• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu Hayabusa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja prode
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Samoilla linjoilla KingBusa :n kanssa, ( niiku aina
tounge.gif
) sen takii Busa säilytys omassa pihasa makuuhuoneen ikkunan vieresä ja talvet kodinhoitohuoneessa . Luulen, että noita kalliimpii mopoja viedään pakuun nostamalla, tyyliin Puola, Viro, Venäjä jne. Ei paljo hälyt auta, vaikka kui vinkus Hiacen perässä .
mad.gif

Ruotsissa Malmöss :ssä ollessanikin saan pitää pyörää kerrostalon pihassa, ja mun huoneen ikkunasta etäisyys mopoon n. 10 metrii, ja pakulla ei ees pihaan pääse, eli betonitolpat tiellä . Espanjassa taas kämpillä iso varasto, misä mahtuu oleen kolmekin pyörää, kun hyvin sulloo . Toivotaan, että jääpi kii,
kaboom.gif
vakuutus tietty korvaa pyörän ? Vai...................

Kyl se tavan random varasta estää jo levyjarrulukkokin.
Sillo ei kyl ilman mitään isompia välineitä pääse työntelemään sitä ees pois näkyvistä.

Ammattilaiset on sit erikseen, mut mitä täältä ny lueskellu, ni muutamas tapaukses ainakin ollu joku piripää asialla.

Kyl se tavan random varasta estää jo levyjarrulukkokin.
Sillo ei kyl ilman mitään isompia välineitä pääse työntelemään sitä ees pois näkyvistä.

Ammattilaiset on sit erikseen, mut mitä täältä ny lueskellu, ni muutamas tapaukses ainakin ollu joku piripää asialla.
Toikin kyllä tosi.
smile_org.gif
Itellä kiinni yleensä 2kpl 1 etu ja 1 takalevyyn, jos ei täysin estä, ni ainakin vaikeuttaa pirusti .
biggrin.gif

Siis reisuissa, mutta muuten on toi uuden pyörän vaihtoturva, vaimikäsenyoli, kuitennii saapi uuden jos varastetaan, tai kipataan vähänkin reilummin .
wink.gif

Ei sitten vedetä herneitä nenään. mutta omistajalta oli vähän tyhmää ja vastuutonta jättää pyörä pelkän ohjauslukon varaan. Kyllä pitäisi aina olla vähintään vaijerilukko tai kaarilukko ohjauslukon lisäksi.

- jep...ei kannata antaa niille varkaille tilaisuutta!
Ja miks lisätä näitä jo "hirmusuuria" vakuutusmaksuja moisella
mad.gif

Ei millään pahalla, mut mun mopois ollu ikinä kaskoa (eikä tuu), siks oman mopon varastaminen alkais tuntuu jo sen verta pahalta, jotta hyvillä mielin listis sen varkaan- valitettavasti tuskin saan sitä kiinni, enkä aijo sitä "tappomeininkiä" harrastaa!

Joten kaikille järki päähän ja ne mopot sen verran hyviin "lukkoihin", jottei varkaalle ole liian helppoa!
Ilman että se vaijeri / kaarilukko on jossain tolpassa kiinni, niin aivan sama mitä härpäkettä siinä on kiinni jos autoon on pyörä häviämässä. Hälyjä en siis laske tähän mukaan, vaikkakaan nekään eivät auta jos muutama kaveri heivaamassa pärrän pakuun, kun tuntuu nousevan sinne ja vauhdilla! Soppelit voimapihdit ja vaijeri sanoi soronoo. Paremmat kaarilukot hidastaisi kyllä perus nistiä, mutta ne ei noita pakuun olekaan nostelemassa, joten just tuommoinen ajonestollinen jäis nistiltäkin hyödyntämättä.

Ajeletkos sitten pelkällä liikennevakuutuksella? Jos sulla on edes osakasko (eli perinteinen hirvi,palo,varkaus) niin samalla tavalla haet korvauksia pöllitylle kuin täyskaskon omaavakin.

Kaksisuuntaiset hälyttimet ovat oikeastaan ainoa hyvä keino siihen, että kerkeät paikalle (ottamaan puukosta paskalla tuurilla) kun joku itäblokin konkkaronkka on nostamassa sun pyörää autoon esim. rivarin parkkipaikalla.

Tuonpa takia niistä vakuutuksista maksetaan osittain tähtitieteellisiä summia. Ihan jos sattuu vähän huonompi tuuri kohdalle, kuten ketjun aloittaneelle.

Tuskin kukaan haluaa pyöräänsä varastettavan, oli sitten minkälaiset vakuutukset hyvänsä (nyt en siis petoksista puhu). Joten mun mielestä tällaiset ei kuulu näihin ketjuihin, jossa kaveri jonka pyörä on varastettu pyytää esim. silminnäkijähavaintoja.

- P

Edit: pointti se että aloittajan pyörä on varastettu ja vitutus voi olla muutenkin kohtuu kova, joten "järki päähän" eikä ruveta jeesustelemaan siitä kuinka hän nyt nostaa meidän kaikkien vakuutusmaksuja. Sitähän tuo sun kommenttis periaatteessa tarkoitti? Vaikkakin hyviä pointteja kirjoitit ja varmasti monella ajattelemisen aihetta oman rakkaan suojaamisessa noilta kuspäiltä.. eli ei herneitä nenuun.
-Eka lause oli edellisen kirjottaja- ei MUN

-Kuin monessa näistä ko. varastetuista mopoista on ollu EDES sitä vaijerilukkoa? Mun tietääkseni ei yhessäkään, kun luin noita "wanted"-ilmotuksia!

-Ajan pelkällä liikennevakuutuksella- SO WHAT? Edellinen mopo makso 16 tuhatta ekuu, nykyinen vajaat 4 tonnia ja kummassakin pelkkä liik.vak. (Niinkun kaikissa edellisissäkin)
Ei se ainakaan Sulta oo pois jos mopo viedään tai liipasen sen mettään!

Ja joo, ei kuulu tämä asia näihin ketjuihin...Ja kyllä varmaan v**tuttaa alottajaa- sitä tuskin kannattaa edes epäillä!
Käytttäisitkö noita "Quote" (eli lainaus) tageja, niin huomattavasti helpompaa erottaa, mitä tekstiä olet lainannut ja ei tule niin helposti tällaisia väärinkäsityksiä. Tai sitten ihan vain painalla tuota "lainaa" nappulaa.. sitäkin lainausta voi editoida, niin ei tarvitse koko viestiä lainata.

Kuten jo muutaman muunkin mainitsemana tässäkin ketjussa. Se vaijerilukko ei estä yhtään mitään jos se pyörä halutaan varastaa. Heitetään nyt vaikka näin:

jos tuommoinen busa ollaan varastamassa (eli ajonesto löytyy) niin pakuun se häviää siinä vaiheessa eli ei ole mikään perusnisti asialla. Siinä kun pakuun sitä ovat viemässä niin on pojilla saletissa myös voimapihdit mukana eli eipä auta ei.

Johonkin vanhempaan pärrään voisi auttaakin / hidastaa kun noita voi pentti peruseinarikin viedä, kun ei ole ajonestoa ollenkaan.

Oonko mä muuten sanonut että se multa olis jotenkin pois jos sinä ajelet pelkällä liikennevakuutuksella? Eikä mulla kiinnosta minkä verran sun mopot on maksanut ja miten ne oot vakuuttanut. Sullahan se tuntu kiinnostavan, kun vakuutusmaksut nousee, kun vakuutellaan ja sitten pyöriä ei suojata tarpeeksi ja niitä varastetaan. Ei ole multa pois (enkä näin ole väittänytkään) jos sun mopos varastetaan tai ajat mettään.

Mun POINTTI siis oli enemmän, että turha jeesustelu näistä ketjuista pois ja kukin ajakoon millä hemmetin vakuutuksilla haluaa.

- P

...Se vaijerilukko ei estä yhtään mitään jos se pyörä halutaan varastaa. Heitetään nyt vaikka näin:

jos tuommoinen busa ollaan varastamassa (eli ajonesto löytyy) niin pakuun se häviää siinä vaiheessa eli ei ole mikään perusnisti asialla. Siinä kun pakuun sitä ovat viemässä niin on pojilla saletissa myös voimapihdit mukana eli eipä auta ei.

Johonkin vanhempaan pärrään voisi auttaakin / hidastaa kun noita voi pentti peruseinarikin viedä, kun ei ole ajonestoa ollenkaan.
Vaijerilukitus...

...Se vaijerilukko ei estä yhtään mitään jos se pyörä halutaan varastaa. Heitetään nyt vaikka näin:

Vaijerilukitus...
Nuo on kunnon ketjuja eikä mitään vaijeria. Puhumma varmaan eri asiasta nyt. Näyttäs nuokin napsuvan aika kivasti poikki.

Vaijerilla ja ketjulla kun on hieman eroa. Vaijeri katkeaa että napsis vaan, noita kunnon ketjulla toteutettuja (mikä mistäkin materiaalista) löytyy kyllä ja melkoisia löytyykin. Melkoiset vermeet saa olla, että poikki saa, mutta näyttää nuokin napsahtavan ja hyvin nopsaan. Hyvä linkki
smile_org.gif

- P

Edit: offtopic periaatteessa kun tässä ketjussa kuski kaipailee pyöräänsä eikä paskanjauhantaa, joten mä lopetan omalta osaltani tähän.

Back