi semmoista inhoa ettei viitsi räpylää nostaa?
nixweiss.gif

Mutta ihmetystä herättää, että miksi isoilla matkapyörillä (Goldwing yms.) ajavat niin harvoin moikkaavat? Heitä on tullut aika monta vastaan, ja ehkä 20% moikkaa takaisin?! Mieltävätkö he kenties itsensä pyörän koon takia enemmän autoilijoiksi, vai herättääkö muovimoponi semmoista inhoa ettei viitsi räpylää nostaa?  
nixweiss.gif
Olethan ottanut huomioon, että sieltä pitää ihan viitata, jotta näkyy kunnolla. Pieni käden heilautus sulautuu helposti katteen ja peilin muotoihin, ainakin minulla.

Kerran ei jäänyt epäselvyyttä, kun wingisti nousi tapeille seisomaan ja nosti käden pystyyn
tounge.gif

1700km ajourani aikana olen moikkaillut maantiellä kaikille >60km/h ajaville kaksipyöräisille, ja vastoin ennakko-oletuksia jopa custom- ja HD-miehistä melkoinen enemmistö moikkaa takaisin. Hyvä näin.

nixweiss.gif
Ei ne kerkee moikkailee, kun niil on niin paljon nappuloita mitä painella
biggrin.gif
löytyy ilmastointii, radioo, kahvanlämppärii, vakionopeuden säädintä ym...
smile_org.gif

cool.gif
... ja mä ainakin nikkaan silmää komiasti jos toteen että tyttö motoristi vastaan tulee. Muutenkin moikkaan kaikkii kaksipyöräisiä paitsi mopoja en....

Kaikille moottoripyörille tulee moikattua jos vain pystyy, ei tarvitse ihmetellä miksei moikannu, jos mutkatiellä kunnolla kantatessa käsi ei heilahda kun pitää keskittyä ajamiseen.

Kaikille motoristeille moikkaan, ei oo iso vaiva ja hieno tapa motoristien kesken. 99% moikkaa takasin.
sport05.gif

Kaikkia vastaantulevia pyöriä tulee moikattua oli kuutioita sitten 125cc - Boss Hoss.

Ylipäätään pidän koko kysymystä omituisena - kuka muka _ei_ tervehdi vastaan tulevia pyöriä ?
Itse en tunne ketään sellaista.

Ymmärrän toki jos joku Milwauken paskaraudan kuski ei ojaan rojahtamisen pelossa voi päästää kättään irti tangosta ja heilutella takaisin - mutta ei se ole minulta mitään pois.

Sama pätee kyllä satunnaisiin Baaber Meinhoff ajureihinkin joilta viidennen vilkunnapin löytäminen on vienyt sen lopun havaintokyvyn mitä velkavolon navigaattorin raplaamiselta on jäänyt ;)

Hieman tuntuu tosiaan kärsineen inflaation tuo moikkaaminen,. Olen myös tullut itse laiskaksi tai jotain eli ei tule niin usein morjestettua, mutta jos joku moikkaa minulle, aina käsi heilahtaa vastaukseksi. Moottoritiellä olen lakannut normaalissa tilanteessa morjestamasta: aika kaukana ollaan toisistaan ja muutenkin vauhtia => tilanne menee nopeasti ohi !
En ole ollenkaan samaa mieltä, vaan moikkaan aina ja kaikkialla jos huomaan.  
062802moto_prv.gif

Moottoritiellä ajan harvemmin ja jos ajan, niin ajan niin hiljaa että on turvallista morjenstaa. Alle 115km/h 100 rajoituksilla ja 135km/h 120 rajoituksilla.
biggrin.gif

(ymmärrän jos pyörän kunto tai yms. vaikeuttaa tervehtimistä, tervehditään turvallisesti)  
062802jumpie_prv.gif

Reilun viikon pyörän omistaneena, olen tervehtinyt kaikkia motoristeja.

Ajokokemusta on reilu 450 km, joten täytyy vähän kahtoa kuitenkin missä vaiheessa ja miten paljon sitä lapiota irroittelee sarvesta.

Minusta tervehtiminen on kuulunut moottoripyöräilijöiden tapoihin niin kauan kuin muistan. Tämän vuoksi tätä perinnettä on pidettävä yllä.

Reilun viikon pyörän omistaneena, olen tervehtinyt kaikkia motoristeja.

Ajokokemusta on reilu 450 km, joten täytyy vähän kahtoa kuitenkin missä vaiheessa ja miten paljon sitä lapiota irroittelee sarvesta.

Minusta tervehtiminen on kuulunut moottoripyöräilijöiden tapoihin niin kauan kuin muistan. Tämän vuoksi tätä perinnettä on pidettävä yllä.
Tervetuloa joukkoon mukaan ja mukavia
062802moto_prv.gif
reissuja.
Meillä on myös oma osio Kuopiolaisille
smile_org.gif
.

Käpälä nousee aina. Joskus mutkissa tai risteyksissä jää nostamatta kun on "tilanne päällä".

Viime viikonloppuna tuli pari pappatunaa vastaan vanhalla tuusulantiellä ja käsi nousi komeasti kaikilla
biggrin.gif

Kesä on siis tullut, tervehtimiskeskustelut alkoivat. Tämän ennustamiseen ei tarvita sammakkoproffesoria. Odotetaan syksyyn niin aloitetaan Delvac keskustelu.

Jotenkin huvittaa tää Harleyn mollaaminen tässä ketjussa, liekö kateellisten panettelua vai mitä? Mulle ainakin ovat moikkailleet vaikka japanin "kopiolla" ajankin, ja komeesti irtoaa käsi leveeseen tervehdykseen mitä erinäisempien choppereidenkin stongasta.

Itselle tulee ennemminkin mieleen että eikö kyykkykuskit uskalla irrottaa otettaan tangosta, sormet vaan nousee kämmenpohjan edelleen varmistellessa ettei lipeä ojaan
tounge.gif

No, älkää hernehtikö, moikkaillaan kun kohdataan
buttrock.gif

Tänään olin koiraa kusettamassa, niin tuli kaks pyörää pikkutiellä vastaan. Molemmissa oli ORG! merkki plexissä joten käsi nous tervehtimään
smile_org.gif

Kyllä sitä sen verran jaksaa aina moikata.Tulee hyvä fiilis.Eipä tämä "hurlidurli"niin paljon tärise -kuten joku väitti- ettei voi moikata.Eipä kaikki vastaakaan, mutta ei sille voi mitään.
Otetaan relasti ettei päädytä tilastoihin.
062802moto_prv.gif

Jotenkin huvittaa tää Harleyn mollaaminen tässä ketjussa, liekö kateellisten panettelua vai mitä? :

Jaa-a voin ihan vilpittömästi sanoa että montaa asiaa olen eläissäni kadehtinut ja himoinnut itselleni - mutta ensimmäistäkään Harleytä en koskaan.

Siltin olen auliisti moisia rojuja omistavia kavereita niitä auttanut tekohengittämään eheiksi.

Eli ihan omi havaintoja raportoin vaan satunnaisten ajurien toiminnasta.

Tosin pidän minä Audejakin lähinnä liikkuvina mainoskyltteinä kuskinsa avuttomuudesta - jotka yleensä kehuvat letkut tanassa jättäneensä talvi- eli Q-kelissä 1,3 teiniCorollia nelivetonsa turvin.
Yhtään sankaritarinaa en muista kuulleeni vaihtaessa tulta putkesta sylkevien Skylinejen kyykyttämisestä...
Vaan niinpä vaan oltiin nyrkit rasvassa kaivamassa sylinterikanteen katkennutta pakosarjan pulttia toverin TQsta poies.

Mitä tästä opimme: vaikken pitäisi muiden harrastusvälineiden valintaa ihan loppuun harkittuna sen ei pitäisi minusta olla mikään este solidaarisuudelle muita alan harrastajia kohtaan.

(PS:Bensa-autoni on Volvo, joskin niin köyhä että sitä varten edes kehitysmaalaisen ei tarvitsisi ottaa velkaa... ajaakkaan sillä ei voi kun moottori on lojunut tallin nurkassa vaikka kuinka pitkään.)

Kyllä itte tulee aina tilaisuuden tullen moikkailtua kaikille motoristeille. Siitä tulee aina kuitenkin hyvä fiilis
biggrin.gif
ja kai siinä on myös jotain yhteenkuuluvuuden tunnettakin mukana.

Pikkuteillä tulee moikattua, mutta ei enää motarilla tai kehäteillä. Niitäkin toki näkee jotka kehä III:n pensaikon yli kättään vilauttaa, mutta ite pidän tangosta kiinni minkä pystyn niissä nopeuksissa
biggrin.gif

Back