• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varoitus pulverimaalausta suunnitteleville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
käytin oman rungon ja vanteet Järvenpäässä, Metaplus nimisessä teollisuusmaalaamossa ja hyvää jälkeä hyvään hintaan tuli!
Voin suositella.

väriksi tuli musta, sellanen R1:sen pinnoitus. TUntuisi olevan kestävä kuten luvattiin sekä hyvän näköinen  
062802jumpie_prv.gif
Mitä hintaluokkaa oli homma? Omassa Yammussa harmittava sininen värinä. Just mustaksi olisi tarkoitus/halu muuttaa...

Onko pulverimaalareiden värikartoissa ollut kultaa?

Aikaisemmin ketjussa oli maininta ettei Elekossa onnistunut kullan väri, mutta olisko muuttunut ajan kuluessa?

Ja nimenomaan alumiiniin, joskus uumoilin vanteiden anodisointia niin vastauksena todennäköisesti lisäaineistus pilaa lopputuloksen.
Valuosissa yleensä kai vähintään sinkkiä on seassa.

Ja nimenomaan alumiiniin, joskus uumoilin vanteiden anodisointia niin vastauksena todennäköisesti lisäaineistus pilaa lopputuloksen.
Valuosissa yleensä kai vähintään sinkkiä on seassa.
Voi niissä olla magnesiumiakin seassa, mutta mites se sitten vaikuttaa? Kun olin prätkäkorjaamolla töissä, niin joku toi sinne just pulverimaalatut vanteet, että "pitäs renkaat vääntää päälle"... Hikee pukkas jo siinävaiheessa, onneks huoltopäällikkö otti sen työn omalle vastuullensa, nimittäin en tiedä millä lotto-onnella olisin saanut ne rinkilät vanteelle naarmuttamatta. Ei olis ollut muutaman kuukauden rengaskonekokemuksella kyllä asiaa siihen hommaan. Just siitä lähtee oma kiinnostukseni passivointityyliseen värjäykseen maalauksen sijaan.

onko eteläsavossa pulverimaalamoja? jos on niin kertokee. musta pitäs olla väri.
Mitä Bomber-foorumilta luoskellu Mikkeliläisten turinoita niin Mikkelissä ei maalaa kukaan pulverimaalauksia. Lahdessa vissiin lähin...

Kouvolasta löytyy tollanen. Itse käytin tuolla viime talvena oman K3 gixxerin rungon maalattavana ja hyvää jälkeä teki.

http://www.metallimaalaus.com/

Kyllä sillä voi ajaa, kunhan vahaat tai käsittelet sinoililla sen puhtaan alumiinipinnan.
Mä oon alottanu hiomaan jalkojen alumiinisia sivusuojia (kuvassa) ja meinaan hiomisen ja hinkkaamisen jälkeen käsitellä sinoililla ettei se kirkas pinta tummu.
normal_1muok.JPG

Ainiin vahaa reilusti niin näyttää hyvältä ja lähtee se lika helpommin
idea3.gif
Itse puhalsin lasikuulalla customin jarrunestesäiliöt ja peilinkiinnikkeet alumiinipinnalle ja jätin silleen.

Ei ainakaan kesän kuluessa tullut _mitään_ oksidoitumista yms tummia läiskiä näkyviin.

Lasikuulapuhallus kuulemma "rummuttaa" puhalletun alumiinin pinnan tiiviiksi jos sattuu huokoista olemaan.

onko eteläsavossa pulverimaalamoja? jos on niin kertokee. musta pitäs olla väri.
Mitä Bomber-foorumilta luoskellu Mikkeliläisten turinoita niin Mikkelissä ei maalaa kukaan pulverimaalauksia. Lahdessa vissiin lähin...

Kouvolasta löytyy tollanen. Itse käytin tuolla viime talvena oman K3 gixxerin rungon maalattavana ja hyvää jälkeä teki.

http://www.metallimaalaus.com/
Ite käytin kans nykysen pyörän vanteet tuolla. Ja ei voi muuta sanoa, kun tod. asiallinen jälki ja erityisesti hinta oli kohdallaan.

Back