• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sieltähän se varadero lähti mukaan :) Pleksi menee kyllä vaihtoon samantein.. Olisko kellään tarjolla Mra vario touring screeniä 2003 --> ?

Onneaonnea! :p

Joku kaupitteli viikko pari sitten semmosta tuolla myyntipalstallla.

E: näköjään tässäkin ketjussa ilmo, pari sivua sitten. :)

Mikko76 sanoi:
Onneaonnea! :p

Joku kaupitteli viikko pari sitten semmosta tuolla myyntipalstallla.

Ahaa, pitää kaivella josko se vielä löytys. Oli aiwan infernaalinen jytääminen potassa tolla vakio plexillä :D

tontze sanoi:
Sieltähän se varadero lähti mukaan :) Pleksi menee kyllä vaihtoon samantein.. Olisko kellään tarjolla Mra vario touring screeniä 2003 --> ?
Onnea!! Hyvä että joku hankkiikin näitä, pari tyyppiä kun vaihtanut jopa toisen merkkiseen mopoon! Outoa :)

Kyselet toisessa viestiketjussa korotuspalan vaihtoa, scrollaa ylöspäin, eikös "japale" juuri kaipaillut vastaavasti korotuspalan perään.

Kiitos, muutos oli aika iso kyykystä, mutta kuitenkin miellyttävä :)

Tommosia korotuspalasia tekisin kyllä itekkin, pitäs vaan saada mittoja jostakin, olisko kellään irrallaan ja jos sais jonkun näköset mitat ?) Näitä voisin tehtailla muillekkin kun töissä pääsen tuota koneistuskeskusta käyttämään :)

Paljonkos sulla on pituutta Tontze? Mulla on tuo Mra paikallaan ja pituutta 190 ja pleksiä oon kokeillu alemmissa ja ylemmissä kiinnityskohdissaan ja aina vaan meluaa. Alempi parempi kun ei täristä pottaa mutta ylempään kun laittaa niin kylläpä alkaa tutista. Kokeileppa ajaa ilman pleksiä niin alkaa suorastaan nautinto. Tuon takia teinkin yhdestä tallissa olleesta vanhasta sellaisen matalan kuoren reikien päälle ja sehän on ykkönen kun on riittävän hieno keli. Neljä ruuvia irti ja paikalleen niin ei oo iso homma vaihtaa.

Sellainenkin huomio että Schubertin C2 on meluisampi kuin Uvex Enduro jossa on lippa paikallaan eli tuo lippa ohjaa ilmavirtaa paremmin pois kuuloaistin kannalta. Tuo siis meikäläisen pään korkeudella...

Joku muuten oli vaihtanut nuo pyöreät peilitkin toisen mallisiin ja oli sekin helpottanut.

Minä olen siinä 174 cm lyhyt ja minulla on MRA ylimmässä asennossa. On tosi tarkkaa mihin kulmaan sen lipan säätää --> sen kanssa kannattaa kokeilla. Minä tein niin että lähdin kokeilemaan pleksinsuuntaisesta asennosta aina pykälä kerrallaan pystympään suuntaan. Muutos oli tosi iso kun löytyi oikea säätö. Ekat pari asentoa aiheuttivat tosi pahaa turbulenssia, tuuli läiski poskille oikein kunnolla... Nyt on hyvä, hiljaista ja ei ravista.

Olen joskus helteillä pitänyt alemmassa asennossa, silloin pitää lippaa säätää vähän pystympään --> melkein yhtä hyvä! Kypäränä minullakin on Uvex enduro joka on jostain syystä hiljaisempi kuin BMW sport, ratavaudeissa Uvexista lippa pois
[...tai BMW päähän :p ]

Minulla on 25 mm raiserit (suoraan ylös) ja väänsin joku aika sitten kokeeksi stongaa "ylemmäksi-eteenpäin"
--> rupesin näköjään istumaan ihan vähän enemmän edessä --> tuli suorastaan hiljaista!

Nämähän taitaa olla hyvinkin henkilökohtaisia juttuja (pituus/selän pituus/istuma-asento jne)...
Minä voisin myydä halvalla originaalipleksin jos joku haluaa leikellä...

Mulla on CBF:ssä Madstad:n Varadero säätöpalat. Näissä on ruuvit samoilla kohdilla. Tuolla Madstad:lla saa pleksin irti katteesta, jolloin alta pääsee korvausilmaa pleksin taakse.

Jos ei halua sataa dollaria pistää säätöpaloihin niin sopivilla pitkillä ruuveilla, muttereilla ja prikoillakin pleksin saa irti katteesta. Kaksi sormea kun mahtuu pleksin ja katteen väliin niin siitä menee jo tarpeeksi ilmaa heittämään pyörteet kypärän yli.
http://www.madstad.com/s.nl/it.A/id.551/.f

Lähettävät paketit pienillä arvoilla, joten eivät jää tulliin ja noin viikossa tuli kotiin.

Tasan 30pv niin pääsis tienpäälle jälleen hetkeksi reissaamaan :orgmp:

Vielä sitä ennen pitäisi eturengas vaihdella + jarrupalat eteen ja taakse + ketjuratas pkt.. Osat jo kotona, mutta aika tekemiseen puuttuu..

Matkalla pitäisi suorittaa Ruotsin + Saksan läpiajoa rangaistus, Alppien pikkutiet, Eri välimeren maiden juomatarjonnat ja paikallista ruokakulttuuria harrastettua.. Ja takaisin päin vielä suunnitelmat täysin avoinna!!

Tuli haettua toi mra Vario Touring pleksi ja hyvä se on. Pyörteet loppu ja melki satasen vauhdissa voi pitää visiirin auki. Itse olen 178 pitkä. Vielä kun saisi tuon korotuspalan pois niin vois eukonkin ottaa kyytiin. Nyt on pyörä sen verran korkea että saattaisi kumoon mennä eukon kyytiin kavutessa.

Niin ja toi pleksi on muistaakseni vielä alemmissa reiissä kiinni.

Osaisko joku muuten sanoa mistä löytyisi paksummat kahvat? Mahdollisesti vielä lämppäreillä :) noi on aika ohuet noi omat...

mänä sanoi:
by the way, mistä niitä € 7,00 tiivisteitä ja pantoja saa ostaa tohon pakoputkeen? Mahoton meteli siitä lähtee teihin muihin verrattuna. Kohta varmaan ratsaavat mekkalat tien päällä.:D

-mänä-

TiuSo sanoi:
Täällä sama homma edessä, sama liitos..;
tyhmä kysymys: pitääkö putket tiputtaa takaa irti? Vai riittääkö kun tiputtaa etummaiselta pytyltä tulevan?
Kaipa tuon sitten huomaa tehdessä... Hain muuten internationaalifoorumin innoittamana volkkarin klemmarin (5e), hondan oma olisi 37e...

Siis onks tää tiivisteiden vuoto nyt joku epidemia joka mahdollisesti tarttui toisiin tuolla Kekken mökillä, häh?
Meinaan nyt se virus puhkesi munkin varressa, :kääk: eli takapytyn "käyrän" liitos puhaltaa läpitte.
Stormin sivut ei jostain syystä tunne osia tohon -08 malliiin eikä millään viitseis purkaa etukäteen että sais mallikappaleet mukaan. Vaihtoehtona tietenkin olis et BikeWorld.sta hakis noi orkkikset, se taas ottaa luonnon päälle käyttää alkuperäisosia :ohmy: Niin tai jos sorvais... sais just sellaiset kun sattuu tulemaan:p

Hae Hilppa orkkistiivisteet, asbestitiiviste + kuparitiiviste maksaa jotain 15 e Hondan tiskiltä... Mänä oli oikeassa; en minä saanut putkia erilleen ilman että pitää tiputtaa takaakin putkisto. :vi**ttaa:

Sitä ennen pitää ottaa suurinpiirtein kaikki helposti irtoava takaa pois (mm. taka- ja sivumuovit, tarakka, rtg laukkutelineet...). Kun on pakoputket pois ja etummaiselta pytyltä tuleva putki irti (ja pohjalevy ja ketjusuoja etc.) niin sitten saa sen #€£$∞%& liitoksen erilleen käyttäen vain mietoja kirosanoja..

Aikaa kyseiseen hommaan saa ainakin tällainen tumpelo kun minä menemään ihan riittävästi... :p

Tuon siittä saa kun ajaa sorateitä. Pöljästi noisa ei ole vakiona mitään suojaa takarenkaasta lentävälle hiekalle ja vedelle . Suoraan iskarin varteen lentää ja jälki on mielellään tuon näköstä.

Omaan edesmenneeseen värkkäilin roiskeläppäkumista tai jostain muusta vastaavasta suojan joka oli ylhäältä kiinni ja roikkui siittä alas. Samoin kyllä tuuskasin keulaan haitarikumit niin kestää stefat ikuisuuden.

TiuSo sanoi:
Hae Hilppa orkkistiivisteet, asbestitiiviste + kuparitiiviste maksaa jotain 15 e Hondan tiskiltä... Mänä oli oikeassa; en minä saanut putkia erilleen ilman että pitää tiputtaa takaakin putkisto. :vi**ttaa:

Sitä ennen pitää ottaa suurinpiirtein kaikki helposti irtoava takaa pois (mm. taka- ja sivumuovit, tarakka, rtg laukkutelineet...). Kun on pakoputket pois ja etummaiselta pytyltä tuleva putki irti (ja pohjalevy ja ketjusuoja etc.) niin sitten saa sen #€£$∞%& liitoksen erilleen käyttäen vain mietoja kirosanoja..

Aikaa kyseiseen hommaan saa ainakin tällainen tumpelo kun minä menemään ihan riittävästi... :p

Jep jep, näin se pitänee tehdä. Ja jos olis aikaa enemmänkin niin tuosta olisi lyhyt "matka" samantien purkaa takahaarukka ja tarkistaa puslien kunto, niin ja jos takahaarukka olis irti niin samantien ketjupaketti vaihtaa...:grin:
Mut ei, pelkät tiivisteet saa riittää, pitää jättää jotain huoltohommia talveksikin. Tavoitteena on vieläkin että ketjut kestäis sinne saakka.

:thumbsup:

3vkoa ja 3pv pääsis lähtemään reissun päälle :orgmp:
Jarrupalat,ketjuratas pkt,eturengas vielä vaihtoon.
38tkm nyt mittarissa, toivotaan ettei mitään ihmeitä tule matkalla..Jotkut höpisseet täällä jostan pakoputkien tiivisteistä.? Mites sen vuodon olette todenneet?

Tuli hommattua tuommoinen juomarakko reppuun josta voi matkalla vedellä vettä tms sitten.

VKO sanoi:
Jotkut höpisseet täällä jostan pakoputkien tiivisteistä.? Mites sen vuodon olette todenneet?

Käydessä räpsättää rumasti siitä vasemman nilkan takaa eli takapytyltä tulevan putken liitoskohdasta. Tunnettu juttu, siellä on tiivisteenä sellainen asbestiholkki, joka ei kestä (joko suunnittelu tai asennusvika, tiedä häntä..) ja putkiliitos kiristetään sellaisella heppoisella kiristimellä.

Pari linkkiä : klemmari
pidempää stooria lontooksi (..vähän hassuja ne..)

Esim. minulla 38t ajettuna ei ollut kyseisestä tiivisteholkista mitään jäljellä. Ei siis mitään. Puhalsi nilkalle/takaiskarin juureen/ketjuille/takahaarukalle aika tavalla kuumaa hönkää... Onhan se pakoputki muutenkin kuuma mutta ei tuo niin tervellistä voi pitkässä juoksussa olla...

Saas nähdä koska minun pitää vaihtaa seuraava, siihen asti :orgmp::orgmp:

Viimeksi muokattu:
TiuSo sanoi:
Käydessä räpsättää rumasti siitä vasemman nilkan takaa eli takapytyltä tulevan putken liitoskohdasta. Tunnettu juttu, siellä on tiivisteenä sellainen asbestiholkki, joka ei kestä (joko suunnittelu tai asennusvika, tiedä häntä..) ja putkiliitos kiristetään sellaisella heppoisella kiristimellä.

Saas nähdä koska minun pitää vaihtaa seuraava, siihen asti :orgmp::orgmp:

Juurikin näin, meikäkin kuuli äärimmäisen hennon sivuäänen mopon käydessä (eikä korvissa tulppia) ja meininki että nyt jokin mättää.
Alueen paikallistin mistä se tulee mutta en ollut varma mikä se niistä liittimistä on, meinaan käsi tahtoo melko helposti osua putkeen kun kokeilee mistä puhaltaa. Ja kuumenevat muuten samantien kun kylmän koneen käynnistää.
Viikon päästä kyllä kuulee jo vähän kuurompikin, sen verran nopeasti tauti etenee.
Just äsken pistin kans liittimet tilaukseen ja huomenna pitäis saada.

Back