Tänään rekisteröitynyt, eli märkäkorvainen noviisi.
Tämä oli se ketju, joka sai minut tilaamaan pyöräni EE-speediltä, joten avaudun tänne vähän.
Syy, miksi tämä sai minut asioimaan EE-speedin kanssa oli omistajan kommentit tähän ketjuun. Jokusia muitakin kommentteja lukeneena huomasin, että tuollaisen miehen kanssa olisi kiva asioida, ja niin vain se hintakin näytti kohtuullisen edukkaalta. Tinkiä vielä pitää.. =)
Omat kokemukset on toistaiseksi rajoittunut siihen, että kyselin tarjouksia, tilasin pyöräni, maksoin tilausmaksun ja olen vastaanottanut ilmoituksen, että tallessa on, kunhan vain pääset noutamaan. Ja kaikki tämä on mennyt hymy huulessa ja varsin kivuttomasti.
Se on sääli, miten tämän ketjun otsikko komeilee avausten etusivulla. Niin paljon on kuitenkin tullut hyvää palautetta liikkeelle, eikä alkuperäisestä asiasta kuulunut lopputulostakaan. Toivottavasti kävi hyvin, tai hyvin huonosti.
Jos muuten oikein ymmärsin, niin ketjun aloittajan mukaan hinta mönkijästä EE-speedillä olisi ollut 14 000 ja toiselta toimittajalta 18 000? Olisi saanut minut kuuntelemaan vähän vittuiluakin tuo hintaero =)
Miten kaikki motoristit saakaan keväällä sen uniikin kuningasajatuksen, että pärrähän mun pitää saada. Jos sen haluaa varmasti ajoon ensimmäisinä kevätpäivinä, niin eikö sen hyvänen aika voisi tilata vaikka tammikuussa? Ei minulle virallisetkaan maahantuojat antanut takuuta, että kyllähän niitä saa koko kevään parin viikon toimitusajalla. Sen sijaan sanoivat, että jos et tilaa heti, niin saattaa jäädä mopo saamatta.
En usko, että kyseisen liikkeen täytyy tapella ihan joka asiakkaasta: taitaa olla Suomen suurimpia nykyään. Muutenkin hatunnoston arvoista, että tällainen toimija on tullut markkinoille. Ei voi kun kuvitella, miten paljon enemmän mopot maksaisi vieläkin, jollei näitä olisi. Ajatelkaapa erästä Amerikkalaista puolivalmistepyörää, jolla ei ole kunnollista rinnakkaistuontiverkostoa. Hinnat on helvetin korkealla, vaikka jenkkien rakas dollarikin on sukeltanut pohjamutiin. Nyt tehdas ilmoittaa pistävänsä linjoja toppiin, kun ei kannata. Luulisi, että hinnat laskisi, jos myynti ei vedä, vaan ei. Kai ne tuollakin tavalla pysyy ekslusiivisina laitteina=) Ihmetellä pitää.. :-S
Ihmiset taitaa olla todella erilaisia palveltavia. Itse ainakin tykkään pyöriä ja hyöriä liikkeissä tuijottelemassa tavaroita. Osaan kyllä itse kysyä apua, jos sitä tarvitsen. Ja sitten jos tarvitsen, tärkein ominaisuus myyjällä olisi tietää jotakin myytävistä tuotteista. Tämä puoli lienee EE:ssä kunnossa? =) Jurppii erimoiset nuoleskelijat, jotka eivät osaa asiaansa. Monenlaista säätäjää tekee autokauppaakin ihan merkkiliikkeessä. =)
Ihmettelen sitäkin, miksi monet tulee tällaiseen ketjuun kertomaan mielipiteitään paikasta, jonka kanssa ei ole ollut missään tekemisissä? Sen juuri ymmärrän, että jos on jotakin kokkaraa tullut, niin siitä kerrotaan, muttei sitäkään tarvi oikein helvetisti kailottaa.
Sitten vielä surraan, että kun pitää ihan tilausmaksukin maksaa. Sen verran olen joskus myynyt tavaraa, että tiedän asiakkaan mielen olevan ailahtelevainen. Tuleepa myyjällekin huoleton olo siitä, ettei jää romut nurkkaan kuleksimaan. Massapyörien tapauksessa ei taida tosin olla väliä. Taitaa muuten jokunen tukkurikin antaa vain korvamerkittyjä kapistuksia näin rinnakkaistuojille, joten ostajan toisaalta pitääkin olla selvillä?
Ai niin, ja pääomatuottotappio omalle käsirahalleni on noin 80 €, miten mä siitä selviän? Ai niin, pyörän hinnassahan se taisi tulla takaisin.
Kyllä minäkin sitten tulen kertomaan lopputuloksen kaupasta, kun on ensihuolto tehtynä.
Siihen asti malttia liikenteessä ja pyöräkaupoissa. Ensimmäiset uhrit on jo liikenteessä tullut.. =( Ja ensi keväänä pyörät tilaukseen kaksi päivää aikaisemmin, jos ei pinna pidä..