Joo, en mä sellaista viitti tehdä kun sitten ei saa vakuutuksista mitään korvauksiaKas kun et vielä kerro moposi sijaintia ja avainten paikkaa....viesti poistettu käyttäjän toimesta...
Teet tämän turhan helpoksi rosvoille kun laitat vielä linkinkin.
Oisko sulla vielä käyttöohjeita ja kokemuksiakin jakaa.
Vaikkakin netti on näitä pullollaan, niin jotain vaivaa pitäisi varkaiden nähdä.
Mut joo, jos se nyt sua noin kovin risoo niin poistin aivan omakohtaisesti tuon edellisen viestini, jotteivät tyhmät, nettiä käyttämättömät varkaat, jotka tosin ohittaa ajonestot uudemmistakin vekottimista, saa tuollaisia valtiosalaisuuksia tietoonsa.
Oikeesti, maailma on ikävä paikka, niin se vaan on. Se, että suomalainen tavan motoristi ei tiedä että on olemassa kaiken maailman laitteita, jotka helpottaa varkaiden työtä, ei poista sitä etteivätkö ne varkaat tietäisi niistä laitteista. Niitä on ollut jo -90 luvulla itsetehtyinä.
Tavan pirinistivaras toimii hetken mielijohteesta ja ottaa luvatta moottoriajoneuvon käyttöönsä. Yleensä se on vanhempi vekotin ilman lukkoja, tai heikoilla sellaisilla, minkä saa helposti käyntiin ilman avainta. Jesh, se ei ihan hirveästi varmaan mieti onko GPS paikannuksia vai ei. Mutta kun puhutaan järjestäytyneestä rikollisuudesta, ammattivarkaista ja tilauskeikoista, joissa viedään tietyt yksilöidyt pyörät, tai pyörämallit, niin niillä kavereilla on vehkeetkin viimeisen päälle.
Toisekseen on vain hölmöä tuudittautua valheelliseen turvallisuudentunteeseen, että jos tuo minun vekotin viedään niin nappia painamalla saan sen takaisin. Asia kun vaan välttämättä ei ole näin yksinkertainen, valitettavasti. Sen GPS mokkulan on hankala kuulla satelliitteja katteiden alta, saati sitten pakettiauton sisältä. On tietysti muuhun tekniikkaan perustuvia hakulaitteita, viestimiä tai tehokkaampia paikantimia, mutta ne maksaa ja nekin on suhteellisen helposti kierrettävissä. Itse en epäile hetken vertaa, että jos minun pyörästä tehdään tilaus, etteikö se lähtisi.
Ihan omilla, käytännön jutuillakin, voi vaikuttaa siihen miten voi hankaloittaa sitä mahdollista mopovarkaan toimintaa, esim. ei parkkeeraa joka ilta samaan paikkaan, joka on mahdollisesti jo tiedusteltu. Enkä nyt väitä että paikantimet sun muut on turhia, päin vastoin, muutaman euron sijoituksella voi säästää tuhansia euroja maksaneen mopon, pitkät vakuutusrahojen odottelut ja ajokauden. Mutta näitä kannattaa oikeasti miettiä useammalta kantilta näitä juttuja, ammattimiehet on aina ammattimiehiä, oli se ala mikä tahansa... En tiedä, kumpi on paremi: se, ettei tiedä varkaiden keinoista ja kyvyistä, eikä edes halua ottaa asioista selvää, vaiko se, että tietää miten ne varkaat saattaa sen mopon viedä ja koittaa tehdä asialle jotain?