• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varoitus tien huonosta kunnosta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pecha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pääkaupunkiseutulaisille, Hindsbyntiellä on kans aivan karmeita kuoppia suunnilleen näillä main: http://maps.google.com/maps?f=q&q=60.323306,25.262075%20%28Hindsbyntie%20430%E2%80 %93500,%2004130%20Sipoo,%20Finland%29

Suoralla tiellä mut jos sattuu ajelemaan Panigalella sataaviittäkymppiä, tai räpeltämään navigaattoria, saattaa yllättää. Etupyörän kokoisia reikiä.

Torstai-iltana ajelin tuolta. Siinä meni joku kolmen pyörän letkakin vähän matkaa edeltä.

Tällaiselta siellä näytti, kun kerran sattui olemaan kamera päällä niin pistetääs video:

Ilmoitin tienkäyttäjän linjalle noista rei'istä tänään.

Viimeksi muokattu:
Onkos kukaan vielä ajanut Porista Ahlaisten kautta Merikarvialle (rantatietä) ja Kristiinankaupungiin asti? Tien kunto kiinnostaa.

Edit: Ihan OK kunnossa, Merikarvia - Kristiinankaupunki (olisko tie 6600) oli vähän heikompi, Tie 664 on suht ok ja samoin tie 257.

Viimeksi muokattu:
Z-man sanoi:
Aivan järkyttävässä kunnossa Kunnarlantie. Pahimmat montut/hypyt tälle keväälle, yhdessä pyörän etu/takarengas kävi ilmassa.. vauhtia oli ~50km/h

Mikä nyt sitten järkyttää ketäkin, itse ajelen Kunnarlantietä autolla lähes viikottain ja noi samat paikat Kunnarlantiellä on joka kevät montuilla tai halki. Itse olen ajanut ko. tietä mopolla maaliskuun lopulta asti ja hyvin tota pystyy ajelemaan kun pitää silmät auki ja järjen mukana. Velskolantiellä on muutamassa mutkassa aikas paljon hiekkaa, mutta kyllä noita lenkkejä hyvin voi ajella.

kenus sanoi:
Mikä nyt sitten järkyttää ketäkin, itse ajelen Kunnarlantietä autolla lähes viikottain ja noi samat paikat Kunnarlantiellä on joka kevät montuilla tai halki. Itse olen ajanut ko. tietä mopolla maaliskuun lopulta asti ja hyvin tota pystyy ajelemaan kun pitää silmät auki ja järjen mukana. Velskolantiellä on muutamassa mutkassa aikas paljon hiekkaa, mutta kyllä noita lenkkejä hyvin voi ajella.

Jänskää kakkaa aiheutti velskola tänään. Liuku mopo sivuttain mutkassa mutta pystyssä pysyttiin.

Suzu-ukko sanoi:
Jänskää kakkaa aiheutti velskola tänään. Liuku mopo sivuttain mutkassa mutta pystyssä pysyttiin.

Mää erehdyin ajelemaan ekan kerran tänä vuonna sen läpi kun se oli puoliksi vielä jäässä ja lumessa, olihan seikkailu sekin.

kenus sanoi:

Ihan hyvä että tunnet tien kuin omat taskusi ja pidät järjen päässä. Minä en siihen ainakaan kykene kun hyppään pyörän selkään ja veikkaan että täällä on meitä muitakin. Oli niin mieleen painuvaa lentää routapatista kanttaria kohti yhdestä oikealle kaartavasta mutkasta pian kehältä lähdettyä että halusin(ja z-man) varoittaa kaikkia jotka tekevät muutakin kuin vain ajelevat.

Go-Za sanoi:
Tänään ajettiin letkassa tuo Suomusjärventie, ei se nyt ihan kauhee ole (Mitä nyt kerran olin ilmassa!)

No eipä se nyt aivan mahdoton, on se joskus pahempikin ollu. Tosin vuosi vuodelta pahenee vaan, kun Karjalohjan puolella sille ei tehdä mitään. Suomusjärven puolihan oli varsin hyvässä kunnossa, sinne on pinnoite uusittu viime- tai edellisvuonna, muistaakseni.

RoRo sanoi:
Ihan hyvä että tunnet tien kuin omat taskusi ja pidät järjen päässä. Minä en siihen ainakaan kykene kun hyppään pyörän selkään ja veikkaan että täällä on meitä muitakin. Oli niin mieleen painuvaa lentää routapatista kanttaria kohti yhdestä oikealle kaartavasta mutkasta pian kehältä lähdettyä että halusin(ja z-man) varoittaa kaikkia jotka tekevät muutakin kuin vain ajelevat.

Kyllä sullekin sitten joskus kun saat lisää kokemusta näistä ajohommista, selviää että ihan jokaseen paikkaan ei kannata työntää urku auki sokkona :p

Viimeksi muokattu:
Kehä 3 itään, Motonetin kohdalla multaa tiellä n 100 metrin matkalla.

Teineiltä oli karannut auto käsistä ja vetivät off-roadia kaiteen läpi. Saattaa jäädä liukkaaksi vähäksi aikaa vaikka siivottaisiinkin....

Ihan hyvä että tunnet tien kuin omat taskusi ja pidät järjen päässä. Minä en siihen ainakaan kykene kun hyppään pyörän selkään ja veikkaan että täällä on meitä muitakin. Oli niin mieleen painuvaa lentää routapatista kanttaria kohti yhdestä oikealle kaartavasta mutkasta pian kehältä lähdettyä että halusin(ja z-man) varoittaa kaikkia jotka tekevät muutakin kuin vain ajelevat.[/QUOTE]

Veikkaan juuri tätä kohtaa.. tuossa hieman vasemmalle kaartuvassa alamäessä meinas mulla lähtee ilmalennon jälkeen lapasesta. On niin terävä routamonttu/patti että. Juuri oikeassa reunassa vielä.. jos ois kaartanu keskiviivan kohdalta, ei olis ollu mitään hätiä.
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll...=ay3rnrhzEIliVdLv_qCClw&cbp=12,32.17,,0,31.33

Spirit sanoi:
Kehä 3 itään, Motonetin kohdalla multaa tiellä n 100 metrin matkalla.

Teineiltä oli karannut auto käsistä ja vetivät off-roadia kaiteen läpi. Saattaa jäädä liukkaaksi vähäksi aikaa vaikka siivottaisiinkin....

Oli kyllä karua jälkeä.... Apukuljettaja oli ainakin viety sairaalaan... Huomiotavaa sekin että auto laski alleen lavalla ainakin joten hyvin todennäköistä että tielläkin on öljyä. Ainakin toinen vetari oli repeytynyt irti joten laatikon ölpät vähintään hävinnyt.

passat.jpg

Varsinkin nyt keväällä kun routapatteja ym. kannattaisi muistaa termi OIKEA TILANNENOPEUS, on varsin ikävää lipata alkukaudesta pyörä paskaks ja odotella osia sitten pahimmillaan loppukesään....jos pysyy itse täysin ehjänä...kumipuoli alaspäin!..vanha sanonta mutta aina pätevä..:)

Hytz sanoi:
Oli kyllä karua jälkeä.... Apukuljettaja oli ainakin viety sairaalaan... Huomiotavaa sekin että auto laski alleen lavalla ainakin joten hyvin todennäköistä että tielläkin on öljyä. Ainakin toinen vetari oli repeytynyt irti joten laatikon ölpät vähintään hävinnyt.

passat.jpg

Äsken ajelin siitä ohi ja hyvin näytti onnistuneen jälkien siivous. Tie ei tavallista huonommassa kunnossa.

Vähän säikäytti yöllä kun ajoin siihen mullan ja puskurin palasten sekaan. Yhden rekkakuskin kanssa saatiin isommat rojut pois tieltä aika nopeesti.

Veikkaan juuri tätä kohtaa.. tuossa hieman vasemmalle kaartuvassa alamäessä meinas mulla lähtee ilmalennon jälkeen lapasesta. On niin terävä routamonttu/patti että. Juuri oikeassa reunassa vielä.. jos ois kaartanu keskiviivan kohdalta, ei olis ollu mitään hätiä.
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll...=ay3rnrhzEIliVdLv_qCClw&cbp=12,32.17,,0,31.33[/QUOTE]

Tutulta näyttää. Vittumaisin patti mitä on fillarin alle pariinkymmeneen tuhanteen kilsaan osunut. On sellainen ikävä tunne että joku siitä lähtee lepikkoon lähiaikoina.

RoRo sanoi:
Panu.. sanoi:
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll...=ay3rnrhzEIliVdLv_qCClw&cbp=12,32.17,,0,31.33

Tutulta näyttää. Vittumaisin patti mitä on fillarin alle pariinkymmeneen tuhanteen kilsaan osunut. On sellainen ikävä tunne että joku siitä lähtee lepikkoon lähiaikoina.
Jep, tuo on kyllä paha paikka tällä hetkellä. Itselläkin oli tilannetta tuossa sunnuntaina ja vauhtia korkeintaan se, mitä tikkari kertoo. Hölmöä sinänsä, mutta olin tuosta jo tänä keväänä ajanut pariin otteeseen, mutta silti se patti yllätti.

Oulun seudulla, Tupoksen ABC:ltä kun lähtee ajamaan kohti Tyrnävää on hyvin pian ABC:n jälkeen keskellä kaistaa useamman kymmenen senttiä leveä reikä tiessä. En pysähtynyt ihmettelemään sen syvyyttä, mutta vauhdista näytti niin kuin sieltä olisi joku kiinalainen ollut kiipeämässä ylös...

Moottoritie 7 Koskenkylästä Porvoon suuntaan on aivan kamalassa kunnossa, pituussaumat asvaltissa ovat auki 3-5 cm syvuudeltä, karmeita paikkauksia ja kuoppia ajoradalla. Saa olla todella tarkkana kun ajelee ja vielä tarkempana jos ohittelee. Jos ei ole kiire suosittelen "vanhaa tietä" nro 170.

villho sanoi:
Jep, tuo on kyllä paha paikka tällä hetkellä. Itselläkin oli tilannetta tuossa sunnuntaina ja vauhtia korkeintaan se, mitä tikkari kertoo. Hölmöä sinänsä, mutta olin tuosta jo tänä keväänä ajanut pariin otteeseen, mutta silti se patti yllätti.

Joka ikinen vuosi sama röykky samassa kohtaa. Ihme ettei sille saada tehtyä mitään ?
Toisaalta, olen ajanut samaan pattiin FJR:llä, B-Kingillä ja SuperDuke R:llä ja kyllä kertoo karua kieltä hyvän ja toimivan
alustan merkityksestä muuallakin kuin radalla. Siinä missä ensimmäinen vispas hulluuteen saakka, viimeinen nielas montun luineen ja karvoineen ilman sen suurempaa mainintaa. B-King WP:n takahalolla osui ominaisuuksiltaan tuohon väliin.

Back