En nyt voi taas olla härkkimättä tätä aihetta...
Helvetin ikävää että taas on mopo kadonnut, mutta
...
Enpä usko että on ajamalla viety, ainakaan huviajelutarkoituksessa. Tankolukon särkeminen vaatii kuitenkin voimaa ja varashälyttimen ajonesto vaatii pyörän purkamista ainakin jonkinverran ja oikeiden johtojen löytämistä. ...
Ensimmäinen kohta on väärin, katso vaikka
tämä video. Noin helposti se käy.
Toista videota en nyt voi linkittää koska se näköjään vaatii kirjautumisen kyseiselle sivustolle. (jos sinulla on tunnukset Youtubeen niin kirjaudu sisään ja etsi sanoilla "how to steal a motorcycle, varmaan ensimmäinen osuma, videon kesto 3,55min...) Jokatapauksessa siinä oli uudehko blade, ketju- ja jarrulevylukolla. Henkilö ajovarusteineen tuli paikalle, kaivoi repusta liukuvasaran jolla mursi ensin virtalukon. Sueraavaksi repusta (joka ei ollut järin iso) tuli esiin polttoleikkuri, jolla varas katkaisi molemmat lukot. Yhteensä (henkilön paikalle saapumisesta varastetulla moottoripyörällä poisajamiseen) meni alle 4 minuuttia. Okei, ei ollut kovinkaan huomaamatonta toimintaa, mutta neljä minuuttia on oikeasti aika lyhyt aika. Kukaan ei välttämättä ihmettele kaveria kypärän kanssa härkkimässä virtalukkoa. Epäilykset varmasti herää siinä vaiheessa kun polttoleikkuri otetaan esiin, mutta tehollista aikaa on jäljellä n. 2 minuuttia. Pelkästään poliisin hälyttämiseen menee helposti sama aika, ja poliisin paikalle tulemiseen moninkertaisesti. Ja kuinka moni lähtee itse sanomaan polttoleikkurin/liukuvasaran/voimapihtien/putken pätkän kanssa heiluvalle tyypille yhtään mitään? Kyllä mulla ainakin itsesuojeluvaisto sanoo aika pahasti vastaan...
Noi ammattilaiset varmasti osaavat jipon tai kaksi, ja jos joku tulee ulkomailta keikkaamaan mopoa, niin tuskin se mikään harrastelija on. GPS jammereita on markkinoilla useita, ja ne ovat halpoja. Pakettiautoon saa tummennetut ikkunat eikä niitä järjestelmällisesti tarkasteta rajaa ylittäessä, jei!
Näin nopeasti menee mopo pienemmänkin auton kyytiin keskellä päivää...
Kyllä se vaan valitettavasti on niin että jos joku haluaa sen mopon viedä, niin keinot sen estämiseksi on aika vähissä. Autotalleistakin niitä viedään. Perseestä koko touhu.
Tosin, noita rytkösiä kun tuntuu häviävän, niin minä voisin kyllä viettää muutaman väijyillan espoossa yön pimeinä tunteina, jos joku antaa moponsa syötiksi. Tosin ottaisin kyllä muutaman kaverin mukaan... Jos vaikka menis sitten kantapään kautta perille... En nyt tarkoita että ketään lähtisin pätkimään, mutta rysän päältä kiinni ja poliisille. Ja vaikkei mitään väijyttämisiä olisikaan, mutta jos vaikka medialle vihjaisi että "motoristit saaneet tarpeekseen ja väijyttävät itse moottoripyörävarkaita" yms. ja että ollaan sankoin joukoin liikkeellä ja turhautuneita poliisin toimintaan, niin luulisi mediaa kiinnostavan -> isot lööpit lehtiin ja varmasti laittaisi varkaatkin miettimään että "oliskohan tuo nyt sittenkin syöttimopo" ja "kuinkahan pahasti ne nyt on v*****ntuneet"... Saattaisi jopa tehota... ...briteissähän ne tuollaista tekikin...