• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikille moikkaan jos vaan liikennetilanne sallii. Kaikki eivät moikkaa takaisin, mut so not.

Pikkasen off-topiccina: Kun viime kesänä oltiin kaveria moikkaamassa amerikassa, niin kysyin häneltä, että onko siellä motoristeilla tapana moikata tien päällä toisilleen. Kaverini ei tiennyt ja kun sitten avokin kanssa lähettiin vuokra-King:llä viikoksi ajelemaan, niin kokeilin moikkaamista ja näyttää se sielläkin tapana olevan. Monet moikkasivat myös ennen kuin itse ehdin... Kun sitten oltiin eräänä iltana motellimme vieressä olevassa ravintelissa syömässä, niin sisään astui muutama selkeesti baikkeri(samassa motellissa näytti yöpyvän aika monta pyörällä liikkeellä olevaa). Nyökkäsivät meille sillee hienostuneen vähäeleisesti ja minä totta kai takaisin. Tuli samaan aikaan vähän huvittunut, mutta myös semmonen...hmmm..."brotherhood-olo".
tounge.gif
Mutta hyvä fiilis tuosta tuli joka tapauksessa! Suomessa ei moista tapahtuis. Tai ei ainakaan ole kohalle sattunut.

Tulee tervehdittyä motoristia pyörän merkkiin ja malliin katsomatta miten suinkin vaan huomaan ja kykenen yleisen turvallisuuden salliessa
wink.gif

Joo tulee ite morjestettua kyl kaikkia paitsi mopoja. Kevari hemmot morjesstaa eka. Poliisia en morjesta mut tuli tossa yks sellane tilanne et seisoin valoissa ja olin oottanu jo helvetin kauan ja kun oli hiljane kohta nii menin punasilla siitä, noh mp poliisi oli siin valoissa ja varmasti näki mun toimet, nyökkäsin ämpeele ja se takas ja matka jatku  
062802moto_prv.gif
Tosi ärsyttävää ajaa kaupungissa jos joutuu valoihi ekaks kun ne ei vaihdu ikinä, tais mp kyttäki sen tietää eikä sen takii viittiny tulla pamputtaa.
smile_org.gif

Kun ohittaa toisen nii on hankalempaa morjestaa, mites te morjestatte? Ite vaa otin ducatista mallia kun sen perässä ajoin ja se vaa aina oikeella jalalla moikkas....

Maantiellä aina ja leveästi. Kaupungissa vähän harvemmin, toki jos joku morjestaa ensin niin aina vastataan, jos ei muuten niin päätä jotenkin vispaamalla.

Nykyään prätkäkuskeja on jo niin paljon, että tervehtiminen on kokenut inflaation, joten en juurikaan viitsi tervehtiä ketään tien päällä.

Hieman tuntuu tosiaan kärsineen inflaation tuo moikkaaminen,. Olen myös tullut itse laiskaksi tai jotain eli ei tule niin usein morjestettua, mutta jos joku moikkaa minulle, aina käsi heilahtaa vastaukseksi. Moottoritiellä olen lakannut normaalissa tilanteessa morjestamasta: aika kaukana ollaan toisistaan ja muutenkin vauhtia => tilanne menee nopeasti ohi !

Kyllä niitä mopopoikia ja tyttöjä saa ja pitää moikata, tulevia motoristejahan he ovat. Nuorista tuntuu varmaan kivalta, jos motoristin käsi nousee
smile_org.gif

K Kun sitten oltiin eräänä iltana motellimme vieressä olevassa ravintelissa syömässä, niin sisään astui muutama selkeesti baikkeri(samassa motellissa näytti yöpyvän aika monta pyörällä liikkeellä olevaa). Nyökkäsivät meille sillee hienostuneen vähäeleisesti ja minä totta kai takaisin. Tuli samaan aikaan vähän huvittunut, mutta myös semmonen...hmmm..."brotherhood-olo".
tounge.gif
Mutta hyvä fiilis tuosta tuli joka tapauksessa! Suomessa ei moista tapahtuis. Tai ei ainakaan ole kohalle sattunut.
Mä kyllä toisinaan tervehdin huoltsikoilla sun muilla mestoilla motoristit nyökkäämällä. Monet erimaalaiset harrastaa tätä, esim. just kun tultiin Helsingistä Tallinnaan, niin laivalla oli kaks todennäköisesti saksalaista vanhaa ja harmaata touring-setää, jotka oikeen ääneen moikkas meikälle.

Vanhat harmaat touring-sedät ja -tädit  
inlove.gif

Edit. tasa-arvon nimissä

Kaikille moottoripyörille moikkaan aina, paitsi motareilla - eikä ueimmiten Kehilläkään. Tosinaan tosin vaan sormilla, joskus jalkaa heilauttaen tai päällä nyökäten. Joskus harvoin saattaa unohtaa, jos ihan puoliunessa ajaa...

-hh-

edit: Ööö... paitsi en siis ns. virkamoottoripyörille...

edit vol II: ...ja tietty niille metrin pituisille pikkupenskoille, jotka nykyään aika useinkin heiluttelee ohiajaville motoristeille lapasta mökkiporttien, linja-autopysäkkien ja parkkipaikkojen luona
biggrin.gif

Moikkaan kaikille. Osa ei morjesta takaisin (ilmeisesti käyttöohjekirja kieltää moikkaamasta japanilaisen muoviluodin kuskille), mutta omapahan on asiansa..

Miten valitsette ketä tervehditte, kun vastaan tulee toinen motoristi?
Uutena moottoripyörällä kulkijana olen pitänyt tervehtimistä hienona tapana. Joskus vastaan tulee sellainen, joka oikein leveästi kättään näyttää ja silloin itselle tulee tällainen  
sport05.gif
hyvä mieli. Toki vastaan tulee myös heitä jotka eivät tervehdykseen vastaa - eihän tervehdys pakollista ole, mutta jää aina semmoinen hassu olo ja tulee ajateltua onko väärän mallinen pyörä vai mikä.
Eli, miten valinnan tervehdykseen teette?
Vasen käsi lennähtää kokonaan sivulle, jotta vastaantulija sen huomaa.Rivistöä tervehdin pitämällä kättä siellä sivulla koko rivin verran ;)
Ja kaikille, niin on minua tervehditty ja jatkan samaa tapaa niin kauan kuin pyörällä kuljen.
Moikkaa joku vastaan tai ei, se on ihan sama.
Pikkumuksut jotka seisoo tienvieressä räpylä ojossa, tervehdin kans...sillä niinkuin sanoit, siitä jää hyvä mieli....
Tämä alkaa olla ainutlaatuinen tapa, rekkakuskit ja ehkä asuntoautot? harrastaa tätä kans, mut ei muut...siispä...pidetään se elossa...

Kyllä itsekki pyrin tervehtimään kaikkia jos vain tilanne antaa myöten
talktohand.gif

Vanha tapa jota on mukava pitää yllä ja rentouttaa kun palaa välissä hermot autojen ja niiden kuskien.

skoottereille en moikkaa mutta jos vastaan tulee Pv ta monkey jumalattoman lujaa niin silloin kyl tassu nousee
buttrock.gif

Mulla on aika vetelä tervehdystapa, nostan vain sormia kahvalta, mut näin yleensä kaupungissa/taajamassa. Tienpäällä sitten reilumpi morjenstus.  
thumbs-up.gif

Back