• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oliko paha vaihtaa kiristäjät/ketjut? Mulla 70tkm mittarissa joten eiköhän sekin ole kohta edessä. :thumbsup:

Shrekfin sanoi:
Täällä taustallahan minä. Valitettavasti en pääse kinkereihin mukaan. Vain parittomat vkonloput käy mulle, joten odottelen kieli pitkällä kuvia ja raporttia maccaran paistosta!

-Shrekki

Voi harmi..... Noh pidetään vaan huoli että ainakin yhet MMC:et vielä jutaillaan nyt tulevan lisäksi.
Sinne sitten !

t:k

Pientä pakoputki kyselyä illan ratoksi. :p

Onko kukaan vaihtanut takimmaiselta pytyltä tulevan putken tiivistettä? Vaihtelin äsken varreen orkkis äänenvaimentimet ja penteleen liitos alkoi vuotamaan aika reilusti. Kokeilin kiristää klemmaria mutta ruuvihan tottakai katkesi.

Mitenköhän tuo olisi helpoin vaihtaa? Irroitaa koko putki kiinnikkeistään ja etupytyltä vai mahtuukohan tuon pikku putken pätkän (nro18 kuvassa) irroittamaan pelkästään? Aika ahtaalta paikalta näyttää mutta jos jollain kokemuksia niin otan vinkit ilolla vastaan. :thumbup:

putket.jpg

Ja google pelasti jälleen, eikun putkia irroittelemaan, pitkästä aikaa. :grin:

- Both rear silencers off
- Front undertray off
- Front Crash bars off
- Undo down pipe from front cylinder (you'll need a new copper washer)
- Split middle joint
- Fit middle gasket
- Reassemble fitting new gaskets to rear pipes

Viimeksi muokattu:
Mikko76 sanoi:
Oliko paha vaihtaa kiristäjät/ketjut? Mulla 70tkm mittarissa joten eiköhän sekin ole kohta edessä. :thumbsup:

Ei, enemmän menee aikaa kaiken oheishärpäkkeen (tankki, ilmanputsarin kotelo, ym) purkamisessa kuin itse kiristäjän irroittamisessa. Ketjua en vaihda, senverran kestävää tekoa kuulemma on viellä noilla kilometreillä.

Takimmaisen pytyn kiristäjän irrotus on hiukan haastavampaa kun on aika kettumaisessa kohdassa alaviistoon kallellaan. Ei mikään mahdottomuus kuitenkaan jos minäkin sen sain sieltä irti. Hankalinta oli jousen lukitus pikku ruuvarilla ettei ponnahda ihan holtittomasti kun ne pari kuusioruuvia irrottaa. Jos käytössä on tuohon tarkoitukseen tehty lukitustyökalu niin suosittelen. Helppo se on vaikka itsekin tehdä mutta ei antanut luonto periksi kun olin päättänyt tulla ilman sitä toimeen.

Eikä taida kannattaa tilata niitä ulkomailta, näyti Taavetti Hopealla olevan muutaman kympin halvemmat kuin RikuMotorilla Lahdessa mutta kun toimituskustannukset tulee siihen päälle niin ollaan ihan samassa hinnassa.

Se on varre saanut juuri leiman huoltokirjaansa! Joten nyt ei muuta kuin nauttimaan kaupungin pölyistä tai maaseudulle mökkitielle kuraamaan sekä ukko että varre :grin:

Juhuuu espoossa ainaskin kuivaa :;): -noh siihen se sitten ajamisen kelinautinnot jäävätkin...
Mutta eiköhän kelitkin tuosta ala lämpenemään. Mutta pääasia että varre pysyy liikkeellä ja kilsoja tulee:thumbup: !
Mites Kekke MMC fiilikset kehittyy siel järjestäjän suunnalla? Tääl jo intoo piukassa:p ! Kuis muilla?

Kävin hakemassa taakse uuden Anakee II:sen, saapas nähdä kauan se kestää. Parit asennus lonkerot nauttineena ei pääse edes koeajolle. :thumbup:

Mites Kekke, voiko makailla makuupussissa mökillä vaiko lakanat mukaan?

Tervehdys Itä-Suomesta!

Hakusessa Varaderoon hiukan karkeampaa eturengasta Tourancen tilalle. Onko kellään kokemuksia Heidenau K60 Scoutista Varaderossa? Tourance ihan hyvä mutta tekisi mieli kokeilla hiekkapinnoilla hiukan karkeampaa.

Timo57 sanoi:
Tervehdys Itä-Suomesta!

Onko kellään kokemuksia Heidenau K60 Scoutista Varaderossa?

Hyvä kysymys sieltä Itä-Suomesta.:;):
Pistäkää ihmeessä kokemuksia jos on, mutta itse olen tuumannut että seuraavat renkaat kun ostan, tulee olemaan juurikin nuo K60 Scoutit, on sitten kokemukset huonoja tai hyviä:D
Edellisessä mopossa (TA) oli nuo K60.set ilman Scout.a ja ainakin ne olivat ihan kelpo renkaat, joten en epäile etteikö nämä uudemmat Scoutit pelittäisi myös.

Jouni K sanoi:
http://www.adventurebikerider.com/forum/27-technical/13291-heidenau-k60-scout.html#18522

Tuolla on jonkun näkemys ko. renkaasta ja eipä pahana näy pitävän. Tenere taitaa olla pyöränä.

Tuostahan asiasta selvisi kokolailla kaikki tarpeellinen, kiitokset vinkistä. Ovat kehuneet muutkin lähinnä hiukan Varaderoa kevyemmissä pyörissä. Sittenhän tuon tietää kun laittaa alle ja muutaman tuhat on ajannu. Taakse ajattelin kokeilla Anakee 2:sta (?).

Jossei sulla ole aiempaa kokemusta conti trail attackista takarenkaana niin kannattaa pitää sekin mielessä, minusta se on hyvä vaihtoehto anakeelle. Mokoma kestää pitkään (minulla n. 14 - 17 tkm) ja pitää ainakin saman kuin anakee. Pyörä kallistuu "helpommin" mutkiin ja rengas on takarenkaana vakaa kuin mikä. (eturenkaana moni on valitellut ravistusta siinä 70 km/h korvissa, minulla myös..).

Minulla ollut nappis edessä (TKC tai karoo) ja trail attack takana ja olen tykännyt hiekalla. Oikea nappis takana on vielä parempi mutta ei ole minulla kestänyt edes 5 tkm...

joo, tässä tämä normi conti TA hypetys, nyt mä lopetan... Itsekin ajatellut että josko scoutti eteen!

Jokos on selvää kuka liittyisi letkaan Turun suuntaan 18.5.? Mihin aikaan pääsisitte lähtemään?

TiuSo sanoi:
Jokos on selvää kuka liittyisi letkaan Turun suuntaan 18.5.? Mihin aikaan pääsisitte lähtemään?

Mistäs päin Tiuso meinaat lähteä, Hämeenlinnasta vai oletko asettunut Jkl:ään? Niin tai näin, niin liityn mielelläni letkaan.

Mihin aikaan vaan, kaikki käy :thumbup:

Minä lähden reissuun Hämeenlinnasta, ajan kylläkin Jkl:stä ensin kotiin.. Vois varmaan lähteä iltapäivällä 2-4 paikkeilla.

TiuSo sanoi:
Minä lähden reissuun Hämeenlinnasta, ajan kylläkin Jkl:stä ensin kotiin.. Vois varmaan lähteä iltapäivällä 2-4 paikkeilla.

Missäs päin Hämeenlinnaa koottais letkaa? Joku sopiva huoltsikka.

Oliskos tuo 14.00 sopiva aika, kuitenkin siinä hetki menee ennen kuin päästään liikkeelle :grin:

Kohta lähtee :orgmp:

Hienot laukut VKO:lla! Pitää varmaan kohta hommata samanlaiset, sitä vauhtia tiputtelen/naarmuttelen noita omia...

Lähetäänkö ACE jo perinteisesti Idänpään Nesteeltä, klo 14 on varmastikin hyvä aika. Toinen vaihtoehto on ST1 valtatiellä 10 n. 1 km Hki-Tre motarin liittymästä Turkuun päin. Tai voisihan se olla vaikka Iittalan Shell motarin varrella!

Back