• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu Triumph Street Triple Helsingistä (Lauttasaari)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vallassa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä en tiiä. Rikosilmotuksen tein heti maanantaina netissä, samoin ku ilmoituksen poliisiasemalle. Molempiin laitoin maininnan että paikalla kameravalvonta, eli luulis että noi poliisit käy sitte purkamassa noi nauhat.

Toisaalta, kummastakaan lafkasta ei oo kuulunu yhtään mitään. Olis voinu luulla että soittaisivat tms. ja kysyisivät lisätietoja.

Carl0s sanoi:
Mä en tiiä. Rikosilmotuksen tein heti maanantaina netissä, samoin ku ilmoituksen poliisiasemalle. Molempiin laitoin maininnan että paikalla kameravalvonta, eli luulis että noi poliisit käy sitte purkamassa noi nauhat.

Toisaalta, kummastakaan lafkasta ei oo kuulunu yhtään mitään. Olis voinu luulla että soittaisivat tms. ja kysyisivät lisätietoja.

Pystytkö olemaan asiassa itse aloitteellinen? En luottais poliisin motivaatioon ja resursseihin kuvamateriaalin läpikäynnin osalta.

Voin olla väärässäkin.

sky sanoi:
En sinänsä ymmärrä mitä hyötyä on levyjarrulukosta jos ajetaan paku viereen ja nostetaan kolmeen pekkaan kyytiin... Ja ketjulukosta on yhtä vähän iloa jos se ketju ei ole missään kiinni:)

Sitten jos mopo on tarkoitus viedä ajamalla, niin juttu on toinen. Tosin meitsillä on ajonesto, joten se ei luultavasti ajamalla lähde...

Jos kuvittelee tilannetta… Niin jarrulevylukolliseen pyörään ehkä tarvitaan kuitenkin se yks äijä enemmän? Pyörän keikkaaminen kestää jokatapauksessa hiukan kauemmin, mikä on aina tarpeeton "riski" (varsinkin jos hälytinkin vielä ulisee). Ja lopuksi, miks vaivautua kun hesakin on täynnä ota-vaan-mukaan -pyöriä ja kun se pakettiauton tilakin on rajallinen, ja siitä jarrulevystäkin pitää jossain vaiheessa "tilaajan" päästä eroon.

Carl0s sanoi:

Viime kesänä paremman puolisko trumppa yritettiin pölliä kerrostalon sisäpihalta. Naapuri kuvasi tekijän ja myös porttikongissa/pihalla on kameravalvonta. Kun poliisilta tiedusteltiin, että mihin nuo valokuvat/videon saisi lähettää, oli vastaus, etteivät he niitä tarvitse. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa näissä pikkurikoksissa nuo valokuvat/videot, koska poliisilla ei ole resursseja muuhun kuin tutkan heilutteluun tien varressa.

shyhander sanoi:
Jos kuvittelee tilannetta… Niin jarrulevylukolliseen pyörään ehkä tarvitaan kuitenkin se yks äijä enemmän? Pyörän keikkaaminen kestää jokatapauksessa hiukan kauemmin, mikä on aina tarpeeton "riski" (varsinkin jos hälytinkin vielä ulisee). Ja lopuksi, miks vaivautua kun hesakin on täynnä ota-vaan-mukaan -pyöriä ja kun se pakettiauton tilakin on rajallinen, ja siitä jarrulevystäkin pitää jossain vaiheessa "tilaajan" päästä eroon.
Tätä kyllä funtsasin, ja toimiva hälyttävä levyjarrulukko takuulla panee rosmon funtsaamaan ja viimeistään jos hälytin rääkäsee, niin luopumaan hommasta paskat housuissa.
Ruottissahan nuo lienee pakolliset, jos meinaa varkausvakuutuksesta jotain saada, ja paljon näkee, että ovat esim mustekalalla vetäneet lukon niin, ettei satunnaisesti pienestä liikahduksesta hälyttele.

Jos itse joutusin pitämään mopoa kerrostalon pihalla, niin takuu varmasti olisi hälyttävä lukko, jonkinlainen.
Pahoittelut kaikille rosmojen armoille joutuneille, nimim. kokemusta on.

Uutena motoristina tuli hankittua jarrulevylukko ja mietin vain, että onko se riittävä hidaste varkaille. Toisaalta jos pyörä oikeasti nostetaan kyytiin, niin silloin ei paljon lukot lohduta.

Itse pidän aina hälyttävää levyjarrulukkoa. Tuskin tuo mitään auttaa jos joku todella pyörän haluaa viedä. No joutuupahan sitten ainakin sen vaivan näkemään, että rikkoo jarrulevyn tai lukon samalla kun kuuntelee hälyttimen vingutusta.

Carl0s sanoi:

Mitenkään halua olla ilonpilaaja mutta ei poliisi tälle mitään tee, ei tee vaikka selvittäisit tekijän itse ja antaisit
tiedot poliisille. Soita piruuttas joka päivä laitokselle ja kysy missä mennään, voi alkaa konstia vituttaa moinen häiriköinti :D
rikosilmoitus = pakollinen kirjaus mappi ö:hön, eiku ainiin, kansalainen saa kirjata sen ihan itse mappi ö:hön.

valuvika sanoi:
rikosilmoitus = pakollinen kirjaus mappi ö:hön, eiku ainiin, kansalainen saa kirjata sen ihan itse mappi ö:hön.
Kun kohalle on sattunut, niin sanovat konstat, että rikosilmon tekeminen jouduttaa korvausten saamista ja asian käsittelyä vakuutuslaitosten kanssa. Eli vakuutuslaitokset tykkäävät kun rikosilmo tehdään.

Nitrous sanoi:
Viime kesänä paremman puolisko trumppa yritettiin pölliä kerrostalon sisäpihalta. Naapuri kuvasi tekijän ja myös porttikongissa/pihalla on kameravalvonta. Kun poliisilta tiedusteltiin, että mihin nuo valokuvat/videon saisi lähettää, oli vastaus, etteivät he niitä tarvitse. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa näissä pikkurikoksissa nuo valokuvat/videot, koska poliisilla ei ole resursseja muuhun kuin tutkan heilutteluun tien varressa.

Tässähän on se ero, että rikollisten jahtaamisesta ei valtio saa rahaa. Tutkaamalla rehellisiä kansalaisia, jotka erehtyvät usein vahingossakin ajamaan ylinopeutta hetkellisesti, saadaan kerrytettyä valtion kirstuun sievoiset kasat kultakolikoita, jotka voi luovuttaa muun rahapaketin ohella vaikkapa Kreikalle uusien panssarivaunujen hankintaa tukien.

Nitrous sanoi:

Resurssejahan kyllä riittää jahtaamaan mopopoikien kilvenkulmia vaikka viidellä partiolla. Se lienee hauskempaa. Ja ansiolistalle voi merkitä runsaasti rangaistusvaatimuksia. Aina niistä jotain vikaa keksii.

Motoristi1958 sanoi:
Tätä kyllä funtsasin, ja toimiva hälyttävä levyjarrulukko takuulla panee rosmon funtsaamaan ja viimeistään jos hälytin rääkäsee, niin luopumaan hommasta paskat housuissa.
Ruottissahan nuo lienee pakolliset, jos meinaa varkausvakuutuksesta jotain saada, ja paljon näkee, että ovat esim mustekalalla vetäneet lukon niin, ettei satunnaisesti pienestä liikahduksesta hälyttele.

Jos itse joutusin pitämään mopoa kerrostalon pihalla, niin takuu varmasti olisi hälyttävä lukko, jonkinlainen.
Pahoittelut kaikille rosmojen armoille joutuneille, nimim. kokemusta on.
No ei tasan pasko ammattimies housuunsa jonkun kälysen hälylukon takia. Ei kauan turpa tuhise kun ampuu pulttipyssyllä etusen irti ja jättää sen siihen parkkiruutuun huutamaan. Takajarrulevyyn jos sen saa kiinni niin voi vähän hidastaan toimitusta.

Joyridea etsivät piripäät ja vastaavat pysynee loitompana hälylukolla.

compinho sanoi:
No ei tasan pasko ammattimies housuunsa jonkun kälysen hälylukon takia. Ei kauan turpa tuhise kun ampuu pulttipyssyllä etusen irti ja jättää sen siihen parkkiruutuun huutamaan. Takajarrulevyyn jos sen saa kiinni niin voi vähän hidastaan toimitusta.

Joyridea etsivät piripäät ja vastaavat pysynee loitompana hälylukolla.

Aika kyseenalaisia noi hälyt muutenkin. Vuosaaressa asuessa vironkilpisten autojen hälyt soivat kyllästymiseen asti, ei paljoa huomiota herättänyt, turhautumista sitä enemmän.

Paras minkä olen nähnyt oli Oulussa, mannemamma käveli kohti ruosteista Mazdaansa, alkoi hälytin huutaa. Pelästyi hälyressukka ilmeisesti, että omistaja tulee ja varastaa:grin:

Hälylukko ei säikytä kuin ehkä piripään. Teipillä pahvinpala tms sireenin päälle ja siitä ei kuulu enään yhtään mitään :D Pekkä teippikin riittää ettei se enään kuulu ainakaan sisälle.

Hälylukon paras ominaisuus on se, että se yleensä alkaa hälyttää ennenkuin kerkeät lähteä mopolla liikkeelle ja rikkoa sillä etulokarisi:grin:

Olettaisin että homma on sen verta ammattimaista, että etsitään sopiva pyörä ja katotaan mitä varusteita tms tarvitaan sen viemiseen ja viedään joku yö:)

Ihan oletuksena veikkaisin, että sellaiset pyörät jotka ovat yleensä aina pihalla seisoessaan peitteen alla katoavat pienemmällä todennäköisyydellä. Syystä että kun rosmot ajelevat ja etsivät sopiva kohteita, niin he eivät pysähtele ja kurkistele peitteiden alle, koska siihen kuluis liikaa aikaa:)

Zip sanoi:
Tässähän on se ero, että rikollisten jahtaamisesta ei valtio saa rahaa. Tutkaamalla rehellisiä kansalaisia, jotka erehtyvät usein vahingossakin ajamaan ylinopeutta hetkellisesti, saadaan kerrytettyä valtion kirstuun sievoiset kasat kultakolikoita, jotka voi luovuttaa muun rahapaketin ohella vaikkapa Kreikalle uusien panssarivaunujen hankintaa tukien.

Tolla lokiikalla ei piripäitä ja tms ei kannata jahdata, koska he eivät ikinä maksa yhtään mitään. Jahtaamisesta seuraa pahimmillaan poliisille kalustotappioo ja piripään vakava loukkaantuminen, joka voi maksaa yhteiskunnalle esim 1M€ :D

sky sanoi:
Tolla lokiikalla ei piripäitä ja tms ei kannata jahdata, koska he eivät ikinä maksa yhtään mitään. Jahtaamisesta seuraa pahimmillaan poliisille kalustotappioo ja piripään vakava loukkaantuminen, joka voi maksaa yhteiskunnalle esim 1M€ :D

Nojoo otinkin kantaa lähinnä tapaukseen liittyvien varkaiden osalta :)

sky sanoi:
Hälylukko ei säikytä kuin ehkä piripään. Teipillä pahvinpala tms sireenin päälle ja siitä ei kuulu enään yhtään mitään :D Pekkä teippikin riittää ettei se enään kuulu ainakaan sisälle.

Mitenkäs sen teipin sitten saa siihen sireenin päälle? Sireenihän on piilotettu esim satulan alle. Ja miten niin ei kuulu, ei siinä kajotuksessa mikään teippi auta mitään. Piripäihin häly mun psykolokisen vaiston mukaan tehoaa hyvin, arvopyörä lähtee joka tapauskessa, mutta jos itse olisin rikollinen, niin en näkisi täsmähakuja (jo myyty uudelle omistajalle muilla mailla tms) lukuunottamatta mitään syytä keikata hälyttävää pyörää. Täysin tarpeeton riski, koska aina löytyy hiljaisia uusia ja siistejä myyntilkelpoisia pyöriä jotka voi nostaa pakuun, hälyyttävä pyörä huutaa siellä pakiussakin kunnes se työkaluin puretaan ja… Ihan liikaa hässäkkää. Ammattimainen keikkaaminen on kuitenkin "sissitoimintaa" missä turhan melun tuottaminen vähentää toiminnan tehokkuutta. Ulisevä pyörä saattaa myös nykyään tarkoittaa jäljityslaitteita yms. Mutta tietty voi olla että keskimääräinen moponhakija ei ole kaikista välkyin sälli ja naama pokkana vetää ulisevan pakun kanssa Tallinnan laivaan… :dunno:

shyhander sanoi:
Mitenkäs sen teipin sitten saa siihen sireenin päälle? Sireenihän on piilotettu esim satulan alle. Ja miten niin ei kuulu, ei siinä kajotuksessa mikään teippi auta mitään. Piripäihin häly mun psykolokisen vaiston mukaan tehoaa hyvin, arvopyörä lähtee joka tapauskessa, mutta jos itse olisin rikollinen, niin en näkisi täsmähakuja (jo myyty uudelle omistajalle muilla mailla tms) lukuunottamatta mitään syytä keikata hälyttävää pyörää. Täysin tarpeeton riski, koska aina löytyy hiljaisia uusia ja siistejä myyntilkelpoisia pyöriä jotka voi nostaa pakuun, hälyyttävä pyörä huutaa siellä pakiussakin kunnes se työkaluin puretaan ja… Ihan liikaa hässäkkää. Ammattimainen keikkaaminen on kuitenkin "sissitoimintaa" missä turhan melun tuottaminen vähentää toiminnan tehokkuutta. Ulisevä pyörä saattaa myös nykyään tarkoittaa jäljityslaitteita yms. Mutta tietty voi olla että keskimääräinen moponhakija ei ole kaikista välkyin sälli ja naama pokkana vetää ulisevan pakun kanssa Tallinnan laivaan… :dunno:

Tarkoitin niitä kuuluisia hälyttäviä levyjarrulukkoja:) En pyörän hälytysjärjestelmiä, niiden vaimennus on jo huomattavasti hankalampaa.

Lainaan topicia sen verran, että suositelkaas nyt sitten hyviä lukkoja/hälyttimiä kun itsellä ei sellaista vielä ole ja pyörä on Helsingissä kadunlaidassa parkissa.

Osanotto myös ketjun aloittajalle.

shyhander sanoi:
Tässä nyt taidettiin puhua hälyttävistä jarrulevylukoista eikä kiinteistä varashälyistä. Mut ei siihen mun abukseenkaan kyllä mikään teippipatentti auta, siellä se summeri on metallikopan alla piilossa ja huutaa 120dB, saa siihen ihan kohtuudella pyörittää teippiä ympärille että hiljenee...

Back