• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varadero XL 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos vastauksista TiuSo ja Hilippa! Tätä mä vähän toivoinkin kuulevani, ku tuolla meidän kurapyöräfoorumilla pakataan tää Varre vähän niinku lyttäämään maanrakoon, mut olettaisin sen sopivan oikein hyvin mun käyttööni.
Tällähetkellä olis kiikarissa yks Varre jonka omistaja saattais vaihtaa sen omaan Twiniini.

Palaan asiaan kun selviää!

Pikainen täydennys: tänään 300 km, hiekkateitä n. puolet ja näistä valtaosa itselle vieraita, ikinä ajanut niitä. Oli kuivia pätkiä ja märkiä, suoraa ja mutkaa, ja: kylläpä tuntui HYVÄLTÄ! Mutkaiset asfalttitiet ja hienot soratiet, molemmat hyviä! Renkaista yllättävän paljon kiinni hiekkateiden fiilis, ikinä ei varadero ole tuntunut näin hyvältä ajaa hiekalla (tosin ei ollut mitään pitoa sellaisella sammaleisella polunpätkällä kun suditteli :p )

Isommalla hiekkatiellä vauhti nousee; hesus sentään, hyppäsin viitosella... Jossei vaimo tuntisi minua hyvin niin varmasti luulisi että käyn vieraissa...:D

016054 sanoi:
Kiitos vastauksista TiuSo ja Hilippa! Tätä mä vähän toivoinkin kuulevani, ku tuolla meidän kurapyöräfoorumilla pakataan tää Varre vähän niinku lyttäämään maanrakoon, mut olettaisin sen sopivan oikein hyvin mun käyttööni.
Palaan asiaan kun selviää!

Niin lytätään joo! Itsekin mietin kun hankin että voiko sillä ollenkaan soralla ajaa, varsinkin nämä jarrut sotketaan syvimpään suohon mutta loppujenlopuksi ne ovat olleet ihan hyvät. Ensimmäisen kerran viime sunnuntaina huomasin että etunen meinas napata liian kovin kiinni, pienen mäen päällä jossa tie kääntyi alas.
Ikävä kyllä varren aikana ei ole niin paljon tullut seurattua tuota kurafoorumia joka foorumina on kyllä aivan huippua.:grin:

edittiä. Hitto, nythän mä hokasin. Mehän ollaan ajeltu samojen kuvasurausten perässä... mut ei ihan viimeaikoina:thumbup:

TiuSo sanoi:
Isommalla hiekkatiellä vauhti nousee; hesus sentään, hyppäsin viitosella... Jossei vaimo tuntisi minua hyvin niin varmasti luulisi että käyn vieraissa...:D

Säälittää vaan noita iskareita kun tuon möhkön rymäyttää alas ilmalennosta, ENKÄ siis tarkoita tuolla möhköllä sinua Tiuso!:thumbup:
Viime syksynä kokeiltiin oikein porukalla tuolla Kolin meetissä saada vares ilmaan ja vielä monta kertaa mutta ei se oikein noussut. Mut syynä oli alastuloalueen jälkeinen risteys. :thumbup::thumbup:

Viimeksi muokattu:
Hilippa sanoi:
edittiä. Hitto, nythän mä hokasin. Mehän ollaan ajeltu samojen kuvasurausten perässä... mut ei ihan viimeaikoina :thumbup::thumbup:

Juu niin ollaan!:thumbup:
Tänä kesänä on rastit karanneet käsistä ennen mua:pissed:,
yhen Satakunnan rastin kerkisin hakea:jippikaijee:!!

Mukavahan mopedi Varre on reissun päällä. Tosin tuo polttoainemittari olisi ihan mukava välillä.. Tosin kun laskee että tankilla ajelee sen n.300km on hyvä pitää muutenkin taukoa.
Painoahan tuosta sotanorsusta löytyy sitten jonkin verran. Pienillä ahtailla,mutkaisilla,rinteisillä teillä vähän meinannut jännä kakka tulla housuun :)-

Nyt reipas 6000km ajeltu ja seuraavaksi olisi Alppien ylitystä ohjelmassa. Joutui tekemään vielä viime hetken muutoksen koska suunnitella pätkällä satoi lunta viime yönä ja on pakkasta vielä..

Metsun norm touranceja käyttänyt itse jo 2v, seuraavaksi vois katsella jotain samanlaista kumia jolla ajais yhtä pitkään.

Meinasin kans kipata prisman parkkikselle kun lähdin ruudusta ja tein tiukkaa kääntöä ryömintävauhdilla ja tero stumppas kesken kääntöä, vasen jalka maassa punnersin hetken että jaksaako jalka vai eikö jaksa :D Onneksi jaksoi :)

VKO sanoi:
Mukavahan mopedi Varre on reissun päällä. Tosin tuo polttoainemittari olisi ihan mukava välillä.. Tosin kun laskee että tankilla ajelee sen n.300km on hyvä pitää muutenkin taukoa.
Painoahan tuosta sotanorsusta löytyy sitten jonkin verran. Pienillä ahtailla,mutkaisilla,rinteisillä teillä vähän meinannut jännä kakka tulla housuun :)-

On meillä ajotavassa paljon varmaan eroa kun mulla menee ihan koko ajan tuollaiset 400-450 kilsaa tankkausvälillä ja tankkiin menee vain 18- 21 litraa sittenkin.
Pitäs olla 25 litran tankki jos kirjan olen oikein lukenut. Tietysti riippuuhan se tiestöstäkin kun taidat enempi
mäkisessä maastossa nyt painaa...

Varaderoista sen kummemmin mitään tiedä ,mutta.. Eiks neula ole yleensä sillä neulan sokalla sen luistin ja luistia alaspainavan jousen välissä. Jos ei, niin ei kai sitä sitten ole tehty säädettäväksi.

shyhander sanoi:
Varaderoista sen kummemmin mitään tiedä ,mutta.. Eiks neula ole yleensä sillä neulan sokalla sen luistin ja luistia alaspainavan jousen välissä. Jos ei, niin ei kai sitä sitten ole tehty säädettäväksi.

Kyllä minäkin joissakin pyörissä olen sen neulan irroittanut,mutta tässä kyllä ihmettelen miten se voikaan olla kiinni.Joku sen on varmasti irroittanut kun on laittanut dynojetin neulan joka on säädettävä ja nyt pitäisi kokeilaa laskea yksipykälä neulaa alemmaksi.

Jouni K sanoi:
On meillä ajotavassa paljon varmaan eroa kun mulla menee ihan koko ajan tuollaiset 400-450 kilsaa tankkausvälillä ja tankkiin menee vain 18- 21 litraa sittenkin.
Pitäs olla 25 litran tankki jos kirjan olen oikein lukenut. Tietysti riippuuhan se tiestöstäkin kun taidat enempi
mäkisessä maastossa nyt painaa...

Ja onko kaasutin vai ruisku alla ?)

v-strom 650 sanoi:
Tarkoitus olisi laskea luistin neuloja yksi pykälä alemmaksi,mutta miten lähtee luistin neula irti itse luistista??
Luistin keskiosassa on holkki, jossa kierre päässä (mielestäni 5mm), ruuvaa siihen sopiva pultti ja nitkuta holkki pois. Holkin alla normi jousikuormitteinen neula jossa ei ole säätöä( näin ainakin oletan, koska AT:ssäkään ei oo).
Alaspäin ei siten voi neulaa säätää, ainoataan ylöspäin, prikoilla. (saatan olla väärässä...)
Itselläni oli just äskettäin kaasarit irti ja niitä tossa tutkiskelin. Mut luisteja en purkanut, edellisessä AT:ssä senkin tein.

Miks sä muuten haluat laskea neuloja?

016054 sanoi:
Luistin keskiosassa on holkki, jossa kierre päässä (mielestäni 5mm), ruuvaa siihen sopiva pultti ja nitkuta holkki pois. Holkin alla normi jousikuormitteinen neula jossa ei ole säätöä( näin ainakin oletan, koska AT:ssäkään ei oo).
Alaspäin ei siten voi neulaa säätää, ainoataan ylöspäin, prikoilla. (saatan olla väärässä...)
Itselläni oli just äskettäin kaasarit irti ja niitä tossa tutkiskelin. Mut luisteja en purkanut, edellisessä AT:ssä senkin tein.

Miks sä muuten haluat laskea neuloja?

Laskin neuloja siksi kun siinä on dynojetin suutinsatsi ja aikoinaan käytin pyörän penkissä niin silloin oli seokset isommillakierroksilla vähän liian rikkaalla ja nyt laskin pykälän neuloja kun meinasin vaihtaa alkuperäiset putket paikoilleen.Lähtee meinaan nykyisistä putkista sen verran ääntä että ei kehtaa enää kuunnella.Saa nähdä miten nyt toimii.Kyllä ne tosiaan irtosi vetämällä ja äsken sain pyörän kasaan ja huomenna sään salliessa pitää käydä kokeilemassa.

v-strom 650 sanoi:
Laskin neuloja siksi kun siinä on dynojetin suutinsatsi ja aikoinaan käytin pyörän penkissä niin silloin oli seokset isommillakierroksilla vähän liian rikkaalla ja nyt laskin pykälän neuloja kun meinasin vaihtaa alkuperäiset putket paikoilleen.Lähtee meinaan nykyisistä putkista sen verran ääntä että ei kehtaa enää kuunnella.Saa nähdä miten nyt toimii.Kyllä ne tosiaan irtosi vetämällä ja äsken sain pyörän kasaan ja huomenna sään salliessa pitää käydä kokeilemassa.
Ok. Mitkäs putket sulla muuten on?

8295km keryi varren mittariin.. Mopedi toimi reissun ajan ihan hyvin, ainoastaan jostain syystä hartz vuoristossa takanen oli ruvennut tyhjentymään yön aikana.. aamulla reissussa sitten sivulliset huomasivat asian! alle 2bar oli ilmaa huoltoasemalla.. 2,8bar sitten nostin ja kesti suomeen.

N.350km ajais tuolla tankilla + sotanorsu varustuksessa.. nuo isommat peltilaukut varmaan nostaa kulutusta.. Mutta helvetin hyvä hankita oli pyörään! (mahtui jegeriä + brandyä kyytiin)

Kreikassa sataman vartijat pysäytti pyörän ja kova tutkiminen alkoi. 3 kaveria sitä siinä ihmetteli ja syyksi selvisi että ovat Kreikkalaisesta Varadero clubista :) Laitellaan kuvia tulemaan joku pv.

tontze sanoi:
Ja onko kaasutin vai ruisku alla ?)

Ihan ruisku versio on alla, 2006 malli. Nyt ajettu noin 51 tkm.

Mitä olen omaa ajamistani seurannut, matkaa kun pääasiassa ajan niin kierrokset on alle neljän tonnin liki koko ajan joten eipä siinä muuta selitystä taida tarvita kun harvaan asutulla seudulla ajelee ovat ohitustarpeetkin vähissä. Eikä Suomenmaalla ihan pystyjyrkkiä mäkiäkään oo, ainakaan pitkiä.

Back