• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Värivisiirien läpinäkyvyys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grannis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nii nii, mut tumma on makeen näkönen, ei sillä turvallisuudella oo niin väliä. Ittellä kans tumma eikä illalla nää oikeen mit. Pitäs varmaan toi kirkas panna loppukaudeks kii
nixweiss.gif

Täältä pisteet tummalle visiirille. Parempi on kuin arskat, ei killota mistään välistä silmiin aurinko. Mut tähän todettakoon et kun valonarat silmät niin jompi kumpi on melkein pakko olla aina suojana.

Hämärään, pimeseen ja sateeseen tietty vaaleempaa ja kirkasta visiiriä mukana, vaikka hämäränäkö hyvä onkin.

Tummalla pärjää läpi yön vain keskikesän valoisina öinä. tähän aikaan saa heti auringon laskiessa vaihtaa kirkasta muuten joutuu ajaan luukut auki.

Täältä pisteet tummalle visiirille.  Parempi on kuin arskat, ei killota mistään välistä silmiin aurinko. Mut tähän todettakoon et kun valonarat silmät niin jompi kumpi on melkein pakko olla aina suojana.

Hämärään, pimeseen ja sateeseen tietty vaaleempaa ja kirkasta visiiriä mukana, vaikka hämäränäkö hyvä onkin.  

Tummalla pärjää läpi yön vain keskikesän valoisina öinä. tähän aikaan saa heti auringon laskiessa vaihtaa kirkasta muuten joutuu ajaan luukut auki.

...Bobsterit naamalle niin ei varmasti killota aurinko misthän välistä  
cool.gif
makso vähän enemmän kuin huoltsikalta ostetut, mutta oisko suunniteltu vähän moottoripyöräilyäki silimälläpitäen...

edit: ja tännään sitten Oulussa kävästessä tuli ostettua se kirkas visiiri...tumma on varalta, josko vielä vaikka net aurinkoset kelitki tulis...

Kesällä tummavisiiri rokkaa! Nyt täytyy varmaan vaihtaa kohta kirkas tilalle kun ei sillä nää pimeessä mitään.

Sateessa ajokin sujuu tummalla kun on pin lock. No kerran on vaan tänä kesänä sattunu sadesää pyörän kanssa
062802jumpie_prv.gif

Juups, eilen piti vääntää kirkas visiiri takas. Miks ihmeessä kukaan ei tee tummenevia visiirejä
confused_orig.gif
(Ei ainakaan Araihin oo näkyny sellasia). Kalvookaan ei viittis laittaa, kun oli pinlock valmiina.

tumma ollu koko kesän, mut nyt pitää alkaa kattelee kirkasta kiinni kun voipi olla et lenkit venyy aamunpikkutunneille. ja en miä ainankaan sieltä tumman takaa nää juurikaan mitään pimiällä. Pottahan oli KBC.

kypäränä shoein raid II ja visiirinä peili. kesällä päiväsaikaan valossa ok, pimeellä tai hämärällä ei sit nähny yhtään mitään. nyt kirkas kiinni. shoein visiireissä on fiksu se pin lock sisä visiiri huurtumisen estoa vastaan

HJC:s iridiumi kii suurimma osan ajast. Eihä se pimeel paras oo, näkee vain ja ainoastaan pyörän valon näyttämän alueen, ei esim tien reunoja juurikaan. Ei kennelläkää sattuis olee hyvää vinkkii mite pitää tommone visiiri hyväs kunnos, ruvennu tulee kulumajälkii ni ei oo kovi kaunis enää, ja haittaa näkyvyyttä, osa kirkasta ja osa tummaa
confused_orig.gif

Mulla x-litessä se vaaleampi malli iridium sinisestä. Sateessa/pivisellä/hämärässä vielä näkee, mutta pimeellä tulee jo ongelmaa. Reissuun aina kirkas visiiri myös matkaan..

Onkos muuten visiirin yläosan tummentamiseen mitään fiksua ratkaisua.Muuta kuin sähköteippi yms tarrat.Vasta-aurinkoon ajettaessa olisi ehdoton.
Ja kypärää en vaihda
033102bebe_1_prv.gif
Itse ratkaisin tämän ongalman ostamalla Sunax:in aurinkovisiirin kypärään (kypäränä Shoei XR-1000).

Onkos muuten kukaan kokeillut parantuuko näkyvyys värillisellä pinlock -sisävisiirillä?

Keltasella pinlockilla oon syksyt ajellu. Näkyy mettänreunat paremmin. Tosin aivan pimeällä oon joutunu ottamaan poie.

itellä on kypäränä g-max radar ja tohon kirkas ja peilivisiiri ja peilillä näkee yöllä suht hyvi kuha ei vättä sada. vesisateella iha p*ska mutta päivällä hyvä ja tyylikäs. Ja radar kypärä on suunniteltu "ratakäyttöön" joten visiirin vaihto tapahtuu 10sekunnissa pika lukon ansiosta.

Ittellä halpis potta GrexII johon vaihdan kirkkaan ja tumman välillä miltä näyttää kun katson ikkunasta. Viime kesän melkein aina tumma kiinni. Nopee vaihtaa visiiri. Kypäränä kauhea mölypotta ei meinaa earitkaan riittää motarilla
crazy.gif

No sitä saa kun maksaa kypärästä 120€ kahdella visiirillä. Pitäis kait vaihtaa, miksi
nixweiss.gif
Ei oo vaan enää sitä HJC:n armypottaa myynnissä joka oli mielessä
sad_orig.gif

Mulla HJC:ssä myös molemmat. On iridium aika tumma yöllä ==> en suosittele sillä ajamista pimeällä. Itse olen aikeissa vaihtaa suuperttiin, yksi syy on se aika kätsä aurinkosuojajuttu. On silmälasit ja ne on ns. tummuvat, mutta silti kovassa aurinkopaisteessa ajo ottaa vanhoihin silmiin turhan paljon.

sport05.gif

Itellä on KBC:n VR2 ja koko viime kesä meni peilivisiirillä eikä mitään ongelmaa pimeälläkään
smile_org.gif
. Edellinen kypärä oli Arain Condor, ja siinä myös peilivisiiri, eikä tahtonut pimeällä nähdä yhtään mitään.

Päivällä ja aurinkoisella kelillä tumma visiiri on hyvä. Ei tartte säätää arskalasien kanssa. Hämärässä sillä ei kyllä tee mitään.

Onkos muuten visiirin yläosan tummentamiseen mitään fiksua ratkaisua.Muuta kuin sähköteippi yms tarrat.Vasta-aurinkoon ajettaessa olisi ehdoton.
Ja kypärää en vaihda
033102bebe_1_prv.gif
Itse ratkaisin tämän ongalman ostamalla Sunax:in aurinkovisiirin kypärään (kypäränä Shoei XR-1000).

Onkos muuten kukaan kokeillut parantuuko näkyvyys värillisellä pinlock -sisävisiirillä?
Itse kanssa kiinnostuin tuosta edellä mainitusta Sunax-aurinkovisiiristä niin paljon että päätin sellaisen hankkia.

Ongelmaksi vain tuli sen saatavuus Suomessa. Parissakin paikassa sitä näkyi googlettamalla olevan, mutta kun pisti tilauksen ilmoitettiinkin että ei ole hyllyssä eikä tiedä koska tulee...

Onneksi Baehr:illa oli aktiivista porukkaa, joka informoi että heillä on myynnissä Sunaxin Baehrille tekemää vastaavaa aurinkosuojusta.

http://baehr.fi/H001-Z-SB-01.html

Ainoana erona on se että se on halvempi (21 euroa + postitus) ja siinä on pienellä Baehrin logo. Materiaali ja muotoilu on kuulemma täsmälleen sama kuin Sunax-nimellä myytävässä (vaikka se tuossa kuvassa näyttääkin paljon tummemmalta).

Tilasin tuotteen ja asensin sen yllättävänkin näppärästi kypärääni ja ainakin nyt talviaikaan sisätiloissa "kylmätyypittämällä" tuote vaikuttaa toimivalta keksinnöltä. Tummentaa kuin aurinkolasit konsanaan. Mielenkiinnolla odotan että pääsee tositoimissa testaamaan.

Kypäränä Shoei Syncrotec II.

Back