• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu Triumph Street Triple Helsingistä (Lauttasaari)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vallassa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
J@ck sanoi:
Ja autoissa sitten eri tavalla? Tuota jokunen vuosi sitten kyselin ja vakuutusyhtiön edustajan mukaan minun 2008 valmistettu (mahdollisesti jopa 07), mutta 2010 rekisteröity Civicci vastasi arvoltaan 2010 mallia. Kyn vaihdoin auton, niin 2010:ä vastaavan hinnan siitä sain ja myöhemmin liikkeen myynti-ilmoitusta katsoessani valmistusvuodesta ei ollut mitään mainintaa..
Vesikulkineiden puolella sama juttu, eli vakuutusyhtiön mukaan 2010 rekisteröity jetti on 2010 arvoinen, vaikka se olisi valmistettu 2007.
Onko yhtiöillä eri käytäntöjä, vai pärstäkertoimeenko arvon määritys perustuu?

Tämä todellinen valmistusvuosi onkin taas uusi juttu. Mites sitten pyörä, jonka todellinen valmistusvuosi on 2011, mutta vuosimalli on kuitenkin 2012. Astetta mielenkiintoisemmaksi asia muodostuu, kun ajatellaan että tällainen pyörä voidaan rekisteröidä 2011, 2012, ehkä vasta 2013 ja myöhemminkin..

Varmaankin näin jos tiedustelit vain arvoa eikä kyseessä ollut vahinkotapahtuma. Puheet saattavat muuttua kun ryhdytään puhumaan korvauksista.

Eroja on ja joskus pärstäkerroin eli neuvottelutaito vaikuttaa asian menestymiseen. Muun muassa tiedän tapauksen jossa auto ,Citroen Xsara vm.2001, Valmistusvuosi 11/2000, mallivuosi 2001 ja käyttöönotto 9/2002. Korvauksen perusteena, tässä tapauksessa, oli mallivuosi koska korimalli vaihtui syksyllä 2000. Jos kyseessä olisi ollut vanhakorinen vuonna 2000 valmistettu auto ja käyttöönotto samoin kuin esimerkissä olisi korvausperuste ollut vuosi 2000. Sekavuutta on ja hyvä neuvottelutaito sekä kuinka asiansa pystyy perustelemaan vaikuttaa paljon.

Viimeksi muokattu:
J@ck sanoi:
Tämä todellinen valmistusvuosi onkin mielenkiintoinen juttu. Mites sitten pyörä, jonka todellinen valmistusvuosi on esim. 2011, mutta vuosimalli on kuitenkin 2012. Astetta mielenkiintoisemmaksi asia muodostuu, kun ajatellaan että tällainen pyörä voidaan rekisteröidä 2011, 2012, ehkä vasta 2013 ja myöhemminkin..

Tämä taas lienee niitä ikuisuuskysymyksiä. Myyjä ilmoittaa tuoreemman vuosiluvun, ostaja nillottaa ylivuotisuudesta:grin: Kaikkia tyydyttävää ratkaisua tuskin on.

Pieni päivitys, hetken nettimoton selailun jälkeen, ja varmistettuani että toi runko todellakin oli -04 eikä -03 tuli soitettua takasin tolle vakuutustarkastajalle.

Pulattiin nettimoton myytyjä läpi, josta löyty aika hyvin vastaava, jonka perusteella saatiin sitte korvaushinnaksi 7000e, jolla tehtiin kaupat. Maalaukselle jne, ei saanut lisähintaa, päinvastoin. Mopon arvo katsottii olevan alempi kun täysin orkkiksen (huoltoliike arvioi pyörän hinnaksi 5000e), go figure :blink:

Tuota vanhan korjaustakin mietin, ja mietin pitkään, mutta pari asiaa mitkä sai va-an kallistumaan lunastukselle oli osien saatavuus. Troijan-horsesta ei ollut kaikkia katteita saatavilla, ja osa saatavilla olevistakin olisi mennyt lasikuituisina.

Tuo kilikolin puhdistus, sitä kilikolimaalia kun oli jokapuolella, olisi niitä hinkatessa saanut puolikesää kulumaan, ja silti sitä olisi vielä löytynyt jostain koneen välistä.

Aika, tää suomen ajokausi ei muutenkaan ole mikään mailman pisin, jota ei mielellään entistäkään lyhennä pitämällä pyörää pajalla.

Ja viimeisenä vakuutustarkastajan sanat, liittyen että he eivät sitä korjaa. Jos korjauksen jälkeen pyörästä ilmenee jotain, tullaan heti linjoja pitkin vakuutusyhtiöön että hei tässä on tää ja tää... Joka pisti miettimään että nii i, mistä mä tiedän mitä sikaa silla mopolla on ajettu? Mun tuurilla varmaan kun mopon sais ajoon, pääsen ekan kerran mutterille niin ampuu takapytyn männän perseeseen tai jotain vastaavaa. :/

No mutta, siihen päättyi yhteinen taival. Vähän vituttaa, juuri kun oli saanut pyörän "valmiiksi", kävi näin. Nyt on sitte enää jäljellä se nettimoton selailu, ja etsiä uusi pyörä joka kiikuttaa taas ensitalvena maalarille... Noi bulun vakiovärit kun ei itelle oikeen ikinä oo iskeny. Muuten on kyllä ehkä mailman mahtavin pyörä :rakastunut:

Carl0s sanoi:
Pulattiin nettimoton myytyjä läpi, josta löyty aika hyvin vastaava, jonka perusteella saatiin sitte korvaushinnaksi 7000e, jolla tehtiin kaupat. Maalaukselle jne, ei saanut lisähintaa, päinvastoin. Mopon arvo katsottii olevan alempi kun täysin orkkiksen (huoltoliike arvioi pyörän hinnaksi 5000e), go figure :blink:

Näin se vaan menee, sekä liikkeen että ostajan näkökulmasta. Rakenneltu on aina tekijän näkemys siitä, millainen laite pitäisi olla, ja jotta tällaisen saa myytyä, pitää löytää samanhenkinen ostaja.
Itse katson noi modaukset aina sillä silmällä, että mitä niiden palauttaminen orkkikseksi maksaa, ja hinta sen mukaan, ainakin jos orkkisosia ei saa mukaan.

No, hyvä että pääsit kuitenkin yhtiön kanssa "kohtuulliseen" sopimukseen.

Vakuutustarkastajien homma on hoitaa korvaus mahdollisimman edullisesti yhtiön puolesta, joten koskaan ei kannata hyväksyä ensimmäistä, eikä välttämättä toista tarjousta:)
Usein ensimmäiset tarjoukset perustuu kokeiluun, jos vaikka tyhmä vakuutuksen ottaja hyväksyisi sen.

Itse olen joka kerta vahinko tapauksissa joutunut "tappelemaan" korvaus summasta. Onneksi olen perehtynyt vakuutuksiin työn- ja opiskelun kautta.
Viimeksi tapahtuneen vesivahingon lopullinen käteen maksettu korvaus oli 2,5 kertainen siihen verrattuna, jonka tarkastaja ensiksi esitti minulle, joten "neuvottelu" kannattaa:thumbup:

Mun Trumppa löytyi eilen iltapäivällä Pohjois-Haagasta, Adolf Lindforsin tieltä.
Oli saanut ylleen mustaa ja hopeaa, kaikki lukot hajotettu, oikea kylki vähän naarmuilla ja peili puuttu, seat cover kadonnu, etuvanteessa jälkeä... Eikä pyörä yrityksistä huolimatta antanut elonmerkkejä.

:no:

modattu.jpg

Vallassa sanoi:
Mun Trumppa löytyi eilen iltapäivällä Pohjois-Haagasta, Adolf Lindforsin tieltä.
Oli saanut ylleen mustaa ja hopeaa, kaikki lukot hajotettu, oikea kylki vähän naarmuilla ja peili puuttu, seat cover kadonnu, etuvanteessa jälkeä... Eikä pyörä yrityksistä huolimatta antanut elonmerkkejä.

katso liitettä 2723

Ai saatana että että tekee pahaa kattoa tuota kuvaa... Nätti pyörä tuhottuna.... :hanuria:....

Vallassa sanoi:

katso liitettä 2723

Juuri eilen katsellessani Poliisit-sarjaa tuli mieleeni, että taitaa kuitenkin aika usein lähteä nistien matkaan nämä mopottimet. Eilisessä uusinnassa oli jonkun onnettoman vihreä 600 kawasaki Vantaalaisen lähiönarkin hupikäytössä, joka siinä jaksossa kiinni jäi. Onneksi. Tosin siinäkin tapauksessa kaveri on hetken aikaa posessa, jonka jälkeen sama meno jatkuu. Näkyy siis alueen autovarkaustilastoissa isona laskuna, kun tämä kyseinen kaveri on häkissä.

Tuuripeliä tuntuu siis olevan. Tässä ei niin kaukana Pohjois-Haagasta asuvana ihmiset säilyttelee hienojakin prätkiään kadulla ja kyllä ne ainakin toista kesää näköjään ovat rauhassa saaneet olla, kun vieläkin tuossa ovat. Ei pressuja, ei mitään. Itseltä kun yksi LC4 kotari on hävinnyt, niin sen jälkeen on prätkät tallissa yönsä viettäneet.

Carl0s sanoi:
Mutta, mitenkäs toi nyt menee kun mopo on "rungoltaan" -03 mutta ensirekisteröity -05 ? Nyt kaveri katteli kaikki arvot ton -03 mukaan mikä ainakin omaan korvaan vähän särähtää.
Luulisi, että -03 ja -05 vakuutushinnat olisivat eri. Tyhmäähän se olisi, jos olisit maksanut -05 hintaa ja korvaus tulisi -03 mukaan...

zERopowa sanoi:
Luulisi, että -03 ja -05 vakuutushinnat olisivat eri. Tyhmäähän se olisi, jos olisit maksanut -05 hintaa ja korvaus tulisi -03 mukaan...

Tyhmää on maksaa pari vuotta vanhasta lähes uuden hinta...

Back