Helve...ti kun nuo pikipaukkaukset on sateella liukkaita. Perjantaina nousin Parolan shellille rampissa ja kun siinä oli tuollainen 30 cm leveä pikipaikkaus kurvissa niin eiköhän takarengas lähtenyt luistoon. No pyörä pystyy ja sain luiston korjattua, mutta kun kaide lähestyi turhan nopeasti niin totta kai jarrutin seuraavaksi eturenkaan alta. Pyörän kanssa kumoon ja itse pitkin asvalttia. Onneksi 14-v poikani tuli takapenkiltä minun päälle eikä suoraan asvaltiin, kait sitä tälläinen 100 kiloinen läski hiukan pehmensi pojan pudotusta. Vauhtia ei ollut kuin 30-40 km tunnissa, mutta tottakai pyörään sen verran vaurioita että saas nähdä meneekö lunastukseen. Kiitos kunnon nahkavarusteiden, ajohanskojen (rystyssuojilla varustetut) ja kypärän henkilövahingot jäivät lähinnä henkisiksi. Eli uskottava se on, nuo pikipaikkaukset mitä täällä suloisessa suomessamme harrastetaan ovat sateella kuin luistinrata. Piti oikein käydä jälkeenpäin kun pyörän olin saanut pystyy jalalla kokeilemassa. Ei meinaan ajosaappaan pohja paljon pitävää pintaa paikkauksesta saanut, aivan sama kuin olisi jäällä luistellut.
Petri
Petri