• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu: '07 ZX-10R (löydetty)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msk383
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli vain mieleen taas näistä rangaistuksista. Länsimainen rangaistusjärjestelmä perustuu siihen, että ihmistä rangaistaan teosta, ei siis siitä kuka hän on. Olipa pyörävaras sitten naapurin huono-onninen oskari 15 v tai ikänsä vankilassa istunut keravan korleone, tulisi teorian mukaan samasta teosta rangaista samalla tavalla molempia. Tekijät eivät saisi olla eri asemassa lain edessä, eikä toinen saisi kärsiä enemmän kuin toinen. Tästä johtuu se, että esim. todella sairaat pedofiilit ja muut runkkarit jäävät vankilaan odottamaan vapautumistaan, kun ne oikeasti pitäisi laittaa hoitoon. Nääs ajattelutapa on sellainen, että rangaistus on rangaistus ja hoito on hoito, eikä niitä saa sekoittaa keskenään.

Länsimainen disney-kukkahattu -linja on johtanut parissa kolmessa sadassa vuodessa siihen, etteivät yksilölliset rangaistukset ole mahdollisia. Niin ikään kaikki häpäisevät rangaistukset ovat jääneet tämän oikeusvaltion kehyksen ulkopuolelle.

No tästä sitten seuraa ongelma, koska kukaan rangaistava ei ole samanlainen. Vankilatuomiolla on täysin eri merkitys naapurin pikku oskarille 15 v kuin keravan karaistuneelle kummisedälle. Oskari kärsii enemmän jo pelkästä esitutkinnasta kuin keravalainen, koska kummisetä on kasvanut täysin eri kulttuurissa kuin pikku oskari. Kummisedän kulttuurissa vankilatuomio on jopa kunnioitettavaa. Nyt sitten voi kysyä ovatko pikku oskarin ja keravan korleonen rangaistukset kärsimyksen osalta lainkaan samat..

En tiedä, mutta väittäisin, että kaikista pahin rangaistus pyörävarkaalle on se, että varkaan arvoa alennetaan omassa piirissään. Nuhteettoman kulttuurin kasvatille vankila on elinikäinen leima otsassa, kun taas jollekin nistille halvaksi huoraksi haukkuminen on pahempaa..

Eli mitä mieltä orggilaiset ovat? Onko yksilölliset rangaistukset mielestäsi oikeutettuja ja onko ehkä ainoa toimiva rangaistusmuoto, eli häpeärangaistus, oikea ratkaisu?? Siitähän tuossa kiinavideossakin oli kyse: ei se kipu vaan se häpeä..

Tossa kympissä on varmaankin tehty sama emämunaus kuin muissakin ajonestolla varustetuissa Kawan ja Hondan malleissa, ajoneston merkkivalo sammuu vilkuttuaan tasan yhden vuorokauden. Sen jälkeen on enää hyvin vähän varoitusta antamassa vinkkiä siitä, että tätä pyörää on ihan turha kähmiä. Sitten justiin nämä haistapaskan aloittelijat menee niitä sorkkimaan, ammattilaistet eivät aikaansa tuhlaisi tai sitten veisivät mopon tykkänään varaosiksi. Jos ledi vilkkuisi vaikka viikon edellisestä ajosta, eli monien kohdalla koko ajokauden, jäisi nämä turhat pyörien rikkomiset pois.
Joskus kans ihmettelin talvisäilytyksessä, että miks mulla ei ajoneston valo vilku. Selvishän se silloin lopulta, että pyörä alkaa säästää virtaa oltuaan hetken ajamatta.

Onneks löyty pyörä, vaikka ei ihan ehjä ollutkaan... Vakuutusyhtiöitten kanssa ei ole kiva alkaa tapella, jos olis kokonaan viety pyörä... Tietysti joittenkin yhtiöitten kanssa onnistuu paremmin ja saa asialliset korvaukset riitelemättä.

Mulla noi mopoliikkeen ukot yrittävät vetää sen lunastukseen. Hyötyvät itse eniten siitä joten ihan ymmärrettävää ja kyllä se mulle passaa kunhan ei tarvitse olla kuukausia ilman mopoa. Ei kyllä tee mieli ottaa takaisin jotain sellaista missä tietää eturungon olevan hitsattu tms.. Ei kiits.. No, aika näyttää mitä tapahtuu ja sitä odotellessa *tsup*.

Todella hyvä, että tosiaan löytyi ja toivottavasti saat pyörän ehjäksi! Omia kokemuksia sen verran, että joskus pv varastettiin ja kyllä vitutti  
mad.gif
MUTTA tässä puhutaan jo tuhansista euroista, joten vähän eri asia. Varkaalle/kateelliselle -->
kaboom.gif

EDIT: Sitä vielä että toivottavasti ei vakuutuskorjaus vaikuta ajotuntumaan!
Lähes kahdestakytä tuhannesta eerosta huom!!!

Tossa kympissä on varmaankin tehty sama emämunaus kuin muissakin ajonestolla varustetuissa Kawan ja Hondan malleissa, ajoneston merkkivalo sammuu vilkuttuaan tasan yhden vuorokauden. Sen jälkeen on enää hyvin vähän varoitusta antamassa vinkkiä siitä, että tätä pyörää on ihan turha kähmiä. Sitten justiin nämä haistapaskan aloittelijat menee niitä sorkkimaan, ammattilaistet eivät aikaansa tuhlaisi tai sitten veisivät mopon tykkänään varaosiksi. Jos ledi vilkkuisi vaikka viikon edellisestä ajosta, eli monien kohdalla koko ajokauden, jäisi nämä turhat pyörien rikkomiset pois.
Joskus kans ihmettelin talvisäilytyksessä, että miks mulla ei ajoneston valo vilku. Selvishän se silloin lopulta, että pyörä alkaa säästää virtaa oltuaan hetken ajamatta.
Eli taas kawa jollain tapaa fiksu
smile_org.gif

Ja tuli tässä mieleen eräs seikka. Mietin tähän asiaan liittyen että eikä levylukko kannattaisi laittaa takarenkaaseen?
1. Jos pyörä nostetaan kokonaisuudessa matkaan sillä ei ole väliä, mutta pakuun esim on vaikea nostaa koko pyörää ellei miehiä ole sit aika pino.
2. Jos lukko on eturenkaassa, keula ilmaan parin miehen voimin ja kytkin pohjassa sen voi tyntää ramppia pitkin sinne pakuun.
3. Jos lukko on takarenkaassa vastaavasti takapään nostaminen ei onnistu niin helposti koska ohjaus on linkussa siinä on lankkua pitkin liikuttaminen aikas paljon vaikeempaa.

Mietin vaan onko kukaan pohtinut tätä asiaa ja mitä multa on jäänyt tajuamatta, ja kyllä pidän lukkoa itsekkin tällä hetkellä eturenkaassa.
Tota mietin kerran vuosaaressa ja laitoin eteen levyjarrulukon ja takalevyyn abloy munalukon joka mahtuu juuri ja juuri levyn reijästä sisään.... On mahdoton viedä 2 mieheen, ehkä kolme jo kantaa.
Mutta normaalisti edessä vaan.
Kannattaa käyttää edessä niin ei ole yksin mitään toivoa työntää pyörää mihinkään, näin sanottiin vakuutusyhtiöstä. Ohjauslukko vielä päälle niin on todella v-mäinen liikuttaa.Tuli kerran kokeiltua siirtää pyörää viereiseen ruutuun...todella hankalaa, revin loppujen lopuksi poikittas suuntasesti  
crazy.gif
Biken ruotsalaisversiossa Helmikuu/2007 testattiin jarrulevylukkoja. Paras oli Abus Detecto 8000, xenan näköinen lukko, jonka murtamiseen kului peräti 58 sekuntia. Useimmat muut aukeni noin 15:ssa sekunnissa.

Itsellä on Xena, jossa on hälytin. En vaan jaksanut kuunnella sen huutoa joka kerta kun avasin sen, joten otin akun pois.

Lukko voi estää amatöörikänniääliötä siirtelemästä pyörää, ammattilaisille se on pieni hidaste.

Lukko voi estää amatöörikänniääliötä siirtelemästä pyörää, ammattilaisille se on pieni hidaste.
Amatöörejä varten mullakin se lukko on. Ammattilaiset vie koko laitteen eikä sitä sen jälkeen enää kyllä tartte paljon etsiä. Mennyttä kalua.

Saatiinko muuten mitään vinkkiä tämän homma tekijästä? Luulisi, että joku ois jotain nähnyt, mikäli näinkin läheltä pyörä on löytynyt.

Piti ihan palata katsomaan milloin postasin tän jotta tiedän kuinka kauan olen odottanut
062802jumpie_prv.gif
. Aika tarkalleen kuukausi on nyt vietetty ilman mopoa ja edelleen kuulemma odotellaan jotain v*tun palikkaa jostain! Alkaa taas v-käyrä nousemaan kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Mikään iso murikka ei ole kyseessä joten ihmettelen miksi hemmetissä pitää odottaa jotain pientä krääsää näin kauan. Ymmärrän, jos runko tulisi esim laivarahtina mutta mutta, nyt ei enää riitä ymmärrystä ja jos ensi viikolla ei ole tietoa asiasta niin lähden vaikka itse hakemaan sen puuttuvan palikan lentokoneella. V-käyrä huipussaan?

Tässä kuva siitä mitä hajosi http://kuvablogi.com/nayta/352058/

Piti ihan palata katsomaan milloin postasin tän jotta tiedän kuinka kauan olen odottanut
062802jumpie_prv.gif
. Aika tarkalleen kuukausi on nyt vietetty ilman mopoa ja edelleen kuulemma odotellaan jotain v*tun palikkaa jostain! Alkaa taas v-käyrä nousemaan kun mitään ei tunnu tapahtuvan. Mikään iso murikka ei ole kyseessä joten ihmettelen miksi hemmetissä pitää odottaa jotain pientä krääsää näin kauan. Ymmärrän, jos runko tulisi esim laivarahtina mutta mutta, nyt ei enää riitä ymmärrystä ja jos ensi viikolla ei ole tietoa asiasta niin lähden vaikka itse hakemaan sen puuttuvan palikan lentokoneella. V-käyrä huipussaan?

Tässä kuva siitä mitä hajosi http://kuvablogi.com/nayta/352058/
Itsellä kerran keitti yli kun 5 viikkoa olin odottanut takuuseen Yamahan TPS-tsydeemiä 2 kuukautta vanhaan pyörään. Pistin mailia maahantuojan varatoimarille, kommentoin muistaakseni jotain siitä, että osa on stidiaskin kokoinen ja Finnair lentää Japaniin useamman kerran viikossa. Ja kappas - puolen tunnin päästä mailin lähettämisestä tuli soitto että osa on saapunut. Ruuvasivat sen varmaan jostain uudestä pyörästä irti.

Ja sama juttu oli joskus Kawan nokkaketjunkiristäjän kanssa.

Täytyy maanantaina selvittää mikä niiltä puuttuu. Sama juttu oli aikoinaan 9R:n kanssa että osia odotettiin ja vasta kun itse aloin selvittelemään mistä löytyy mitäkin niin alkoi tapahtumaan. Ihmettelen vaan miten maahantuojalla on näin hiton huonot osavalikoimat uuteen pyörään ja miten voi kestää näin kauan jos joutuu tilaamaan muualta. Olen itse tilannut paljon autojen osia suoraan jenkkilästä kun suomalaiset osadiilerit tuppaavat monesti uittamaan niitä laivalla rapakon yli. Kestäähän siinä kun odottavat vielä että kontti tulee täyteen romua ennen shippausta. Itse kun tilaa niin voi valita kevyille osille lentorahdin joka ei loppupeleissä paljoa maksa ja toimitus on kotiovella 2-3:ssa päivässä. On se kummaa! v*ttu kun v*tuttaa..

Kävinpä tänään tiedustelemassa tilannetta. Ei hyvä, palikoita puuttuu ja toimitusajasta ei hajua. Yllättävää. Sitten selvitin ITSE osien saannin ohi jähmeän sumekon ja kas kummaa, tarvittavat palikat olisivat kotiovella kolmessa päivässä eikä kyseesä olisi ollut edes nopein/kallein toimitus. Että tälläistä ja itseasiassa en yhtään yllättynyt sillä tiedän maahantuojan kiveenhakatun hitaan toimintatavan ja yksittäinen kaveri saa haalittua osat suoraan eri varastoista ympäri maapalloa. No, jätin kuitenkin tilaamatta kun sumeko on luvannut puuttuvan osan ensi viikoksi.. Jään pelolla odottamaan mitä "ensi viikko" tarkoittaa mutta varmaa on, että ensi kerralla kun jotain hajoaa niin hoidan tarvittavat pienosat itse enkä odota ikuisuuksia. Vituttaa.

Back