• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mitäs eroa on vtr:n
(ei sp1) ja xl:n koneessa?
Vähemmän tehoa  
bawling.gif
no sen tiesinkin mutta mistä se ero johtuu, jyrkemmät nokat?
Nokat on erilaiset sekä veturissa isommat kaasuttimet. Ruisku malleista ei hajuakaan. Puristuksissakin näyttää olevan eroa haynesin manuaalin mukaan.
nixweiss.gif

@mänä: minulla on Castrolit (10W-40) sisässä, ei valittamista. Ajanut yli 14 Tkm samalla merkillä. Muistaakseni luokituskin on JASO MA-2, joten pitäisi kelvata!

Kaatumaraudat maksaa varmaan luokkaa 150 - 200e, omat muistaakseni tiskiltä 139e. Ja on muuten hintansa tienanneet
inlove.gif

Doddiin,

Nyt on Castrolit vaihdettu ja filsu kanssa. Entinen öljy oli ihan kirkasta, mutta pari vuotta vanhaa. Renkaatkin on jo saapuneet, menee alle maanantaina. Sen kunniaksi pieni lasillinen olutta
033102beer_1_prv.gif

Mites on teidän Varaderoissa tuo bensan kulutus pyörinyt?
Minulla pääasiassa matka-ajossa, normirajoituksilla liikenteen mukana on vienyt 4,9-5,1 L/100km. Takalaukku paikallaan ja usein myös sivulaukutkin, tyhjiltään kylläkin joten ei tavaroista painoa niihin lisää tule. Jotenkin kiertää ilma erilailla kypärään kun pitää paikallaan noi sivulaukut. Pitää vielä kokeilla ilman takalaukkua ja sivulaukuilla jos vaikuttas tuohon kypärän ravistukseen isommilla nopeuksilla positiivisesti.

Tänään pyrähdin n. 400 km. lenkin sekalaista ajoa. Motaria, mutkaa ja soraa. Kulutus oli siinä 5,3 litran hujakoilla.

Tuntuu olevan kovin vaikea löytää oikeata vaihdetta ajettaessa hiljaa, 40-70 km/h. Nykii, mites muilla ja mikä avuksi, PC?

Satanen tauluun ja ongelma on poissa, mutta aina on välillä pakko ajaa kaupunkien tai taajamien läpi...

Vkonlopuna aikana reilu 800 km ajoa raskaalla kuormalla
viimeinen etappi 367km ja kulutus 5,7 litraa.
Matka vauhtina sellainen sopiva +10% rajoituksista.
Pitkiä aikoja ei jaksanut letkoissa nukkua..

Renkaina tuoreet Metselrin tourancet.  

Kulutus voi olla kyllä hyvin paljon kiinni ajajasta ja esim.pelkkä screeni tekee jo oman osansa kulutuksessa..

Vaihteita en ole hetkeen saanut kurahtamaan. Taktiikkana:
Kaasu pois -> hyvin pieni tauko ja kytkin pohjaan + vaiteen vaihto.

Tänään pyrähdin n. 400 km. lenkin sekalaista ajoa. Motaria, mutkaa ja soraa. Kulutus oli siinä 5,3 litran hujakoilla.

Tuntuu olevan kovin vaikea löytää oikeata vaihdetta ajettaessa hiljaa, 40-70 km/h. Nykii, mites muilla ja mikä avuksi, PC?

Satanen tauluun ja ongelma on poissa, mutta aina on välillä pakko ajaa kaupunkien tai taajamien läpi...
Kuulostaa tutulta
biggrin.gif

Mites on teidän Varaderoissa tuo bensan kulutus pyörinyt?
Minulla pääasiassa matka-ajossa, normirajoituksilla liikenteen mukana on vienyt 4,9-5,1 L/100km. Takalaukku paikallaan ja usein myös sivulaukutkin, tyhjiltään kylläkin joten ei tavaroista painoa niihin lisää tule. Jotenkin kiertää ilma erilailla kypärään kun pitää paikallaan noi sivulaukut. Pitää vielä kokeilla ilman takalaukkua ja sivulaukuilla jos vaikuttas tuohon kypärän ravistukseen isommilla nopeuksilla positiivisesti.
Kulutus pyörii aika tarkkaan 6l/100km normaaliajossa tikarit+10

04 ruisku vara

Kuulostaa tutulta  
biggrin.gif

Edellispäivänä just pistin mopoon O2 sensorin "eliminaattorin" ja kas, kyllä muuttui käytös ja positiiviseen suuntaan. Nykimiset, ei ehkä ihan kokonaan poistuneet mutta 90% ja käytös on paljon pehmeämpi just esim. kaupunki ja risteys ajossa.:jippikaijee:
Harmittaa etten aikaisemmin laittanut kun se tossa kuukauden odotteli asennusta, mut en viitsinyt laittaa ennen euroopan matkaa. Kaks päällä ja kamaa päällä tarpeeksi kulutus kaikkea 5-6.5 litran väliltä.
Tiuso: Laukut pelittivät mainiosti, kiitos vielä!  
smile_org.gif

Kuulostaa tutulta  
biggrin.gif

Edellispäivänä just pistin mopoon O2 sensorin "eliminaattorin" ja kas, kyllä muuttui käytös ja positiiviseen suuntaan. Nykimiset, ei ehkä ihan kokonaan poistuneet mutta 90% ja käytös on paljon pehmeämpi just esim. kaupunki ja risteys ajossa.:jippikaijee:
Harmittaa etten aikaisemmin laittanut kun se tossa kuukauden odotteli asennusta, mut en viitsinyt laittaa ennen euroopan matkaa. Kaks päällä ja kamaa päällä tarpeeksi kulutus kaikkea 5-6.5 litran väliltä.
smile_org.gif
No helevata,

Mun ex-bandittiin laitettiin aikanaan lambda eliminaattori, ku sekin nyki. Ongelmat hävis.

Mistäs hommasit tuon härpäkkeen, mitä maksoi ja oliko mutkikas asentaa??? ( Mä olen kyselyiässä
biggrin.gif
)

On se nyt kumma, kun ei nykyään vehkeet toimi valmiiksi kunnolla. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu...

@Hilippa: Hienoa että laukuille tuli käyttöä! Paljon hyviä reissuja ja kilometrejä!!
062802moto_prv.gif

Täällä puhutut kulutukset (ja nykimiset...) kuulostavat tutulta, varmaan kaikki välillä 4,5 - 6,5 litraa satasella on aika tyypillistä... Omat havainnot saman suuntaisia, radalla on mennyt 8 - 11 litraa sadalla. Ei juuri huomaa eroa onko 95 vai 98E.

Mitenkäs sitten takajarrupalat: minulla kesti viimekertaiset n. 7 Tkm, ja sitten oli ihan loppu (tosin 5 - 6 ratapäivää mutta kuitenkin..). Ne oli Hondan omat palat, ei tarvike. Niitä edeltävät kesti jotain 18 Tkm. Edessä kestänyt nyt yli 25 Tkm mutta kohta pitää vaihtaa. Taidan mennä lujaa jarrulle...

Ensi kerralla varmaan kokeilen jonkun muun merkkisiä paloja
tounge.gif

Kuulostaa tutulta  
biggrin.gif

smile_org.gif
No helevata,

Mun ex-bandittiin laitettiin aikanaan lambda eliminaattori, ku sekin nyki. Ongelmat hävis.

Mistäs hommasit tuon härpäkkeen, mitä maksoi ja oliko mutkikas asentaa??? ( Mä olen kyselyiässä  
biggrin.gif
)

On se nyt kumma, kun ei nykyään vehkeet toimi valmiiksi kunnolla. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu...
Tuolta Internationalin foorumista bongasin.
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/viewtop....&start=
Sieltä löytyy linkki E-bay.hin, kreikkalainen tyyppi niitä myy.

Kannattaa lukea topikki kokonaan läpi kun ei sen pidempi ole.
Kustannus ei ole ongelma, jotain 23€ postitettuna, mulle suurempi haaste oli just noi E-bayt ja Paypal.t, niitä kun en ole koskaan käyttänyt.

Asennuskaan ei ollenkaan vaikea, tankin alla vasemmalla puolella on sellainen muovisukka jonka sisällä nippu liittimiä, näkyy kun katsoo tankin alle.
Itse otin tankin kokonaan pois että olis paremmin tilaa väkästellä, jotkut vois selvitä vain tankkia ylös nostamalla.
Katalysaattorista lähtevää johtoa seuraa ko. paikkaan ja siitä vaan liitin irti. Irroitetusta liittimestä otetaan johdot irti vapauttamalla "klipsut" liittimen sisältä ja työnnetään pienellä meisselillä ulos. Musta ja Valkoinen johto liitetään tähän "eliminaattoriin" ja kaksi valkoista jäävät ylimääräisiksi joiden päät tulee teipata. Liitin kiinni ja "kumisukka" päälle ja mopo kasaan. Hitto kun ei tullut otettua kuvia.

Kuten Internationalin topikissa mainitaan, olisi se helppo tehdä itsekin, valkoisten johtojen tilalle juottaisi oikean arvoisen vastuksen. Helppoa elektroniikka miehille.

Kannattaa miettiä ketä se nykiminen jurppii!

Kuulostaa tutulta  
biggrin.gif

smile_org.gif
No helevata,

biggrin.gif
)

Tuolta Internationalin foorumista bongasin.
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/viewtop....&start=
Sieltä löytyy linkki E-bay.hin, kreikkalainen tyyppi niitä myy.

Kannattaa lukea topikki kokonaan läpi kun ei sen pidempi ole.
Kustannus ei ole ongelma, jotain 23€ postitettuna, mulle suurempi haaste oli just noi E-bayt ja Paypal.t, niitä kun en ole koskaan käyttänyt.

Asennuskaan ei ollenkaan vaikea, tankin alla vasemmalla puolella on sellainen muovisukka jonka sisällä nippu liittimiä, näkyy kun katsoo tankin alle.
Itse otin tankin kokonaan pois että olis paremmin tilaa väkästellä, jotkut vois selvitä vain tankkia ylös nostamalla.
Katalysaattorista lähtevää johtoa seuraa ko. paikkaan ja siitä vaan liitin irti. Irroitetusta liittimestä otetaan johdot irti vapauttamalla "klipsut" liittimen sisältä ja työnnetään pienellä meisselillä ulos. Musta ja Valkoinen johto liitetään tähän "eliminaattoriin" ja kaksi valkoista jäävät ylimääräisiksi joiden päät tulee teipata. Liitin kiinni ja "kumisukka" päälle ja mopo kasaan. Hitto kun ei tullut otettua kuvia.

Kuten Internationalin topikissa mainitaan, olisi se helppo tehdä itsekin, valkoisten johtojen tilalle juottaisi oikean arvoisen vastuksen. Helppoa elektroniikka miehille.

Kannattaa miettiä ketä se nykiminen jurppii!
Jep,

Tutkiskelinkin tuota asiaa ja tilasin kanssa toissapäivänä Kreikanmaalta. Elämäni ensimmäinen ebay/paypal tilaus.
Muutaman tunnin säätämisen jälkeen meinas jo usko loppua, mutta onnistuihan se sitten lopulta, klo. 23.30 yöllä
smile_org.gif

Siis se tilaaminen...

Nyt odotellaan palikkaa postista.

Kiitoksia näistä vinkeistä !!!

Dodih. Nyt on toinen erä Delvaccia sisässä.
Ekoilla ajoin nyt sitten sen 1000km. Ulostullut öljy oli mustanruskeaa mönjää, joka kylläkin lirisi iloisesti ulos kun ensin konetta käytin hieman lämpimämmäksi.

Myös suodatin meni vaihtoon.

Tähän asti on kone ja laatikko toiminut hyvin. Mielestä loota on nyt rutissut vähemmän kuin hondan omilla öljyillä. katsellaan mitä tuleman pitää kun tulee ilometrejä lisää.
Kyseessä siis Delvac Super 1400 15w-40

-k-
singledero.gif

t:kekke

Mänä, laita kommenttia kun saat sen O2 eliminaattorin....
Laitoin itsekin tilaukseen....... Ei ole tuo nykiminen liiemmin haitannut minua, toisaalta ollut melkein aina "isot" pyörät mulla V2 koneisia, joten oon saattanut tulla immuuniksi :P
Ei tosiaan ole pahan hintainen kokeilu vaikkei mitään auttaisikaan.

Kävin hakemassa purkillisen the delvakkia! MX 15w-40 lukee pöntön kyljessä. Kaitpa se on oikeaa sorttia?
tounge.gif

Nyt vaan ei ehdi vaihdella öljyjä, täytyy mennä meripäiville.

Hiio-hoi!
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

Back